petitie:pleit voor transgender gevangenis

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190122

Re: petitie:pleit voor transgender gevangenis

Bericht door Anon20190122 »

Bij die puntjes mag je zelf een verhaaltje invullen! :happy-partydance:
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Ender,

Puntjes, is der lezers de vrijheid laten kennen, der eigen denken aan te vullen of niet. Hier dus : terecht/onterecht bewezen strafbaarheid, enz,.............

Aparte gevangenissen der GD, zetten naar mijn gevoel, mensen met GD zeker niet in een beter daglicht, integendeel.

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311

Ender schreef:
Danielle schreef:
Ender schreef:nou lijkt me toch beter om gescheiden mannen en vrouwen gevangenissen te hebben hoor... en dat is toch ook segregatie
Wij zijn het door de geschiedenis heen zo gewend. Maar zijn gescheiden man/vrouw gevangenissen ook daadwerkelijk effectiever dan gemengde, zou dat ooit onderzocht zijn?
Denk je nou echt dat gemengde gevangenissen een goed idee zou zijn? Dan zou elke vrouw verkracht worden en omdat er geen voorbehoedmiddelen zijn, exponentieel veel babies
Hoi Ender,

Gemengde gevangenissen, zullen naar mijn mening niet lijden tot veel babies, zie inmiddels gemende psychiatrie, scholen en dergelijke in tegendeel.

Grtz NIck ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jer158

Bericht door Jer158 »

@ Nick: In tegendeel gaat niet op voor gevangenissen, want man en vrouw gescheiden = 0 baby's. ;) Mogelijke trans personen daargelaten.
Hung her from the branches of a mango tree
Danielle

Bericht door Danielle »

Ender schreef:
Danielle schreef:
Ender schreef:nou lijkt me toch beter om gescheiden mannen en vrouwen gevangenissen te hebben hoor... en dat is toch ook segregatie
Wij zijn het door de geschiedenis heen zo gewend. Maar zijn gescheiden man/vrouw gevangenissen ook daadwerkelijk effectiever dan gemengde, zou dat ooit onderzocht zijn?
Denk je nou echt dat gemengde gevangenissen een goed idee zou zijn? Dan zou elke vrouw verkracht worden en omdat er geen voorbehoedmiddelen zijn, exponentieel veel babies
Ik zou het je niet durven zeggen of gemengde gevangenissen een goed idee zijn. Daarom vraag ik me ook af of daar uberhaupt ooit over nagedacht is. Ik kan zowel argumenten voor als tegen gemengde gevangenissen bedenken. In elk geval heb ik er nog geen standpunt over gevormd.

Stellen dat alle vrouwen in een gemengde gevangenis verkracht zullen worden vindt ik wel heel erg cru. Ik vind dat je daarmee de mens tekort doet (en rapeculture in stand houdt). Wie zegt dat in een gemengde gevangenis er geen voorbehoedsmiddelen beschikbaar zouden zijn? Ik zou dat zelfs een voorwaarde vinden in een gemengde inrichting, want kinderen ter wereld brengen lijkt me erg ongewenst in een gevangenis. Dat vraag nu al de nodige zorg voor zwangere vrouwen die worden veroordeeld.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20180311

Jer158 schreef:@ Nick: In tegendeel gaat niet op voor gevangenissen, want man en vrouw gescheiden = 0 baby's. ;) Mogelijke trans personen daargelaten.
Hoi Jer,

Dat is overal zo, denk ik : man/vrouw gescheiden = logisch nul bady. Trouwens in België kennen ze der gevangenissen een intieme kamer reeds, met al dan niet de mogelijkheid der baby aanmaak.

Onzin dus, hoe meer bij elkaar hoe meer de kans op gewenste seks, i.p.v. ongewenste seks. Als een vrouw een baby wil, wil ze er ook eentje, hoe dan ook, door wie dan ook, waar dan ook.

Grtz Nick ;)
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 06 nov 2016, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Ik was vorig jaar een tijdje werkzaam in een azielzoekers centrum en ik ben mij bewust dat mensen met een genderdysforie in dit soort centra een lastige positie innemen . Let wel ik werkte er alleen maar en heb zelf geen bedreigingen ervaren .Maar ook ik heb wel momenten gehad dat ik mij kwetsbaar voelde . Het kwam vorig jaar wel in het nieuws dat er gevraagd werd om een aparte opvang voor mensen met een LGBT achtergrond en ik kan mij daar wel iets bij voorstellen . Ik kon immers iedere dag weer weg maar als je continu in een toch soms vijandige omgeving min of meer vastzit is daar wel iets voor te zeggen .

Een kennis van mij heeft een aantal jaren geleden om een principiële kwestie twee weken in detentie doorgebracht . Zij is hermafrodiet en ze trok zeer veel aandacht door een stevige borstpartij . Nee ze heeft het niet makkelijk gehad en zoveel mogelijk tijd in afzondering doorgebracht . De PI wist ook niet wat ze nu met haar aanmoesten . Ik zie niet hoe je hier structureel een oplossing voor moet krijgen . Je kan immers niet voor iedere stroming een aparte instelling creëren . Binnen instellingen zou men wel hier iets kunnen verzinnen dat er enige bescherming is want dat is wel nodig vrees ik .

Voor een korte periode is een periode van afzondering een mogelijkheid maar als het gaat om een langdurige detentie ..... ik heb geen oplossing

I
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Alice

Bericht door Alice »

Ik heb een wat moeite met die ‘transgender detentie/gevangenis petities’,

Eerder is op Petitie24.NL een petitie geplaatst, petitie 749, met al inhoud;
“transgender gevangenis
Hoi
Ik ben rozwhita 25jaar (mtf) transgender
Uit nijmegen. En ben deze pititie gestart
Door dat ik vind dat er in een land als deze niet genoeg rekening word gehouden met (transgenders en detentie)
Als transgender en ook als gay is het veelste onveilig in de gevangenissen in nederland en is er vrijwel nog geen beleid voor ons en ook wij zijn mensen en wil waar wij als transgender ook recht op hebben veiligheid en gerechtigheid!”

nu een petitie, 761, met als inhoud;
“Transgender gevangenis nl
Ik deel jullie met liefde mee dat ik een petitie ben gestart
Voor het pleiten, voor een lgbt (transgender) gevangenis in Nederland!
Doel = 2000 handtekeningen!!
als dat doel is bereikt gaat het naar de tweede kamer!
ik geloof erin dat het mogelijk is, niks is tenslotte onmogelijk!!
Stem AUB en help mij dit doel waar te maken!”

Begrijp ik niet goed, moet ze nog haar straf in een gevangenis uitzitten of heeft ze haar straf ondergaan en waren haar ervaringen zodanig dat ze pleit voor een LGBT gevangenis?

Er zijn gevangenissen in de verkoop. Een idee zou zijn om een paar euro’s te lappen en er een te kopen en die als LGBT vriendelijke gevangenis te runnen.

https://www.biedboek.nl/nl/realestate/v ... -amsterdam
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Rozwhita zei ergens "deze keer", of zoiets.... ;)
Citizen Erased

Bericht door Citizen Erased »

Wat een interessant concept eigenlijk, die gemengde gevangenis.. hypothese is dat er verkrachtingen plaats zullen vinden, ik denk zelf dat dit wel eens anders uit kan pakken; het zou kunnen bijdragen aan vermindering van een macho-cultuur die criminaliteit in stand houd, het zorgt voor een stukje menselijkheid.

LHBT-gevangenis? Het doet me denken aan die stunt met de 'homowoonwijk' afgelopen jaar. Dat bleek een grap te zijn, gelukkig maar. Segregatie is onderdeel van het probleem, geen oplossing (zelfde geld voor het "transgender"-toilet).