transgender en detentie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20210626

Re: transgender en detentie

Bericht door Anon20210626 »

ja , of aan het einde van het diagnostische traject of via een zij instroom . dat laatste is wel duurder . Dit document zegt niet dat je gelijk door kan met hrt, daarvoor moet je de diagnostiek doorlopen hebben
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190712

Bericht door Anon20190712 »

Precies, dat bedoel ik!
Denk dat die kosten het wel waard zijn om niet fout terecht te komen qua detentie toch?!
Janice

Bericht door Janice »

Ik denk toch echt dat men eerder kijkt naar wat je tussen je benen hebt dan wat er op een papiertje staat... no offense.
Anon20190712

Janice schreef:Ik denk toch echt dat men eerder kijkt naar wat je tussen je benen hebt dan wat er op een papiertje staat... no offense.
'Ze' kunnen weinig anders doen dan waar ze juridisch aan zijn gebonden- dat wat er in de officiële documenten staat.
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Je kent dat beeld van Vrouwe justitiea toch wel? Iets met blinddoek en weegschaal!
Anon20190712

Ja, rechtspraak is zonder aanzien des persoons, op afweging van bewijs. Bewijs is in dit geval wat er in de papieren staat, en niet wat er tussen de benen zit. (Daarom is die 'transgender wet'- het vervallen van de sterilisatie eis van ook zo van belang)
In dit geval gaat het om waar de overheid juridisch aan gebonden is- en dat is aan documenten als de geboorteakte en de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens. Oftewel, de aan je BSN gekoppelde gegevens. Ze kunnen iemand die voor de wet vrouw is, niet de mannengevangenis in sturen.
Anon20190122

Recht is eigenlijk zo krom als wat omdat mensen nu eenmaal graag naar wetten en regels leven!
Anon20190712

Mensen leven juist niét graag naar regels, iedereen denkt goed van kwaad te kunnen onderscheiden terwijl ieders referentiekader anders is. De samenleving ontspoort als we geen wetten en verdragen zouden naleven. Zonder recht is rechtvaardigheid een kwestie van persoonlijke waarden. Zonder recht geen scheiding der machten. Zo kan je de vrede onmogelijk bewaren. Zo zou een transvrouw mét aangepaste documenten wel een mannengevangenis in gaan. Of aan de hoogste boom bungelen...
Recht is sterker dan wapens; Armis potentius aequum
Anon20190122

Een mening die ik vaker hoor ik deel die mening niet Nederland heeft zo veel regels en wetten dat je in de praktijk op allerhande vlakken wordt beperkt en tegen gehouden wordt het werkt meer tegen als het mee werkt!

Om een klein voorbeeldje in ons straatje te geven de kwestie hormonen als het vu het niet goed heeft en niks meer wil zit je duidelijk tegen allerlei regels op te hikken en niemand die meer wat wil (de voorbeelden hebben we hier zat op het forum!)
Zouden hormonen vrij zijn is dit een prima oplossing voor velen maar omdat er ook mensen met de intelligentie van een stoeptegel aan zouden kunnen komen en zichzelf er wel eens wat mee aan kunnen doen gaan we dat maar inperken door heel veel regels.

En zo maken we hier in Nederland regels en dat doen we zo goed........ :roll:
Roz1991

Bericht door Roz1991 »

Precies en helaas zal ik dit maal nog tussen de heren komen ...
Even door bijten en als ik wel iets gewend ben on me leven is het dat wel ! En als dat echt zo is laat ik justitie zeker opdraaien en gooi ik het op sekste discriminatie en dat is verboden in ons land lijkt me niet dat ze dat on opgemerkt kunnen houden en als stap ik ook naar de gelderlander en laat ik het in de krant zetten