Ik geloof niet dat we hier denken dat er alleen maar mannen of vrouwen zijn. Het mag van mij persoonlijk allemaal, dus ook een beetje ertussenin, nergens op lijkend, de ene dag man de andere dag vrouw, eke dag whatever. Maar waar de samenleving langzaam begint te wennen aan binaire transgenders, ondervinden de non-binaries onverminderd weerstand. Daar moeten we wat aan doen, maar het is helaas de stand van zaken.
Daarnaast is het als ervaren transgender met voorkennis niet zo moeilijk om trans van cis te onderscheiden. Dan kom je wel aan die 98%. Er zijn zo van die kenmerken waar je op moet letten en dan haal je ze er bijna allemaal uit, zelfs de jongeren die puberteitsremmers gehad hebben. Maar dat is niet het punt. De 'buitenwereld' herkent een veel lager percentage. Reken ook even mee dat lang niet iedereen een recente profielfoto heeft, en dat de meeste mensen die veel verder zijn, meestal ook niet meer posten in het fotoforum. Sommigen zijn 'stealth', niemand herkent ze als trans, en hebben er dus ook geen behoefte aan hier met hun gezicht terug te vinden te zijn.
De vraag is dus wat je wilt bereiken. Er zijn genoeg manieren om geen man in vrouwenkleren te zijn. Dat kost best wat moeite, maar het kan. Maar het is de buitenwereld die zo binair denkt, dus als je voor iets niet-binairs gaat, moet je je voorbereiden op tegenslagen. En dat is nu juist waar je geen behoefte aan lijkt te hebben.
hormonen
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: hormonen
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Petra-S
Sinds 3 weken heb ik toestemming van mijn werkgever om ook binnen ons bedrijf mij geheel als Petra te presenteren. Nu is het niet zo dat ik een teruggetrokken baan heb, maar ben het gezicht van ons bedrijf, een webdesigner. Alle klantcontacten zowel telefonisch als fysiek verlopen via mij. Bij bestaande klanten is soms een korte uitleg nodig, bij nieuwe klanten niet eens.laura2016 schreef:Nee natuurlijk presteren vrouwen niet minder. Ik vind zelfs in tegendeel. Maar daar gaat het mij ook niet om.
Je ben ook met hormonen en operatie niet 100% voor de buitenwereld. Daar ligt het probleem. Het is altijd zichtbaar of te horen.
Hoeveel hormonen je ook slikt of operaties je ook laat doen.
Ik voel me 100% vrouw, maar de wereld zal dat nooit zo gaan zien. Het blijft voor hen verkleden.
Als ik eerlijk ben zie ik aan 98% van de profielfoto's van transvrouwen hier, dat ze biologisch man zijn.
Je blijft het dus altijd zien ! Daar gaat het nu juist om in mijn baan. Ze zien een man in vrouwenkleren en hebben daardoor al een gevoel of mening.
Als ik het reflecteer aan het aantal mensen die ik inmiddels verloren ben door mijn genderprobleem, zal de transitie zeker gen positieve bijdrage gaan leveren. Ik zet mijn baan dus op het spel. Dat zijn wel belangrijke overwegingen. Door mij genderprobleem ben ik mijn vrouw, gezin, vrienden, en huis al kwijt. Zet ik nu ook nog mijn baan op het spel. Dat is mijn vraag.
Ik schrik er trouwens wel van dat juist mensen op dit forum, die ook al en tijd geworsteld hebben en weten hoe het allemaal voelt, uiteindelijk ook gewoon vinden dat er alleen maar mannen of vrouwen zijn ? Dat je moet kiezen voor het een of het ander.
Ze hebben mij altijd uitgelegd dat Transgender zijn heel breed kan zijn en je je overal op de lijn kan bevinden.
Ja ik zit innerlijk op 100%. Uiterlijk op 50%. Simpel gerekend dus 75%. Gevoelsmatig voor mij ben ik 90 % vrouw. Maar nooit 100%.
Waarom vinden mensen met en genderdysforie vaak ook dat er alleen maar mannen of vrouwen zijn en die mening ook heel duidelijk willen neerleggen ?
Juist daar zou ik verwachten 'soortgenoten', 'lotgenoten' aan te treffen.
Ik wil simpelweg de transitie in stappen in gaan, met de hoop dat hormonen mijn innerlijk en uiterlijk wat dichter bij elkaar brengen. Van daaruit maak ik wel of niet stap 2. Het blijkt echter niet echt mogelijk te zijn in Nederland en enig begrip voor deze manier om de transitie in te gaan kan ik jammer genoeg bijna nergens vinden.
Tot en met vandaag heb ik alleen maar positieve reacties gehad van klanten en is mijn werkgever zelfs een beetje trots op zijn beslissing en mijn werkzaamheden als Petra.
Wat betreft de stem. Ik heb sinds vorig jaar begin november logopedie. Iedere 4 weken een half uur. Mijn stem begon in de onder regio van de mannelijke stem en ik zit nu op het niveau van de gemiddelde vrouw zowel wat betreft het frequentie als intonatie en manier van spreken. Ook de hormonen beginnen na 5 maanden hun werk te doen. Volgens mijn vriendin is mijn gezicht aan het veranderen, mijn benen zijn wat betreft model verandert. En ja, als ik in de spiegel kijk zie ik nog steeds een groot stuk Peter staan, maar dat is een detail.
De buitenwereld kijkt naar het totaal plaatje: Hoe praat je, hoe beweeg je, hoe is de make-up, hoe loop je op je hakjes, de sieraden die je draagt enzovoorts. Of je als vrouw gezien word, is niet bepaald door 1 factor maar de som van al deze punten en de hormonen zijn hierbij een belangrijk maar slechts ook een onderdeel.
Alles behalve de hormonen valt of staat met de toewijding en de tijd die je investeert om te perfectioneren.
Wat ik wel weet is dat iedere dag moeten switchen van je vrouwelijke rol buiten werktijd naar de mannelijke rol binnen werktijd op den duur een onmogelijke opgave zal worden en enorm in de weg staat bij de ontwikkeling van je vrouw zijn.
Groetjes,
Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

-
Anon20190516
98% van de profielfoto's hier kan je zien dat ze biologisch als man geboren zijn?
Hoe kom je daar in vredesnaam op?sorry,maar dat vind ik nogal een ongefundeerde uitspraak..
Een groot gedeelte hier leven gewoon hun dagelijkse leven,zonder dat er word opgemerkt dat diegene ooit een man of vrouw heeft moeten spelen.
Als jij je niet 100% vrouw voelt is prima of ergens tussenin,dat mag allemaal,maar oordeel niet over anderen...
Rikki
Hoe kom je daar in vredesnaam op?sorry,maar dat vind ik nogal een ongefundeerde uitspraak..
Een groot gedeelte hier leven gewoon hun dagelijkse leven,zonder dat er word opgemerkt dat diegene ooit een man of vrouw heeft moeten spelen.
Als jij je niet 100% vrouw voelt is prima of ergens tussenin,dat mag allemaal,maar oordeel niet over anderen...
Rikki
-
Isabelle
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Ja de vroegere persooon kennen(gezicht, lichaam, etc)of weten dat je op een trans forum zit, draagt ook bij aan je perceptie van iemand. Ga eens naar een niet trans forum, zullen vast ook transen bij zitten. Ze er dan uitpikken met alle veriatie aan mensen en schoonheden die er zijn, gaat je vast moeilijker af.
Met een idee van dit zijn allemaal transen in je hoofd kijken wie er niet trans uitziet is niet echt de manier.
Beetje het zelfde als naar je eigen gezicht kijken, je herkent dan vaak je oude gezicht erin ofzo.
Mensen kunnen zeggen dat je er gewoon als man/vroue uitziet, maar dat zelf zien...ja.
Met een idee van dit zijn allemaal transen in je hoofd kijken wie er niet trans uitziet is niet echt de manier.
Beetje het zelfde als naar je eigen gezicht kijken, je herkent dan vaak je oude gezicht erin ofzo.
Mensen kunnen zeggen dat je er gewoon als man/vroue uitziet, maar dat zelf zien...ja.
-
Nate_0
En ik bedoel, je ontwikkelt waarschijnlijk ook een soort "radartje" voor het herkennen van mensen "zoals jij"... Niet eens vanuit negatief oogpunt, meer veiligheidshalve (je bent niet alleen in een bepaalde situatie), of zelfs omdat je je er meer van bewust bent dat zoiets bestaat. Zo heb ik ook bij mensen die zich cis presenteren nogal eens het idee "die zou wel trans kunnen zijn". Dat heeft niets te maken met passabel zijn, zeker tegenover de buitenwereld, enkel met weten waar je op moet letten. Op een niet-trans forum zou je wss al veel minder letten op "wie is trans" dan hier met een kijkhoek die "hoe zijn ze wel/niet passabel" impliceert. Dat is niets anders dan een observatie, en een observatie is zeker geen oordeel...
meerdere zakken met zaagsel
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ja had ik een tijdje geleden met een jonge dame bij de supermarkt, heel erg aantrekkelijk om te zien en toch merkte ik iets aan haar, scande haar eens goed af maar kon geen directe aanwijzingen vinden dat zij ooit als jongen op de wereld was gekomen.Nate_0 schreef:En ik bedoel, je ontwikkelt waarschijnlijk ook een soort "radartje" voor het herkennen van mensen "zoals jij"
Op gegeven moment kruiste onze blikken en zag ik in haar ogen herkenning en vica versa.
Ze vond het verder niet vervelend en was van mijn kant ook beslist niet zo bedoelt maar dat radartje ging nu eenmaal waarschuwen.
Na een vriendelijk knikje over en weer vervolgde zij haar weg en ik rekende mijn boodschappen af.
En heb het weleens meegemaakt dat ik onderweg werd bekeken door een lotgenootje.
Die wilde eigenlijk een soort van contact leggen maar durfde de stap niet te zetten.
Niet dat ik opviel omdat ik een kereltje was met meisjes kleding aan maar meer hoe ik mij gedraag vermoed ik
Liefs:Lisa
-
Ender
- Transgender
raar, ik heb juist het tegenovergestelde.. ik kan steeds minder oordelen of mensen wel of niet transgender zijn o0 ik zie transvrouwen gewoon als vrouwen en transmannen gewoon als mannen (als ik dat weet van te voren), zo van de straat kan ik echt niet meer zien of iemand trans is of niet
-
Janice
De transgenders die het geluk hebben gehad om puberteitsremmers gekregen te hebben herken je niet zo 123, Caro uit spangas is er zo'n eentje, zou je het niet weten zou je er niks aan zien.
Maar kom je in de wachtruimte van poli K dan is het een ander verhaal, bijna allemaal zijn niet passabel en ik kom er al jaren dus het is geen moment opname...
Maar kom je in de wachtruimte van poli K dan is het een ander verhaal, bijna allemaal zijn niet passabel en ik kom er al jaren dus het is geen moment opname...
-
Dieuwertje
@Janice, maar zou je ze er ook allemaal uitpikken als je in de centrale hal zit en ze tussen al de andere lopen? In de wachtruimte van poli K ben je toch extra gespitst op hoe ieder er uit ziet.
-
Janice
Ik pik ze er zeker nooit allemaal uit en dat hoeft gelukkig ook niet. En ja soms zit ik ook nog even in de centrale hal met de persoon die daar op mij heeft gewacht en dan zie je er ook nog een hoop voorbij komen. Ik zelf ben ook niet 100% passabel en dat zal waarschijnlijk ook niet lukken, was het maar zo. Hormonen hebben zeker geholpen maar hebben ook tijd nodig.