Ik sta aan het begin van mijn proces, dus een deel van mijn kledingkast is nog vrouwenkleding en een deel is mannenkleding.
Ik merk bij mezelf dat ik het dan toch moeilijk vind om de kleding die ik nooit meer draag weg te doen omdat het duur was en ik het nooit gedragen heb, of omdat ik het op vakantie heb gekocht, of omdat er andere goede herinneringen aan kleven, etc. Zijn er meer mensen die dit zo ervaren? Ik weet niet, het voelt gewoon raar om "goede" kleding weg te doen...
(En misschien is dit gewoon de zuinigheid waarmee ik ben opgevoed; het niet weggooien van kleding tot het echt afgedragen is etc.)
oude kleding weg doen
-
Nate_0
oude kleding weg doen
meerdere zakken met zaagsel
-
Anon20210626
Re: oude kleding weg doen
De meeste van de kleding die ik echt niet meer wilde dragen toen ik helemaal om was heb ik zonder een traan weggedaan . Sommige dingen aan de lokale tweedehands winkel en ook best veel in een container met een voor mij goed doel , met name naar mensen in de noodopvang .
De meest dierbare dingen oa een smoking en mijn pak waarin ik getrouwd ben, gewoon een net pak en geen "trouwpak " en daarom ook heel goed draagbaar gewoon weggegeven aan iemand die er blij mee was . Dat waren de moeilijkste eigenlijk . Er heeft nog een tijdje een pakketje gestaan voor een FtM hier op het forum maar die heb ik daarna nooit meer aangetroffen dus dat is uiteindelijk ook naar de tweedehands winkel gegaan .
Het idee daarachter was een kledingruil .
ik heb nog wat Tshirts , een Kilt die ik ooit zelf gemaakt heb ( was veel werk , er zit maarliefst bijna 6 meter stof in ) een unisex buitensportjas en twee noorse truien. Gewoon , een warme trui is een warme trui ......
Oh ja , nadat mijn partner en ik uit elkaar gingen heb ik wel haar trouwjurk ........ Die wilde z ij echt niet meer en het leukste is , hij past ook nog .......
De meest dierbare dingen oa een smoking en mijn pak waarin ik getrouwd ben, gewoon een net pak en geen "trouwpak " en daarom ook heel goed draagbaar gewoon weggegeven aan iemand die er blij mee was . Dat waren de moeilijkste eigenlijk . Er heeft nog een tijdje een pakketje gestaan voor een FtM hier op het forum maar die heb ik daarna nooit meer aangetroffen dus dat is uiteindelijk ook naar de tweedehands winkel gegaan .
Het idee daarachter was een kledingruil .
ik heb nog wat Tshirts , een Kilt die ik ooit zelf gemaakt heb ( was veel werk , er zit maarliefst bijna 6 meter stof in ) een unisex buitensportjas en twee noorse truien. Gewoon , een warme trui is een warme trui ......
Oh ja , nadat mijn partner en ik uit elkaar gingen heb ik wel haar trouwjurk ........ Die wilde z ij echt niet meer en het leukste is , hij past ook nog .......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Nate_0
Ik heb idd wel al het e.e.a. aan kleding weggegeven aan een MtF die mij ook kleding heeft gegeven (daarvan zit een groot deel wel weer in een zak voor een goed doel; het is totaal niet mijn stijl en laat me er als een klein butch vrouwtje met weinig flair voor uiterlijk uit zien). De meeste dingen die ik zelf heb zijn al vrij gender-neutraal (denk inderdaad aan ruimvallende truien) en dan is er kleding bij waarvan ik nog geen afstand kan- of wil doen...
Maar daarnaast is het bij mij ook nog eens zo, ik ben nog niet out tegenover iedereen en hoewel ik verder wil als man weet ik niet of dat betekent dat ik nooit meer een jurk aan ga doen ook al zou dat voor een lolletje (en als drag, dus) zijn...
Maar daarnaast is het bij mij ook nog eens zo, ik ben nog niet out tegenover iedereen en hoewel ik verder wil als man weet ik niet of dat betekent dat ik nooit meer een jurk aan ga doen ook al zou dat voor een lolletje (en als drag, dus) zijn...
-
Dieuwertje
Dat heb ik ook. Het heeft door de jaren heen wel wat moeite gekost om pakken en overhemden te kopen die buiten de standaard mannen pakken vielen. Dat maakt dat de 'verzameling' ook wel een emotionele waarde heeft. Maar ga ik het nog dragen? Die kans is wel heel klein. Dus feitelijk moet ik gewoon even slikken en hetzelfde doen als Renée. Moet ook eigenlijk wel, want de nieuwe garderobe begint te groeien en heeft ook plaats nodig. Maar nu nog even niet. Ik stel het weer even uit.
-
Alice
Eigenlijk is het simpel, doe niets!
Na een tijd-je kom je er vanzelf achter wat je met die kledingstukken moet doen door o.a. ruimte gebrek in de kast, iedere keer tegen het zelfde kledingstuk aankijken, je moet het plafon witten en je wilt je kleding, die je nu draagt, niet verpesten etc..
In zijn algemeenheid, een verhuizing doet ook wonderen, je laat meer dan kleding die je niet meer zult gebruiken achter. Kan een opgelucht gevoel geven.
Na een tijd-je kom je er vanzelf achter wat je met die kledingstukken moet doen door o.a. ruimte gebrek in de kast, iedere keer tegen het zelfde kledingstuk aankijken, je moet het plafon witten en je wilt je kleding, die je nu draagt, niet verpesten etc..
In zijn algemeenheid, een verhuizing doet ook wonderen, je laat meer dan kleding die je niet meer zult gebruiken achter. Kan een opgelucht gevoel geven.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
-
Nate_0
Hahaha, Alice, ja... Daarom heb ik nu maar een paar zakken met kleding die weg kan aangelegd, mijn kast is hier vrij klein (studentenhuis, het is een inbouwding) dus het was ook daadwerkelijk nodig...
Ik merk ook dat er kleding is waarbij ik heel duidelijk merk dat ik het gekocht heb in zo'n moment van "ik ga meer vrouwelijk zijn vanaf nu!", dan draag ik het 1x en dan wil het gewoon niet meer (met name jurkjes). De kleding die ik heb gekocht waar mijn moeder bij was is nog meer wat ik niet meer zal dragen. Ah, conformisme...
Ik merk ook dat er kleding is waarbij ik heel duidelijk merk dat ik het gekocht heb in zo'n moment van "ik ga meer vrouwelijk zijn vanaf nu!", dan draag ik het 1x en dan wil het gewoon niet meer (met name jurkjes). De kleding die ik heb gekocht waar mijn moeder bij was is nog meer wat ik niet meer zal dragen. Ah, conformisme...
-
Jessy
Zuinig zijn herken ik, ik doe ook niet snel iets weg. Maar als het moet en het is nog goed, probeer ik er anderen blij mee te maken die het minder breed hebben, of ik gooi het in de kledingbox.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Anon20190501
Een deel heb ik al gedeponeerd in de textielcontainer, een ander deel is gedegradeerd tot kluskleren, wintertruien blijven wintertruien en mijn 'nette'/'werk'(office, 'suit and tie') spullen zal ik waarschijnlijk tezijnertijd op gepaste wijze ritueel verbranden. Om één jaar HRT te vieren of zo 
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Anon20210626
ritueel verbranden , eh dat deed ik met mijn boxershorts ............
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Nate_0
.............................................................dat vind ik best een goed idee eigenlijk, alleen vind ik dat zonde met BHs die nog goed zijn want duur