laura2016 schreef:Alice schreef:Ik heb moeite met de voorgestelde kandidaten.
Sophie Schers van GroenLinks, 35 op de kieslijst
Corinne van Dun van D66, 45 op de kieslijst
Rhianne Gralike van 50Plus, 35 op de kieslijst
Je stemt dan op kandidaten die niet in de Kamer zullen verschijnen maar je versterkt wel een politieke partij.
Wil je echt op GroenLinks, D66 of op de 50Plus Partij stemmen???
Een van de weinige Kamerleden waarvan je merkte die van transgenderproblematiek kennis heeft en er ook aan wil werken om die te verbeteren is,
Pia Dijkstra staat op 4 van de D66 kieslijst.
Dank voor je reactie,
Je vraagt eerst of ik echt op één van deze partijen wil stemmen en vervolgens noem je de beste kandidaten volgens jou, die ook van één van de door genoemde partijen is ? En waarom zou je niet op één van deze partijen kunnen stemmen, los van het feit of ze wel of geen 'transgender'kandidaten op de lijst hebben staan ?
Het was niet mijn bedoeling om advies te geven om op Mw. Dijkstra te stemmen maar wel dat zij een van de weinige was die zich positief en dwingend liet horen in de Kamer over genderproblematiek.
Ieder moet zelf in overweging dat een stem op haar ook een stem op de partijpolitiek van haar partij is en of dit het waard is.
Een ander die zich eerder ook heel positief liet horen is Mw. Thieme.
Overigens op die site van Transvote 2 personen hebben nu zitting in de 2Kamer voor de andere 8 lijkt, mij, de kans dat zij daarin komen niet groot.
Waarom ik niet op een van die 3 partijen zou stemmen?
Ik denk niet dat het juist is dat hier, op dit forum, mijn mening over die partijen ventileer.
–men zou zich gekwetst kunnen voelen en dat willen we niet-