Hallo Nick,
Leuk te lezen hoe je reünie verlopen is.
Mooi welkom ," Hé den Nick, is nu ne echte vent".
Ook fantastisch die oude leerraar, hij moet veel om de leerlingen gegeven hebben om die opstellen van jullie te bewaren of hij had al in gedachte ‘als er een reünie over 40 jaar is heb ik wat, tijdcapsule’.
Grappig is wat je vroeger aangaf, je had in de verste niet kunnen dromen hoe je leven zou lopen. dat rijkdom iets anders is dan geld (wat je als 12 jarige wel bedoeld zal hebben).
Prettig is te lezen dat er belangstelling was voor gid van de 12jarigen en ja, je zult zeker gespreksstof hebben gehad over je vroeger en nu zijn. Dat je destijds niet met een strik rond liep vermoede ik al.
Strikken, de meisjes in mijn klas, de ene helft vond ze prachtig de ander helft had er een bloedhekel aan en ik als jongetje deed ik ook ijverig mijn best op die strikken los te trekken.
Reünie 6de leerjaar
-
Alice
Re: Reünie 6de leerjaar
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
"Computer Says No"
-
Anon20180311
Hoi Alice,
De "Sjieke" kende niet enkel en alleen een kistje voor ons hé, maar voor ieder jaar, die hij in zijn loopbaan als leerkracht 6de leerjaar kende.
"Rijk" zal ik natuurlijk, als kind in geld en eigendom gezien hebben
.
Ik had toen immers nog maar kort mijn vader verloren ( was in de volksmond halve wees ). Daardoor zag de "Sjieke" waarschijnlijk ook iets meer door de vingers bij mij en schreef ik "Rijk". Mijn moeder viel trouwens alleen met vijf minderjarige kinderen en had het o.a. financieel niet gemakkelijk.
En idd, de belangstelling van de twaalfjarigen was zeer
bijzonder.
Gespreksstof over vroeger : Ik was
ook geen ne brave .
Grtz Nick
De "Sjieke" kende niet enkel en alleen een kistje voor ons hé, maar voor ieder jaar, die hij in zijn loopbaan als leerkracht 6de leerjaar kende.
"Rijk" zal ik natuurlijk, als kind in geld en eigendom gezien hebben
Ik had toen immers nog maar kort mijn vader verloren ( was in de volksmond halve wees ). Daardoor zag de "Sjieke" waarschijnlijk ook iets meer door de vingers bij mij en schreef ik "Rijk". Mijn moeder viel trouwens alleen met vijf minderjarige kinderen en had het o.a. financieel niet gemakkelijk.
En idd, de belangstelling van de twaalfjarigen was zeer
Gespreksstof over vroeger : Ik was
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
-
Charissa
een aantal jaar terug heb ik ook een uitnodiging gehad van het laatste basis school jaar reünie.
Die heb ik aan me voorbij laten gaan, op de basis school was alles nog goed we gingen naar de middelbare en de meeste keerde me de rug toe en pesten me. Dus ja waarom naar een reünie gaan als de meeste je de rug toe hebben gekeerd of gepest hebben.
P.S dat pesten enzo heeft niks met trans zijn te maken
Die heb ik aan me voorbij laten gaan, op de basis school was alles nog goed we gingen naar de middelbare en de meeste keerde me de rug toe en pesten me. Dus ja waarom naar een reünie gaan als de meeste je de rug toe hebben gekeerd of gepest hebben.
-
Anon20190122
Waarom ben je dan gepest?Charissa schreef:dat pesten enzo heeft niks met trans zijn te maken
Ik weet het niet hoor maar dat is de reden dat ik op het middelbaar onderwijs gepest ben ik had simpelweg niet de manieren en het bewegen van een jongen!
-
Anon20180311
hoi Charissa,Charissa schreef:een aantal jaar terug heb ik ook een uitnodiging gehad van het laatste basis school jaar reünie.
Het middelbare deed ik niet op deze school. Kort na het overlijden van mijn vader verhuisde ons moeder, het 6de leerjaar was er mijn laatste jaar. De uitnodiging, "Reünie"
4de ASO sloeg ik eveneens destijds over, ik twijfelde " nog" veel meer. Ondanks dat ik er, gelukkig, eveneens nooit echt gepest werd. Achteraf, kende ik daar toch wel ergens een beetje spijt van.
Charissa, ik begrijp je natuurlijk wel. Ik zou persoonlijk ook niet ingaan op een uitnodiging reünie: der eerdere pestkoppen/pesterijen.
Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
.
-
Anon20180311
Hoi tanisha,tanisha schreef:Waarom ben je dan gepest?Charissa schreef:dat pesten enzo heeft niks met trans zijn te maken
Ik weet het niet hoor maar dat is de reden dat ik op het middelbaar onderwijs gepest ben ik had simpelweg niet de manieren en het bewegen van een jongen!
Idd, 11 à 12jarige jongens en stoere meisjes spelen eerder nog met elkaar op deze leeftijd. Of plagen de "echte" meisje, met een kikker tussen hun zwemkledij of in hun zwemtas
Op het middelbaar ( volledig in de puberteit) liep het voor mij persoonlijk, ook niet meer zo vlot/spontaan. Maar echt pesten/pesterijen kende ik er gelukkig niet.
Grtz Nick
.
-
Charissa
hmz is het relevant om het te vertellen ? denk het niet iigtanisha schreef:Waarom ben je dan gepest?Charissa schreef:dat pesten enzo heeft niks met trans zijn te maken
-
Alice
Als ik zo lees is de reünie bij Nick leuker verlopen dan die van mij. Die was meer interessant dan leuk.
Er werd al in het schoolgebouw geen les meer gegeven daar het gebouw ‘omgebouwd’ zou worden als appartementencomplex.
Was misschien wel leuk geweest om met de huidige generatie leerlingen te praten.
De reünie werd gezamenlijk met 5 jaargangen leerlingen gehouden wat nogal verwarring gaf en juist de meesters en de juffen waarvan ik les kreeg waren niet aanwezig,
Medeleerlingen op die waar ik afwisselend hevig verliefd was, blij dat er nooit iets van gekomen is.
De ‘pestkoppen’ gewoon gesproken, hoe we met elkander omgingen werd niet gesproken, neutraal.
Wat mij later opviel, er werden bijna geen adres/telefoon gegevens uitgewisseld van mijn jaargang. We hadden elkaar 40+ jaar niet gemist.
Van mijn schooltijd had ik een klassenfoto later ben ik nog een paar, waar ik opsta, tegengekomen op Schoolbank. Vond het wel leuk om te zien hoe ik er vroeger uitzag.
Er werd al in het schoolgebouw geen les meer gegeven daar het gebouw ‘omgebouwd’ zou worden als appartementencomplex.
Was misschien wel leuk geweest om met de huidige generatie leerlingen te praten.
De reünie werd gezamenlijk met 5 jaargangen leerlingen gehouden wat nogal verwarring gaf en juist de meesters en de juffen waarvan ik les kreeg waren niet aanwezig,
Medeleerlingen op die waar ik afwisselend hevig verliefd was, blij dat er nooit iets van gekomen is.
De ‘pestkoppen’ gewoon gesproken, hoe we met elkander omgingen werd niet gesproken, neutraal.
Wat mij later opviel, er werden bijna geen adres/telefoon gegevens uitgewisseld van mijn jaargang. We hadden elkaar 40+ jaar niet gemist.
Van mijn schooltijd had ik een klassenfoto later ben ik nog een paar, waar ik opsta, tegengekomen op Schoolbank. Vond het wel leuk om te zien hoe ik er vroeger uitzag.
Alice;
"Computer Says No"
"Computer Says No"
-
Anon20180311
Hoi Alice,Alice schreef:Als ik zo lees is de reünie bij Nick leuker verlopen dan die van mij. Die was meer interessant dan leuk.
Bedankt voor je bijdrage. idd, bij mij verliep het toch iets anders. Maar ik denk, dat, dat bij iedere "reünie" ook weer anders zal zijn.
Wat mij vooral opviel: is dat bijna niemand geworden was, wat hij/zij toen wilde of opgeschreven had. En dat we eigenlijk allemaal, alleen maar "ouder" waren geworden.
Grtz Nick
.
-
Alice
Hoi Nick,Nick schreef:Wat mij vooral opviel: is dat bijna niemand geworden was, wat hij/zij toen wilde of opgeschreven had. En dat we eigenlijk allemaal, alleen maar "ouder" waren geworden.
Klopt helemaal!!!
Een van die uitzonderingen, je raad het al, was ik. Wat ik toen in mijn gedachte had (ook wij moesten zo'n opstel maken) heb ik tot ieders verbazing 25 jaar gedaan waarin ik de top bereikte. Eigenlijk ieder van mijn jaargang is goed terecht gekomen.
Wat een beetje opviel dat het leek of ik er wat jeugdiger uitzag dan de rest, hormonen? ongezonde levensstijl?
Alice;
"Computer Says No"
"Computer Says No"