Regelmatig lees ik op reddit:asktransgender
En op reddit:Mtf
En ik lees de meest onglooflijke verhalen daar,transvrouwen die na 2 weken al een cup A hebben
En anderen een cup C na 3 maanden grote billen en mooie heupen.
Na bijna 5 maanden hormonen heb ik niets meer dan heuveltjes(manboobs die ik voor mijn hormonen ook al had)met wel enigzins gevoelige tepels,als ik er tegenaan stoot.heel soms voel ik wel wat gloeien en tintelen daar.maar thats it.ik kom nog niet eens aan een A cup volgens mij.ik heb nog steeds een kleine platte kont en geen heupen.mijn gezicht is wel enigzins veranderd en qua emoties krijg ik het wel flink voor de kiezen,want ik huil wat af en heb ook veel last van moodswings.mijn vraag is:stellen die mensen op reddit het te rooskleurig voor en genieten ze er gewoon van andere mensen zich ellendig te laten voelen,omdat er praktisch niets gebeurd of komt er straks nog een groeispurt.verder ben ik 47 jaar,heeft mijn leeftijd er nog iets mee te maken?(qua onzekerheden en emoties voel ik me trouwens een meisje van 13)noem me ijdel,maar ik wil gewoon pretty zijn met mooie borsten en een sexy kont,maar ik begin me af te vragen of ik niet gewoon te laat ben begonnen met hormonen?
Gr.Rikki
Onzekerheid door buitenlandse transfora
-
Anon20190516
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Onzekerheid door buitenlandse transfora
Geloof die berichten niet... hormonen zijn geen wondermiddel. Het is niet voor niets dat er een discussie is over de borstvergroting in het basispakket.
Los daarvan is borstgroei een proces van een paar jaar, maar ook van het resultaat na die tijd moet je je niet te veel voorstellen.
Er zijn uitzonderingen, maar daar behoren jij en ik en een heleboel anderen niet toe...
Los daarvan is borstgroei een proces van een paar jaar, maar ook van het resultaat na die tijd moet je je niet te veel voorstellen.
Er zijn uitzonderingen, maar daar behoren jij en ik en een heleboel anderen niet toe...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Danielle
Leeftijd scheelt. Maar tussen 47 of 27 is daarin weinig onderscheid. De invloed van leeftijd tussen 27 en 17 zal veel groter zijn, aangezien het lichaam dan nog in groei-modus zit. De invloed van hormonen heeft zijn beperkingen, die berichten op reddit zijn niet waar. Er is maar één manier om na drie maanden HRT een cup c te hebben en dat is als een chirurg ze in je lijf heeft gestopt.
Houd ook in je achterhoofd dat je lichaamsbouw en genen nog altijd invloed hebben. Genoeg cisvrouwen die een platte kont en smalle heupen hebben. Ik heb vaak genoeg te horen gekregen dat je kan kijken naar je vrouwelijke bloedverwanten voor een indicatie. En waarachtig: mijn moeder, oma's en tantes hebben voor een groot deel het zelfde peerfiguur als ik: dikke kont en benen met kleine borsten.
De moodswings kan je zien als een indicatie dat de hormonen beginnen te werken. Dat was voor mij ook het eerste signaal, samen met minder puisjtes. De lichamelijke veranderingen kwamen pas later op gang.
Houd ook in je achterhoofd dat je lichaamsbouw en genen nog altijd invloed hebben. Genoeg cisvrouwen die een platte kont en smalle heupen hebben. Ik heb vaak genoeg te horen gekregen dat je kan kijken naar je vrouwelijke bloedverwanten voor een indicatie. En waarachtig: mijn moeder, oma's en tantes hebben voor een groot deel het zelfde peerfiguur als ik: dikke kont en benen met kleine borsten.
De moodswings kan je zien als een indicatie dat de hormonen beginnen te werken. Dat was voor mij ook het eerste signaal, samen met minder puisjtes. De lichamelijke veranderingen kwamen pas later op gang.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Josephine
Sorry hoor maar ik heb na 18 maanden een volle cup E zonder borstvergroting maar puur natuur
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Dus?Josephine schreef:Sorry hoor maar ik heb na 18 maanden een volle cup E zonder borstvergroting maar puur natuur
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Elise
Bij het VU is mij door de endo verteld dat er geen verschil in effect is van hormonen of je nu 25 of 40 bent. Het effect is alleen beduidend groter voor de puberteit dan na.
-
Josephine
Dus als ik de foto`s van mijn moeder bekijk had ze niet echt grote borsten en mijn oudste zus ook niet dus weet ik niet of dat het ook genetisch bepaald is.
Maar het rare is wel dat na mijn eerste fase van de ffs ik wel sprekend op mijn moeder lijk.
Dus ik denk dat de groei van borsten enz gewoon uitpakt zoals het uitpakt
Maar het rare is wel dat na mijn eerste fase van de ffs ik wel sprekend op mijn moeder lijk.
-
Simão
Ja, borsten zijn ook genetisch bepaald. daarbij, hormmonen zorgen wel voor een andere vertverdeling, maar er moet natuurlijk wel vet zijn. Misschien dat die buitenlandse vrouwen al dikker waren om te beginnen?
Opscheppen van achter de computer doen veel mensen. Mannen beweren ook een grotere penis te hebben...
Dat doen ze trouwens niet om een ander slechter te laten voelen.
Wat je leeftijd betreft, ik denk dat je beter jezelf kunt vergelijken met vrouwen in de overgang en niet moet kijken naar wat jij een mooi figuur vindt.
Ik zou zeggen kijk eens in de Libelle of Margriet wat realistische vrouwen figuren zijn en laat je niet gekmaken door mensen op een forum.
Verder kun je natuurlijk optisch een zandloper figuur krijgen door padding. Heupen, kont, borsten alles kun je zo krijgen. En vergeet niet de push up- en wonderbra´s.
Je cupmaat kun je meten door naar het verschil te kijken tussen de ondermaat (onder je borsten langs) en bovenmaat (over je borsten ter hoogte van de tepels). Er zijn tabellen voor te vinden als je zoekt op bh cupmaat meten.
Als je manboobs hebt, heb je al snel A hoor.
Opscheppen van achter de computer doen veel mensen. Mannen beweren ook een grotere penis te hebben...
Dat doen ze trouwens niet om een ander slechter te laten voelen.
Wat je leeftijd betreft, ik denk dat je beter jezelf kunt vergelijken met vrouwen in de overgang en niet moet kijken naar wat jij een mooi figuur vindt.
Ik zou zeggen kijk eens in de Libelle of Margriet wat realistische vrouwen figuren zijn en laat je niet gekmaken door mensen op een forum.
Verder kun je natuurlijk optisch een zandloper figuur krijgen door padding. Heupen, kont, borsten alles kun je zo krijgen. En vergeet niet de push up- en wonderbra´s.
Je cupmaat kun je meten door naar het verschil te kijken tussen de ondermaat (onder je borsten langs) en bovenmaat (over je borsten ter hoogte van de tepels). Er zijn tabellen voor te vinden als je zoekt op bh cupmaat meten.
Als je manboobs hebt, heb je al snel A hoor.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
-
Anon20180311
Hoi Josephine,Josephine schreef:Dus als ik de foto`s van mijn moeder bekijk had ze niet echt grote borsten en mijn oudste zus ook niet dus weet ik niet of dat het ook genetisch bepaald is.
Eindelijk, na het lang wachten op,....... je lang verwachte ffs. Proficiat meid. Mss,...... een reden ( indien gewenst) om een nieuwe avatar/foto met ons te delen, ik ben zeer benieuwd.
Nogmaals proficiat meid.
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
-
Mr.X
Al die berichten die je online ziet zijn een filtering van de werkelijkheid. Mensen posten vaak alleen maar de positieve dingen van transitie. Dus die paar transen die wel al snel borsten krijgen, zullen ook veel sneller iets posten dan al de anderen die nog niks hebben. En die stille mensen, die vast en zeker de meerderheid zijn, die tellen juist, maar die zijn onzichtbaar.
Maak je dus geen zorgen. Wat je leest zijn berichten van een minderheid, die waarschijnlijk dingen ook nog aandikken. Wil je echte, ongefilterde ervaringen weten, dan zijn forums zoals deze wat beter.
Maak je dus geen zorgen. Wat je leest zijn berichten van een minderheid, die waarschijnlijk dingen ook nog aandikken. Wil je echte, ongefilterde ervaringen weten, dan zijn forums zoals deze wat beter.