Hoi Rikki,
ik ben nu 2,5 jaar in HRT en in augustus overgestapt van Spironolacton (later met Progesteron erbij omdat er anders geen stof is met een progestagene werking) op Cyproteron50. Cypro heeft wel een progestagene werking. Sinds die tijd zit er weer wat groei in mijn borsten. Het gaat heel langzaam maar toch. Nog steeds dus.
Mijn psycholoog in het VUmc zei me ooit dat je het best kunt kijken naar je meest gelijkende biologische zus. Dat is bij mij mijn oudste zus en die heeft cupmaat C. Ze zei me dat ik er dan een maat moet aftrekken (dus B) omdat er in iedere cel van mijn lichaam een X en een Y chromosoom zit. Dan ben ik op een leeftijd waarop een cisvrouw de menopauze al gehad heeft, dus ik moest er nog maar een maat aftrekken, A dus. Dat was volgens haar voor mij het maximaal haalbare. Als ik nu kijk schat ik het als een grote AA in, maar ik heb het eerlijk gezegd nooit gemeten.
Mijn oudste zus is superslank en ik heb van bredere heupen door de HRT niets gemerkt. Wel is mijn taillemaat verminderd (mijn jeans kocht ik vroeger 35x34, nu 31x34, inchmaten). Komt volgens mij omdat mijn buik verdwenen is. Kleine 'lovehandles' zijn er voor in de plaats gekomen. Brede heupen zit genetisch dus niet in de familie.
Die ijdele trekjes van jou herken ik. Vroeger (voor de HRT) interesseerde mijn uiterlijk mij ook niet zo. Nu wel dus. Dus lekker shoppen en genieten maar. Ik heb je bijna 2 maand geleden nog gezien in Te Pas en maak me geen zorgen. Het komt helemaal goed met jou. Succes verder.
Lieve groet van Jacqueline.
Onzekerheid door buitenlandse transfora
-
JacquelineM
-
Anon20190516
Re: Onzekerheid door buitenlandse transfora
Awww,dank je wel voor de lieve woorden,Jacqueline!
Helaas lukt het mij niet om de aankomende keer in tepas aanwezig te zijn,hoewel ik dolgraag zou willen.
25 november ben ik er wel weer bij.
Liefs Rikki
Helaas lukt het mij niet om de aankomende keer in tepas aanwezig te zijn,hoewel ik dolgraag zou willen.
25 november ben ik er wel weer bij.
Liefs Rikki
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Helaas ik heb geen zus maar alleen broers, mijn moeder had een leuk stel borsten hoor maar denk niet dat ik die maat gaat halen eenmaal met HRT.JacquelineM schreef:
Mijn psycholoog in het VUmc zei me ooit dat je het best kunt kijken naar je meest gelijkende biologische zus. Dat is bij mij mijn oudste zus en die heeft cupmaat C. Ze zei me dat ik er dan een maat moet aftrekken (dus B) omdat er in iedere cel van mijn lichaam een X en een Y chromosoom zit. Dan ben ik op een leeftijd waarop een cisvrouw de menopauze al gehad heeft, dus ik moest er nog maar een maat aftrekken, A dus. Dat was volgens haar voor mij het maximaal haalbare. Als ik nu kijk schat ik het als een grote AA in, maar ik heb het eerlijk gezegd nooit gemeten.
Lieve groet van Jacqueline.
Mijn moeder had 85B dus zal wel in de A maat blijven qua borstomvang
-
Veronica
Als dat werkelijk zo is ben je een extreem uniek geval en bofkont, 90% van de transgenders mag met een cup A of minder blij wezen.Josephine schreef:Sorry hoor maar ik heb na 18 maanden een volle cup E zonder borstvergroting maar puur natuur
Echter ben ik benieuwd naar je maten, wat is je borstomvang en omvang onder je borst dan?
-
Josephine
Dit gebeurt volgens mijn endoctrioloog wel meer dus zo uniek ben ik niet hoor.
Maar als je het wil weten ondermaat is 95 en bovenmaat is 117
Maar volgens mij gaan we aan de vraag voorbij van de vraagsteller en dat is of dat er nog een groei mogelijk is dit was bij ook niet na twee weken hoor.
Ik zeg dit niet om op te scheppen maar het is zoals het is zonder groot doenerij of zo
Maar als je het wil weten ondermaat is 95 en bovenmaat is 117
Maar volgens mij gaan we aan de vraag voorbij van de vraagsteller en dat is of dat er nog een groei mogelijk is dit was bij ook niet na twee weken hoor.
Ik zeg dit niet om op te scheppen maar het is zoals het is zonder groot doenerij of zo
-
Anon20190516
Het is niet alleen zo dat mijn borstgroei nogal achter blijft,maar mijn billen en heupen lijken ook niet veel te doen.
-
Venusss
- Voornaamwoorden: Vrouw
Afvallen/aankomen dat merk je het eerste bij je gezicht. Ik denk dat je lichaam juiste voeding mist voor de juiste stofwisseling en daarom nog wat tijd nodig heeft. Maar als je wilt aankomen (zoals ik dat per ongeluk heb gedaanRikki schreef:Het is niet alleen zo dat mijn borstgroei nogal achter blijft,maar mijn billen en heupen lijken ook niet veel te doen.
Spoiler:
Als je streefgewicht hebt bereikt is een gezonde en gevarieerde voeding heel erg belangrijk voor een goede metabolisme. Zorg altijd bij diëten voor een streefgewicht en een coach.
-
Nate_0
Die foto onder de spoiler is toch van een hele gewone vrouw?
Ik zie daar in ieder geval niets mis mee. Cellulitis, het "verzakken" en ongelijke vetverdeling zijn dingen waar toch echt bijna alle vrouwen last van hebben (sterker nog, er zijn meer bio vrouwen die cellulitis hebben dan borstgroei, alleen valt het minder op wanneer iemand dunner is). Dat heeft te maken met de hoeveelheid vet, e.d., en het is jammer dat de media doet alsof je een perfecte huid kunt verwachten op je heupen en achterwerk.
En dit is wellicht een minder heftig voorbeeld, maar ook filmsterren die toch behoorlijk wat tijd in hun work-outs steken hebben er "last" van, waaronder de niet-gephotoshopte versie van Scarlett Johansson
En dit is wellicht een minder heftig voorbeeld, maar ook filmsterren die toch behoorlijk wat tijd in hun work-outs steken hebben er "last" van, waaronder de niet-gephotoshopte versie van Scarlett Johansson
Spoiler:
meerdere zakken met zaagsel
-
Anon20190516
Ik snoep mezelf helemaal het schompes ,snoep ,koek,chocoladerepen.2 kilo aangekomen,maar volgens mij gaat dat doodleuk naar mijn buik
-
Anon20180501
Hoi Rikki...
Bij mij kwam eerst de borstgroei echt duidelijk zichtbaar op gang, daarna pas begon ik veranderingen op te merken bij mijn middel/buik, en als laatste bij mijn heupen, en het is nog niet eens zolang dat ik zie dat daar duidelijk iets aan de gang is, vanaf mijn srs ongeveer, 2.5 jaar geleden... (nu 6.5 jaar hrt)
Maar het is inderdaad waar wat ze zeggen, het wisselt allemaal per persoon...
Bij mij kwam eerst de borstgroei echt duidelijk zichtbaar op gang, daarna pas begon ik veranderingen op te merken bij mijn middel/buik, en als laatste bij mijn heupen, en het is nog niet eens zolang dat ik zie dat daar duidelijk iets aan de gang is, vanaf mijn srs ongeveer, 2.5 jaar geleden... (nu 6.5 jaar hrt)
Maar het is inderdaad waar wat ze zeggen, het wisselt allemaal per persoon...