oude kleding weg doen

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20180311

Re: oude kleding weg doen

Bericht door Anon20180311 »

Bregje schreef:Ik ken geen ftm hier in de buurt maar anders zou het best leuk zijn om eens in elkaars kasten te shoppen :)
Hoi Bergje,

Geen slecht idee, mss een draadje " weggeef spullen".

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Han48

Bericht door Han48 »

Leuk draadje dit. Al lijkt het gestopt te zijn :( Deze week heb ik heel veel kleren weggedaan. En "nieuwe " koop ik bij onze kringloop. Deed ik al. Is best fijn. Er wordt niet op je gelet. Ik kan rustig bij de mannenkleding kijken, passen en kopen. En er is heel veel, heel goede kleding. Met de mode meegaan deed ik toch al niet. Eigenlijk lette ik er nooit zo op. Ik wist niet zo goed wat ik ermee aan moest. Wilde geen vrouwenkleding. maar ik ging nog wel altijd daar kijken. Nu durf ik gewoon bij de herenkleding te kijken. :lol:
Saskia

Bericht door Saskia »

MIjn oude kleding is verdeeld over de kliko (versleten en kapot) en de voedselbank die ook een soort kledingwinkel heeft.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Nienke

Bericht door Nienke »

Joh, voor mij was het een feest al het oude weg waar ik altijd een hekel aan heb gehad, is toch juist een bevrijding! ;)
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Nienke schreef:Joh, voor mij was het een feest al het oude weg waar ik altijd een hekel aan heb gehad, is toch juist een bevrijding! ;)
Ik heb alleen dus niet echt een hekel aan mijn vrouwenkleding. Niet aan alles in ieder geval... het meeste is al vrij genderneutraal.

Maar goed. Ik heb dus één zak met kleding voor iemand hier op het forum die dezelfde maat heeft als mij en het wel over wil nemen... En een zak met dingen die ik van een MtF had gekregen maar niet goed pasten enzo en nog wat dingetjes waarvan ik denk dat de forumgenoot ze niet wilde naar de mama mini gebracht. Da's een kledingkringloopwinkel hier in de omgeving... En de mevrouw die het aannam was transgender (ik denk aan het begin van haar transitie). Dat vond ik dan wel weer grappig, zo met mijn zak deels gevuld met vrouwenkleding die ik niet hoef :mrgreen:
meerdere zakken met zaagsel
Isabelle
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Isabelle »

Welke maat heb je ? :D
Ben zelf aardig aan het shoppen, maar zoals je zegt kleding is duur :?
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Isabelle schreef:Welke maat heb je ? :D
Ben zelf aardig aan het shoppen, maar zoals je zegt kleding is duur :?
Bedoel je mij? In vrouwenmaten een 36/38 (small) bovenkleding/jurkjes (die ben ik met name weg aan het doen ben, mijn broeken zijn prima genderneutraal óf behoorlijk uitgedragen), de BHs die er bij zitten zijn 75B of small en onderkleding is een 40/42 (31 in mijn middel in vrouwenbroeken, 33 of 34 in mannenbroeken om die vreselijke heupen weg te moffelen).

In mannenmaten draag ik nu meestal small of extra small, omdat ik echt best heel smal ben en die maten al vrij ruimvallend zijn. Omdat de shirts recht zijn is mijn taille aardig weg, dus dat valt niet meer zo op gelukkig :) En de vrouwentruien die ik nog wel heb, zijn ook allemaal 'vormeloos' (op die hippe hipstermanier) en een maatje groter dan ik eigenlijk nodig heb.

Maar goed. Binnenkort kan ik weer wat extra kleding aanschaffen van mijn verjaardagsgeld :mrgreen: Enne... outletwinkels zijn ook wel heel handig. Meestal shop ik gewoon in de uitverkoop, omdat die toch echt best vaak bij winkels zijn--winterjassen dus het liefst na de winter kopen, truien in de lente, etc. en mijn shirtjes koop ik met name op wehkamp.nl omdat die een hele fijne uitverkoop sorteeroptie hebben. 8 euro voor shirtjes die normaal 20 of 25 zijn :mrgreen:
Isabelle

Bericht door Isabelle »

Ja ben zelf ook helemaal gek op de kringloop winkels en markten ;)
Ik heb ongeveer de zelfde maat !! blij met mijn kleine lichaam.

Draag meeestal maatje 34-36(smal)
Ik ben zelf helemaal dol op jurkjes en rokjes :D,draag deze dan ook het meest. Heb eigenlijk maar 3 broeken, maar een overvloed aan jurken en rokjes.
Hoe zeg ik dat.. ik houd van een beetje elegantie ofzo(niet sletterig)
Broeken draag ik meestal 36, soms 38 ligt eraan hoe ze zitten.
Shirtjes kan je eigenlijk nooit genoeg hebben in mijn idee. Brengt de grootste variatie aan.
1 broek of rok kan met zo veel shirtjes en sjaaltjes iets anders maken :D.
Ik heb laatst best wel wat geld van mijn werk ontvangen dus nu lekker aan het rondneuzen overal, super veel schoenen kopen, want het is zo verslavend ;p, zou er zo 100 willen hebben.

Ondergoed is iets wat ik eigenlijk nooit 2e hands koop of aanneem. Ik draag nog geen bh nog. Er zit nog niets dus is het in mijn idee onnodig/onzinnig om te doen of er wel iets zit.

Maar anyway, ben dus wel geinteresseerd hoor ;).
Kan je er trouwens ook wel wat voor terug geven zou het anders toch maar in de rodenkruiscontainer doen of naar de kringloop brengen. Heb zelf bijna mijn hele kledingkast weggedaan, dus genoeg om te bekijken ;)
Heb een broertje die een aantal van mijn jongenskleding uit mijn grote kringloop tas heeft gehaald, maar voor de rest heb ik dus 2 van die grote plastic tassen met kleding voor je staan.
Het is allemaal een beetje 'baggy' kleding.

Greetz,
Isabelle
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Helaas, mijn spulletjes gaan naar MichelleB :) Maar misschien is er iets wat zij niet nodig heeft, of zijn er dingen bij die haar stijl niet zijn--dat moet je ff met haar overleggen.

Ik heb trouwens bij mijn ouders nog wel bérgen kleding liggen, maar dat sorteer ik pas uit op het moment dat ik mijn eigen flatje heb. Dan kan ik het lekker rustig aan doen enzo. I'll let you know if there's something there, ok?
Isabelle

Bericht door Isabelle »

Is goed hoor ;) ik hoor het wel. Zal wel navragen als ze uitgekeken is. Als je wat ik heb alsnog wil bekijken moet je het zeggen. Wonen wel een beetje ver van elkaar maar misschien kunnen we elkaar een keer bij een transvisie meeting zien ofzo dan neem ik het voor je mee :)
Ik ga wel alleen naar de vrije meetings, wanneer er weer eens een terrasje in Amsterdam wordt gedaan ofzo, ben zelf niet zo van het praatgroep gebeuren.

Groetjes,
Isabelle