TED TALK: Uiterlijk van vrouwen

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: TED TALK: Uiterlijk van vrouwen

Bericht door Anon20230219 »

Wie aan mijn haar komt met een scheerapparaat heb echt een probleem :)
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Amy schreef:Bij ons thuis was ook niks met uiterlijk maar ik ben er wel degelijk onzeker over en vroeger al helemaal. Als je het mij vraagt heeft het dus absoluut niets te maken met wat je ouders je mee geven.

En dat van dat haar afscheren ik weet ook niet wat ik daar van moet denken, spring nog eerder voor de trein denk ik. Zij heeft ook makkelijk praten, weet zeker dat ze een flinke FFS heeft gehad.
Wat is FFS eigenlijk? zie het regelmatig voorbij komen maar geen idee wat het is
Anon20230219

Ender schreef:
Wat is FFS eigenlijk? zie het regelmatig voorbij komen maar geen idee wat het is
Gelukkig jij vraagt wat ik dacht maar wilde niet dom overkomen ;)
Josette

Bericht door Josette »

FFS = Facial feminization surgery. Ofwel gezichtsvervrouwelijke operatie
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Lisa1973 schreef:
Ender schreef:
Gelukkig jij vraagt wat ik dacht maar wilde niet dom overkomen ;)
xD vind het nooit erg om te vragen.. in het begin had ik ook echt iets van.. joooo wat een afkortingen... cis, hrt, srs etc.. weet eigenlijk nog steeds niet waar 'cis' voor staat
Amy

Bericht door Amy »

@Lisa
Voel je lekker vrij om dat soort dingen gewoon te vragen. Vind niet dat je dan dom over komt of zo hoor.

@Ender
Cis is het tegenovergestelde van trans. En waar wij het hier meestal voor gebruiken: https://en.wikipedia.org/wiki/Cisgender
Anon20230219

@Amy:Tja weet behoorlijk veel maar al die afkortingen doen mij weleens even duizelen hihihi.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het is nooit dom om vragen te stellen!
Irene
Simão

Bericht door Simão »

Amy schreef:Bij ons thuis was ook niks met uiterlijk maar ik ben er wel degelijk onzeker over en vroeger al helemaal. Als je het mij vraagt heeft het dus absoluut niets te maken met wat je ouders je mee geven.

En dat van dat haar afscheren ik weet ook niet wat ik daar van moet denken, spring nog eerder voor de trein denk ik. Zij heeft ook makkelijk praten, weet zeker dat ze een flinke FFS heeft gehad.
Karakter heeft er natuurlijk ook mee te maken, ik heb gewoon zelfvertrouwen dus het deert me niet wat men zegt over mijn uiterlijk.
Het spijt me te horen dat jij wel onzeker bent. Ik weet hoe mensen er onder kunnen lijden.

Wat betreft dat scheren, als je zelf liever voor de trein springt, dan zegt dat dus ook dat je niet echt jezelf durft te tonen en wellicht ook niet bij anderen naar innerlijke schoonheid kijkt en lang haar bij vrouwen belangrijk vind? Of hoe bedoel je het? Er is toch niks mis met een kale kop? Ook niet als je nog een vrij manlijk of androgeen uiterlijk hebt hoor. Kijk naar Demi Moore of Grace Jones. Schoonheid of vrouwelijkheid zit echt niet in haar hoor, anders was het weg als je een muts draagt ofzo. Dat is toch ook niet zo?

Isis voor transitie.
Naar mijn weten heeft ze geen FFS ondergaan alleen een SRS in 2009. Ze is wel magerder geworden en dat zie je ook in haar gezicht.
Maar als je het zo zeker weet wil ik dan wel zwart op wit zien. (En anders vraag ik het haar gewoon. Het is niet iemand die daar over gaat liegen)
En ze heeft geen makkelijk praten, ze is iemand waarvan de schoonheid juist enorm onder een vergrootglas wordt gelegd omdat ze model en bekende Amerikaanse is. Dat zijn juist de makkelijke targets van tabloids en social media.

Maar uiteindelijk wint haar innerlijke schoonheid, dus haar uitstraling.

Overigens heb ik wat gezegd op haar boodschap en daar ook antwoord op gehad van haar.
I´m so glad you did it and thank you for your words here. I´m sick and tired of people thinking that a "real" woman has to have long hair. And when you have short hair you "must be a lesbian". Your hair doesn´t alter who you are.You don´t need to hide behind one feature. In the end it´s what you let shine true what counts and what makes you you. If you put long hair on a ugly woman, she is still ugly. When you shave the hair of a beautiful woman, she is still beautiful. and I´m not talking about features, but your soul. You are a beautiful woman, hair or no hair doesn´t affect that at all.
Isis King: Beautiful message!
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Amy, ik heb je een keer ontmoet en wat ik achter die mooie blonde lokken van jou zag was een hele mooie vrouw...
en dat is alweer twee jaar geleden of zo, ik snap je vriend wel... :)