hormonen
-
Lise
Re: hormonen
Dit topic gaat opeens naar passabiliteit wel of niet, terwijl Petra volgens mij zich vooral afvroeg wat er op tegen is om onder psychologische begeleiding hormonen te slikken, zonder daarbij 24/7 als vrouw te leven (wat natuurlijk sowieso niemand kan controleren, maar dat even terzijde). Los van de reden waarom, ik snap haar wel een beetje, je eigen lichaam meer naar jouw gevoel en jouw wens maken is toch jouw zaak; waarom zou dat per se altijd verplicht gekoppeld moeten zijn aan hoe je je aan de (hele) buitenwereld laat zien?
-
laura2016
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties.
Zeker ook de reacties die anders zijn dan mijn eigen idee en gevoel.
Sommige reacties stellen me gerust en andere geven we weer een hele andere kijk op dingen.
Liefs,
Laura
Zeker ook de reacties die anders zijn dan mijn eigen idee en gevoel.
Sommige reacties stellen me gerust en andere geven we weer een hele andere kijk op dingen.
Liefs,
Laura
-
Nisss
Dit wil ik nog wel even toevoegen. Laura2016 ik vind je best negatief. Ik ben het niet eens met je stellingen qua passibility . Als jij niet in jezelf gelooft voor succes , zal je naar mijn mening niet gelukkiger worden met hormonen. Sterker nog... Van hrt kan je enorme derpessie krijgen. Je libido gaat naar bijna nulpunt. Besef dit wel.
Ik ben 30 jaar oud en ging voor hrt al door het leven als vrouw met succes. Veranderen van mn stem was naar mijn mening doorslaggevende factor verder basic verzorging, makeup kleding die bij mij past en afvallen etc.
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Ik ben 30 jaar oud en ging voor hrt al door het leven als vrouw met succes. Veranderen van mn stem was naar mijn mening doorslaggevende factor verder basic verzorging, makeup kleding die bij mij past en afvallen etc.
-
Anon20190122
Laura als jij als man wilt blijven werken moet je het gewoon doen ik zou dat feit wel verzwijgen bij het VU omdat ik denk dat ze daar er niet zo ruim in zijn.
Je komt vroeg of later wel met een aantal problemen te zitten wat ga je met je paspoort doen M/V?
Zijn je lichamelijke veranderingen te verbergen?
Zijn je emotionele veranderingen te verbergen?
Dan is er nog de vraag wel/geen srs en hoe ga je dat verbergen?
Zelf ben ik van mening dat ieder mens vrij is om zijn/haar leven te leiden zoals je dat zelf wil.
Maar ik denk dat jij niet de makkelijkste weg uitkiest zo!
Je komt vroeg of later wel met een aantal problemen te zitten wat ga je met je paspoort doen M/V?
Zijn je lichamelijke veranderingen te verbergen?
Zijn je emotionele veranderingen te verbergen?
Dan is er nog de vraag wel/geen srs en hoe ga je dat verbergen?
Zelf ben ik van mening dat ieder mens vrij is om zijn/haar leven te leiden zoals je dat zelf wil.
Maar ik denk dat jij niet de makkelijkste weg uitkiest zo!
-
Anon20190501
Veralgemenen is nergens voor nodig. Daar help je niemand mee.Nisss schreef: Je libido gaat naar bijna nulpunt. Besef dit wel.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Nisss
Daar heb je gelijk in. Bedankt!
-
laura2016
Ik zou heel graag eens met mensen in gesprek komen.
Uiteindelijk moet ik natuurlijk zelf de keuze maken.
Het is zo moeilijk om mensen te vinden waarmee ik eens kan praten en die zich er wat bij kunnen voelen.
Korter bij mensen dan op dit forum kan ik natuurlijk niet komen.
Ik hoop dat er mensen zijn waar ik eens mee kan praten
Liefs,
Laura
Uiteindelijk moet ik natuurlijk zelf de keuze maken.
Het is zo moeilijk om mensen te vinden waarmee ik eens kan praten en die zich er wat bij kunnen voelen.
Korter bij mensen dan op dit forum kan ik natuurlijk niet komen.
Ik hoop dat er mensen zijn waar ik eens mee kan praten
Liefs,
Laura
-
Isabelle
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
niet aan de HRT gaan kan je ook depressies van krijgen.
Hoe je passabiliteit bekijkt zo doe ik dat ook niet Laura maar het is een kijk die ik wel kan begrijpen. Er is meer in het leven dat meespeelt. Je familie, je baan en je algehele geluk,etc. Gezonde twijfel vind ik. Transgender zijn is geen keuze, in transitie gaan wel. Het liefst dan ook een weloverwogen keuze.
Het feit dat er transgender niet in transitie gaan bevestigd dit.
Het transitie or die idee speelt niet bij iedereen.
Als je niet gelooft in succes ? Men die zomaar gelooft in succes en zegt 100 % zeker te zijn van transitie das pas wanneer ik vragen ga stellen want das best wel onzin. Je hele leven twijfelen en het opeens weten dat het de oplossing is.
Lekker gaan terugkoppelen en bevestiging zoeken in wat je denkt is fijn, maar vertekenend.
Welke je vaak hoort bij trans mensen : ik ging altijd met jongens/meisje om : so what, dat zegt heel weinig, toch zien mensen het graag als bevestigend en zo zijn er meer dingen. Variatie omarmen en erkennen maar toch aan stereotypen vasthouden, menselijk maar vraagt om twijfel.
Zoals je zegt Laura : ik hoop meer rust te vinden met hormonen, vind ik een goede reden om het te proberen. Een gezonde kijk op je eigen psyche die ik zeker deelde toen ik begon. Hoezo zou je het allemaal weten. Hoezo zou je eerst jaren twijfelen over je gender identiteit en dan opeens zeggen, wacht ik ben gewoon 100 % vrouw. Je zelf zo makkelijk onder een begrip plaatsen en daarbij alle mogelijkheden afsluiten.Wie weet begon ik aan de hormonen en was het niets voor mij.
Je hebt een slecht gevoel over iets in je leven en probeert er iets aan te doen op verschillende vlakken. Als er aan werken zonder hormonen niet genoeg rust geeft(al geeft het wel al meer rust)dan is hormonen proberen een logische stap ( zeker omdat het bij mensen met vergelijkbare gevoelens ook werkt)
Ik denk zelf niet heel binair maar omarm wel de indeling man/vrouw omdat het verder niks anders is een indeling die er nou eenmaal is in deze maatschappij.
What about non-binary mensen trouwens ? Mogen die geen hormonen gebruiken omdat hormonen gelinkt worden aan geslacht en je dat geslacht niet voelt of wil invullen ? Dat succes en de verwachting van de mensen zich indelen met een bepaalde zekerheid is de reden dat non-binary mensen het zo moeilijk hebben.
Al die aannames en conclusies die mensen zo makkelijker over zichzelf en anderen trekken is de reden dat er psychologen zijn om mensen die het om verkeerde redenen doen tegen te houden, maar ook de reden waarom uit onbegrip mensen het zo moeilijk wordt gemaakt om in transitie te gaan.
Men wil vaak nog horen dat een patiënt hormonen wil omdat deze zich vrouw/ man voelt, niet omdat het hen simpelweg zou kunnen helpen als persoon(buiten het verwijzen naar gender van de persoon)
De hormonen zien als mogelijke oplossing omdat je niet zeker weet wat het me je psyche doet of hoe je psyche zoiezo werkt is de meest logische benadering. Je weet zelf niet wat te doen/wat het beste is(en anderen weten dat ook zeker niet) dus probeert maar iets. Je zelf ervan overtuigen dat de hormoon behandeling succes gaat brengen das pas ongezond naar mijn idee. Dan suggereer je namelijk dat je weet hoe het is aan de hormonen en dat weet je niet.
@ Laura Ik ben niet iemand die je zekerheid kan geven, omdat die niet bestaat. Je denkt er naar mijn mening gezond over na. Probeer hormonen als je er wat voor voelt om het te proberen. Kijk wat voor jouw werkt, hoe je je leven invult .
Voor een gesprek sta ik altijd open, maar zoals ik zei voor bevestiging in van alles moet je niet bij mij zijn. Ik kan je enkel meenemen in mijn abstract denken, of je daar wat aan hebt ligt aan je persoon.
Hoe je passabiliteit bekijkt zo doe ik dat ook niet Laura maar het is een kijk die ik wel kan begrijpen. Er is meer in het leven dat meespeelt. Je familie, je baan en je algehele geluk,etc. Gezonde twijfel vind ik. Transgender zijn is geen keuze, in transitie gaan wel. Het liefst dan ook een weloverwogen keuze.
Het feit dat er transgender niet in transitie gaan bevestigd dit.
Het transitie or die idee speelt niet bij iedereen.
Als je niet gelooft in succes ? Men die zomaar gelooft in succes en zegt 100 % zeker te zijn van transitie das pas wanneer ik vragen ga stellen want das best wel onzin. Je hele leven twijfelen en het opeens weten dat het de oplossing is.
Lekker gaan terugkoppelen en bevestiging zoeken in wat je denkt is fijn, maar vertekenend.
Welke je vaak hoort bij trans mensen : ik ging altijd met jongens/meisje om : so what, dat zegt heel weinig, toch zien mensen het graag als bevestigend en zo zijn er meer dingen. Variatie omarmen en erkennen maar toch aan stereotypen vasthouden, menselijk maar vraagt om twijfel.
Zoals je zegt Laura : ik hoop meer rust te vinden met hormonen, vind ik een goede reden om het te proberen. Een gezonde kijk op je eigen psyche die ik zeker deelde toen ik begon. Hoezo zou je het allemaal weten. Hoezo zou je eerst jaren twijfelen over je gender identiteit en dan opeens zeggen, wacht ik ben gewoon 100 % vrouw. Je zelf zo makkelijk onder een begrip plaatsen en daarbij alle mogelijkheden afsluiten.Wie weet begon ik aan de hormonen en was het niets voor mij.
Je hebt een slecht gevoel over iets in je leven en probeert er iets aan te doen op verschillende vlakken. Als er aan werken zonder hormonen niet genoeg rust geeft(al geeft het wel al meer rust)dan is hormonen proberen een logische stap ( zeker omdat het bij mensen met vergelijkbare gevoelens ook werkt)
Ik denk zelf niet heel binair maar omarm wel de indeling man/vrouw omdat het verder niks anders is een indeling die er nou eenmaal is in deze maatschappij.
What about non-binary mensen trouwens ? Mogen die geen hormonen gebruiken omdat hormonen gelinkt worden aan geslacht en je dat geslacht niet voelt of wil invullen ? Dat succes en de verwachting van de mensen zich indelen met een bepaalde zekerheid is de reden dat non-binary mensen het zo moeilijk hebben.
Al die aannames en conclusies die mensen zo makkelijker over zichzelf en anderen trekken is de reden dat er psychologen zijn om mensen die het om verkeerde redenen doen tegen te houden, maar ook de reden waarom uit onbegrip mensen het zo moeilijk wordt gemaakt om in transitie te gaan.
Men wil vaak nog horen dat een patiënt hormonen wil omdat deze zich vrouw/ man voelt, niet omdat het hen simpelweg zou kunnen helpen als persoon(buiten het verwijzen naar gender van de persoon)
De hormonen zien als mogelijke oplossing omdat je niet zeker weet wat het me je psyche doet of hoe je psyche zoiezo werkt is de meest logische benadering. Je weet zelf niet wat te doen/wat het beste is(en anderen weten dat ook zeker niet) dus probeert maar iets. Je zelf ervan overtuigen dat de hormoon behandeling succes gaat brengen das pas ongezond naar mijn idee. Dan suggereer je namelijk dat je weet hoe het is aan de hormonen en dat weet je niet.
@ Laura Ik ben niet iemand die je zekerheid kan geven, omdat die niet bestaat. Je denkt er naar mijn mening gezond over na. Probeer hormonen als je er wat voor voelt om het te proberen. Kijk wat voor jouw werkt, hoe je je leven invult .
Voor een gesprek sta ik altijd open, maar zoals ik zei voor bevestiging in van alles moet je niet bij mij zijn. Ik kan je enkel meenemen in mijn abstract denken, of je daar wat aan hebt ligt aan je persoon.
-
laura2016
Hoi Isabella,
Ik zou heel graag een keertje een gesprek met je willen.
Zo ontzettend fijn om ook eens te horen dat mijn stappen niet zo vreemd zijn.
Maar ik voel eindelijk eens begrip. Dat doet me echt heel erg goed.
Ik vraag geen bevestiging maar je begrip alleen al is een fijn gevoel.
Heel erg bedankt en hopelijk kunnen we een keertje iets afspreken.
Liefs,
Laura
Ik zou heel graag een keertje een gesprek met je willen.
Zo ontzettend fijn om ook eens te horen dat mijn stappen niet zo vreemd zijn.
Maar ik voel eindelijk eens begrip. Dat doet me echt heel erg goed.
Ik vraag geen bevestiging maar je begrip alleen al is een fijn gevoel.
Heel erg bedankt en hopelijk kunnen we een keertje iets afspreken.
Liefs,
Laura
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Hoi Laura, je zou ook contact kunnen opnemen met COC Limburg, zij organiseren elke maand een gecombineerde avond, eerst een besloten gesprek, gevolgd door een wat informelere borrel. Zie http://transgenderlimburg.nl. Onze woensdagavond in Breda is denk ik wat ver weg voor je.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]