Dus? Transgender community belachelijk maken omdat je over the top kleedt kan ik begrijpen dat zo iemand dat beter niet moet doen, echter ook dan is diegene vrij om dat te doen en het is niet aan ons om dat te bepalen.pauline schreef:Ik denk ook dat het al dan wel of niet passabel zijn een belangrijke reden is dat er transfoben bestaan.
Waar ik woon kom ik met enige regelmaat een transen tegen.
Sommigen weten echt niet wat kleden is, anderen hebben het postuur van een grizzly beer en toornen overal bovenuit en met hun maatje 45 denken ze ook nog op pumps met hakken te mogen lopen.
Weer anderen lopen in jurkjes die je dochter van 15 aan doet, en anderen in bloementjes gordijnen uit de jaren 50. Maar ook vaak is de haarbos zo dun en mannelijk en onverzorgd dat zelfs ik denk van, nah ja...
Ik denk dat als je echt niet passabel bent, (en dat bepaal je helaas niet zelf) dat je dan gewoon jezelf moet blijven. Want je doet jezelf veel te kort, maar je maakt de transgender community belachelijk. Als je over straat kunt lopen en gewoon niemand 1 seconde twijfelt aan je man / vrouw zijn, dan zul je ook geen last hebben van transfoben. Maar alleen als om een of andere reden je verleden opgerakeld word zul je altijd een 2e rang burger blijven.
Echter niet het traject in gaan omdat je niet passabel bent? Wat is passabel? Iedere trans heeft mannelijke trekjes, de een meer dan een ander.
Ik neem aan dat je met die stelling ook de volledige verantwoordelijkheid wilt nemen voor alle zelfmoorden die dan volgen? Juist ja, niet dus.
Daarnaast, de genoemde typetjes ben ik nog nooit tegengekomen buiten een T&T café om, komt in 99,99% van de gevallen niet voor buiten de 4 muren.