Het belangrijkste probleem is dit:
Er staat dus gewoon waarom die wijziging is doorgevoerd.
Als je je geschiedenis laat wissen, blijft er een wijziging staan en is de daar aan voorafgaande wijziging geldig vanaf 'onbekend'.
Er staat me bij dat iemand *alle* sporen wilde wissen en dus in een rechszaak een nieuwe geboorteakte eiste *en* verwijdering van de reden tot wijziging. Dat eerste werd geweigerd, maat het tweede werd toegewezen. Moet ik eens opzoeken. Maar misschien wordt het tijd om ook hier eens en punt van te maken bij de politiek. Niet omdat het nu nodig is, masr omdat het straks nodig kan zijn.
Je geschiedenis uitwissen voor de overheid
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Je geschiedenis uitwissen voor de overheid
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Als het ECHT zou kunnen, dan zou ik het direct doen...
-
Laura2021
De overheid zal alles doen om de controle over zijn burgers te behouden en zelfs uit te breiden.
Er zal altijd een marker zijn die aangeeft dat iets is gewijzigd. Zo werkt de overheid. Alles moet administratief terug te herleiden zijn.
Deze informatie kan ook gedeeld worden met buitenlandse (inlichten)diensten.
Ook al zou het administratief toch kunnen, ben je vanwege je eigen biologie toch herkenbaar met scanners op bijvoorbeeld vliegvelden. Dit kan in de toekomst uitgebreidt worden met ultra slimme biometrische camera's met AI want die kant gaat het op.
Deze kunnen eenvoudig gebruikt worden voor digitale identificatie en bij het stemmen of aanvragen op het stadhuis van bijvoorbeeld rijbewijzen en paspoorten etc. maar ook boven de snelweg of in de stad. De mogelijkheden voor de overheid zijn eindeloos.
Het draait om controle, zoveel mogelijk informatie verzamelen van burgers voor uiteenlopende doelstellingen onder de noemer zgn veiligheid en gemak voor burgers, ook wel mijnoverheid en alles wat er achter hangt.
Er zal altijd een marker zijn die aangeeft dat iets is gewijzigd. Zo werkt de overheid. Alles moet administratief terug te herleiden zijn.
Deze informatie kan ook gedeeld worden met buitenlandse (inlichten)diensten.
Ook al zou het administratief toch kunnen, ben je vanwege je eigen biologie toch herkenbaar met scanners op bijvoorbeeld vliegvelden. Dit kan in de toekomst uitgebreidt worden met ultra slimme biometrische camera's met AI want die kant gaat het op.
Deze kunnen eenvoudig gebruikt worden voor digitale identificatie en bij het stemmen of aanvragen op het stadhuis van bijvoorbeeld rijbewijzen en paspoorten etc. maar ook boven de snelweg of in de stad. De mogelijkheden voor de overheid zijn eindeloos.
Het draait om controle, zoveel mogelijk informatie verzamelen van burgers voor uiteenlopende doelstellingen onder de noemer zgn veiligheid en gemak voor burgers, ook wel mijnoverheid en alles wat er achter hangt.
Groetjes Laura 
-
Lise
Als je die rechtszaak een keer zou kunnen opzoeken, heel graag! Ik ben erg benieuwd.Emma schreef: 28 feb 2026, 23:18 Er staat me bij dat iemand *alle* sporen wilde wissen en dus in een rechszaak een nieuwe geboorteakte eiste *en* verwijdering van de reden tot wijziging. Dat eerste werd geweigerd, maat het tweede werd toegewezen. Moet ik eens opzoeken.
-
Esther91
Ik volg dit ook evenLise schreef: 01 mar 2026, 15:20Als je die rechtszaak een keer zou kunnen opzoeken, heel graag! Ik ben erg benieuwd.Emma schreef: 28 feb 2026, 23:18 Er staat me bij dat iemand *alle* sporen wilde wissen en dus in een rechszaak een nieuwe geboorteakte eiste *en* verwijdering van de reden tot wijziging. Dat eerste werd geweigerd, maat het tweede werd toegewezen. Moet ik eens opzoeken.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik ben nog steeds op zoek, maar ik heb een vermoeden dat de publicatie ongedaan is gemaakt. Het ging om het vervangen van code 1S door code 1T (zie https://publicaties.rvig.nl/media/13290/download).
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Heel goed om daarover na te denken. Het wordt wel allemaal gebracht als dingen die goed zijn voor de burger, maar kan uiteindelijk heel erg nadelig uitpakken.Laura2021 schreef: 01 mar 2026, 14:54 Het draait om controle, zoveel mogelijk informatie verzamelen van burgers voor uiteenlopende doelstellingen onder de noemer zgn veiligheid en gemak voor burgers, ook wel mijnoverheid en alles wat er achter hangt.
Vooral dat argument "gemak" is nogal gevaarlijk. Dat stimuleert mensen extra om mee te werken aan informatievergaring. Want waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Marije
Dit gaat wel een beetje de "conspiracy therory" kant op. Dat gaat mij hier in Nederland en Europa echt 12 stappen te ver...
De meesten zijn zelf zo stom om platforms als Facebook en TikTok te gebruiken, je kunt beter proberen daar ver weg van te blijven.
De meesten zijn zelf zo stom om platforms als Facebook en TikTok te gebruiken, je kunt beter proberen daar ver weg van te blijven.
-
Mevr B
Eensch met dat laatste (de zg socials), maar vergeet niet dat in WO2 de Duitsers hier zoveel Joden weg konden halen juist -vanwege- het botte feit dat de ambtenarij zoveel gegevens had genoteerd. (oa de religie van geboorte)
Hoe minder er genoteerd staat bij de overheid, hoe beter het is qua persoonlijke veiligheid.
Het feit dat je trans bent gaat de overheid geen donder aan feitelijk, alleen je medische hulpverleners.
Net zo min als het de overheid iets aangaat of en zo ja welke religie je aanhang.
Ze mogen van je bestaan op de hoogte zijn, en je inkomsten ivm de belastingen, veel meer is niet perse nodig.
Hoe minder er genoteerd staat bij de overheid, hoe beter het is qua persoonlijke veiligheid.
Het feit dat je trans bent gaat de overheid geen donder aan feitelijk, alleen je medische hulpverleners.
Net zo min als het de overheid iets aangaat of en zo ja welke religie je aanhang.
Ze mogen van je bestaan op de hoogte zijn, en je inkomsten ivm de belastingen, veel meer is niet perse nodig.
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... 
-
Laura2021
Website Transvisie:
Wat gebeurt er met de oorspronkelijke gegevens in de BRP?
De oorspronkelijke (geslachts)gegevens blijven in de BRP bewaard onder ‘historische gegevens’ en komen naar voren bij bijvoorbeeld een huwelijk. Een transgender persoon kan het College van B&W van de woongemeente schriftelijk verzoeken om deze historische gegevens definitief uit de BRP te verwijderen. Wanneer de historische gegevens eenmaal zijn verwijderd, kunnen deze later niet meer worden hersteld! Als je als transgender man of als non binair persoon nog zwanger wilt worden, kun je deze gegevens beter niet laten verwijderen.
Wanneer historische gegevens worden verwijderd uit de BRP, dan werkt dat door naar de persoonslijsten van gerelateerde (ouders, (ex)partner(s) en kinderen) . Ook bij hen worden de historische gegevens verwijderd. Betrokken kunnen een verzoek indienen om dit terug te draaien.
Met betrokkenen wordt denk ik alleen bedoeld de "persoonlijsten van gerelateerde".
Dat zou dus betekenen dat er bijvoorbeeld een backup is van oude gegevens uit de BRP wat beschikbaar is wat ook best logisch zou zijn.
Als ik het goed begrijp, front-end is het visueel weg, maar back-end is het allemaal nog in te zien als dat gewenst is, "voor de overheid!".
Wat gebeurt er met de oorspronkelijke gegevens in de BRP?
De oorspronkelijke (geslachts)gegevens blijven in de BRP bewaard onder ‘historische gegevens’ en komen naar voren bij bijvoorbeeld een huwelijk. Een transgender persoon kan het College van B&W van de woongemeente schriftelijk verzoeken om deze historische gegevens definitief uit de BRP te verwijderen. Wanneer de historische gegevens eenmaal zijn verwijderd, kunnen deze later niet meer worden hersteld! Als je als transgender man of als non binair persoon nog zwanger wilt worden, kun je deze gegevens beter niet laten verwijderen.
Wanneer historische gegevens worden verwijderd uit de BRP, dan werkt dat door naar de persoonslijsten van gerelateerde (ouders, (ex)partner(s) en kinderen) . Ook bij hen worden de historische gegevens verwijderd. Betrokken kunnen een verzoek indienen om dit terug te draaien.
Met betrokkenen wordt denk ik alleen bedoeld de "persoonlijsten van gerelateerde".
Dat zou dus betekenen dat er bijvoorbeeld een backup is van oude gegevens uit de BRP wat beschikbaar is wat ook best logisch zou zijn.
Als ik het goed begrijp, front-end is het visueel weg, maar back-end is het allemaal nog in te zien als dat gewenst is, "voor de overheid!".
Groetjes Laura