Progesteron studie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Progesteron studie

Bericht door Marije »

Dat is wel wat ik heb gevraagd. Ze wilden mij ook wyberen... maar ik heb aangegeven dat mijn huisarts slecht meewerkt met mijn HRT en dat ik graag met een "totaalpakket" van Oestrogeen en Progesteron in 1x wil overstappen naar de huisarts.

Enigszins tegenstribbelend hebben we afgesproken dat ik nog twee jaar bij het Maasstad mag blijven.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Lise

Bericht door Lise »

Bij het bericht van Dominique van 19 augustus staat nu {bericht verwijderd op verzoek van auteur in opdracht van Transvisie]

Ik dacht eigenlijk dat op dit forum in principe geen berichten verwijderd werden, maar ik snap vooral de "in opdracht van Transvisie" niet zo.
Veel trans vrouwen die niet in behandeling zijn bij het VU maar bij genderklinieken elders willen graag progesteron voorgeschreven gekregen. We wachten allemaal tot het VU eindelijk communiceert dat het middel veilig is bevonden, ondanks dat mensen hier op het forum met de juiste connecties bij het VU dat kennelijk -als je in deze thread terugleest- al bijna een jaar weten en al een half jaar voorgeschreven krijgen. In wiens belang is het dan om het bericht waar dat dan eindelijk in bevestigd wordt (en wat gebruikt kan worden om een twijfelende endocrinoloog over de streep te halen) weer weg te halen?
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Lise schreef: 03 sep 2025, 15:37 Bij het bericht van Dominique van 19 augustus staat nu {bericht verwijderd op verzoek van auteur in opdracht van Transvisie]

Ik dacht eigenlijk dat op dit forum in principe geen berichten verwijderd werden, maar ik snap vooral de "in opdracht van Transvisie" niet zo.
Veel trans vrouwen die niet in behandeling zijn bij het VU maar bij genderklinieken elders willen graag progesteron voorgeschreven gekregen. We wachten allemaal tot het VU eindelijk communiceert dat het middel veilig is bevonden, ondanks dat mensen hier op het forum met de juiste connecties bij het VU dat kennelijk -als je in deze thread terugleest- al bijna een jaar weten en al een half jaar voorgeschreven krijgen. In wiens belang is het dan om het bericht waar dat dan eindelijk in bevestigd wordt (en wat gebruikt kan worden om een twijfelende endocrinoloog over de streep te halen) weer weg te halen?
Dominique had op zich interessante informatie van Transvisie openbaar gemaakt, waar Transvisie bezwaar tegen maakte.
Irene
Lise

Bericht door Lise »

Misschien kan Transvisie, als organisatie die op komt voor ons allemaal, dan ook uitleggen waarom?
Irene_de_Vreede
Moderator

Bericht door Irene_de_Vreede »

Lise schreef: 03 sep 2025, 19:54 Misschien kan Transvisie, als organisatie die op komt voor ons allemaal, dan ook uitleggen waarom?
Vraag het ze!
Irene
Lise

Bericht door Lise »

Nou, kennelijk lezen ze hier mee. Bij deze dan!
MichelleB

Bericht door MichelleB »

-Life is a work in progress-
Marije

Bericht door Marije »

Mijn huisarts en endocrinoloog blijven zeggen... niet gepubliceerd is geen recept... echt bizar dat ze er bovenop blijven zitten. Echt zo boos.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Lise schreef: 03 sep 2025, 15:37 Ik dacht eigenlijk dat op dit forum in principe geen berichten verwijderd werden, maar ik snap vooral de "in opdracht van Transvisie" niet zo.
Klopt. We passen wel op verzoek privacygevoelige dingen aan, maar zomaar posts weghalen doen we niet zomaar, zeker als er al door snderen op gereageerd is. We kregen van Transvisie een mail met een halve sommatie om het bericht te verwijderen maar daar beginnen we niet zomaar aan.
Lise schreef: 03 sep 2025, 15:37 In wiens belang is het dan om het bericht waar dat dan eindelijk in bevestigd wordt (en wat gebruikt kan worden om een twijfelende endocrinoloog over de streep te halen) weer weg te halen?
In het belang van Dominique. Die werd er, zelfs nog via een ander, op aangekeken. Laten we zeggen dat Transvisie zich niet van de sympathiekste kant liet zien. Het had een 'we hebben een nieuwtje en dat willen we niet delen maar dat houden we voorlopig lekker voor onszelf'-vibe.
Daarna had Annabel een link naar waar het feitelijk over gaat. Als die abstracts niet genoeg zijn om een arts over de streep te trekken is een bericht van een voor die arts onbekend persoon op een forum zeker niet genoeg.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Lise

Bericht door Lise »

Emma schreef: 04 sep 2025, 20:38 Daarna had Annabel een link naar waar het feitelijk over gaat. Als die abstracts niet genoeg zijn om een arts over de streep te trekken is een bericht van een voor die arts onbekend persoon op een forum zeker niet genoeg.
Dat is waar. Het ging me er denk ik vooral om dat er in het verwijderde bericht stond dat het VU "binnenkort" (of iets van die strekking) contact op ging nemen met de andere genderklinieken. "Binnenkort" kan van alles zijn, maar het is in ieder geval eindelijk iets.
Ik reageerde misschien wat fel. Het 'incrowd' gevoel rond het wel of niet voorschrijven van dit middel heeft in ieder geval bij mij voor veel irritatie gezorgd. Na twee jaar bedelen zonder succes, allemaal omdat ik kennelijk niet bij de juiste dokter zit. Dat is erg irritant. Fijn dat Transvisie iig dit stukje nog online heeft gezet.