Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
TessB

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door TessB »

Hoi Jill,

Wat fijn om te lezen dat alles goed met je gaat! Was de afgelopen weken vrij druk en ben daardoor totaal vergeten te kijken. Jeetje wat gaat het eigenlijk snel, hoewel ik de tijd daar best langzaam vond gaan. Ook niet heel erg ofzo. Achteraf gezien heeft het mij veel rust gegeven.

Wel apart dat je zo snel een grote boodschap moest doen. De groep meiden met wie ik zat leek eerder constipatie te hebben en kreeg daar ook medicatie voor. Bij mij kwam alles via de 'natuurlijke weg' nadat de packing eruit was gehaald. Gelukkig zit die packing nu niet meer in dd weg.

Bloed uit je nieuwe vagina is trouwens vrij normaal. Ik heb het soms nog steeds. Hoort bij de genezing. De katheter geleidt het bloed echter een beetje, waardoor het telkens op dezelfde plek komt. Het bloed komt echter van binnenuit. Heeft niks met druk op de katheter te maken. Ziet er soms wat naar uit, maar is niet ernstig. De komende maanden ga je nog wel meer rare dingen aantreffen in je maandverbandjes (hechtdraad, afgewerkt glijmiddel, bloed).

Ik had ook wel echt een haat/liefde verhouding met mijn katheter. Niet naar toilet hoeven is chill, maar het ding volgt je inderdaad overal. Achja, over vijf dagen is het er ook weer uit. Overigens kun je prima beneden ontbijten nu de katheter eruit is, maar bedek het wel even. Een wijde broek/harembroek is perfect. Of een wijde lange rok. Zorg alleen dat de verpleging je niet ziet ;). Anders krijg je een uitbrander.

Tiar (de lieve verpleegster) kan trouwens veel meer dan alleen lief zijn hoor. Soms doet ze in haar eentje de verzorging, maar als ze met zijn tweeën zijn doet Sri het altijd. Tiar is wel meer een prater en geeft de meeste informatie als je doorvraagt. Doe ze maar de groetjes van me :).

Je verhaal brengt in ieder geval leuke herinneringen naar boven. Ik denk dat ik mijn eigen post ook maar eens moet bijwerken voordat ik alles weer kwijt ben. Hopelijk gaat de rest van je herstel net zo voortvarend als bij mij!
Jill

Bericht door Jill »

TessB schreef: 18 dec 2017, 21:42 Tiar (de lieve verpleegster) kan trouwens veel meer dan alleen lief zijn hoor. Soms doet ze in haar eentje de verzorging, maar als ze met zijn tweeën zijn doet Sri het altijd. Tiar is wel meer een prater en geeft de meeste informatie als je doorvraagt. Doe ze maar de groetjes van me :).
Ik ben nog niet goed bekend met ze, bedankt voor je aanvulling. Nu kan ik ze op een wat respectabelere manier beschrijven. Ik was moe en vond dat stukje een beetje slecht getiept. Het zijn echt lieve mensen ik zal ze de groeten doen van je. Verder begrijp ik jouw absentie van het forum heel erg goed. De srs is niet niets en jouw tijd, zowel voor lichamelijke heeling als mentaal, is erg van belang. Ik heb altijd met zeer veel belangstelling naar elk bericht in jouw topic van je gelezen. In de voorbereiding naar de reis alleen al ben je echt een steun voor me geweest!

Wat betreft de berichtjes gericht aan mams.

Ik ben blij dat jullie ook de toewijding erkennen die mijn moeder in mijn srs periode stopt, ik hou ook een persoonlijk dagboekje bij waarin ik wat inhoudelijker over haar in ga. Ik weet ook niet hoeveel ze het zou waarderen dat ik over haar praat op t internet. (Moet maar eens vragen) Maar ik ben echt heel blij dat jullie er net zo naar kijken als ik dat doe. Ik voel nu echt een dochter moeder band ontstaan.
Jill

Bericht door Jill »

19 december - #metoo

Vandaag was ik zeer gespannen, een dag uitermate geschikt om overal spanning in je lichaam te voelen! Because good people, it is day 1! Ik begon de dag aardig vrolijk, lekker ontbijten, mijn pilletjes eten, redelijk de standaard! De katheter kreeg zelfs gratie vandaag, ook hij kon niets verkeerd doen. Maar toen brak 12:20 aan, de twee vriendelijke nurses Sri en Tiar kwamen de kamer binnen. Ik wist wat mij te wachten stond dus ik ging maar alvast ervoor liggen. Sri legt het lubricaten uit en dat ze de dilator er deels in brengt en aan mij de taak om als de benen naar beneden gaan het zelf afmaakt tot de wand zonder aan te spannen. Ze maakt het gebied klaar met een wattenstaafje, glijmiddel gaat op de gebieden waar t hoort. Ik mocht 1/2e van de dilator voorzien van glijmiddel zoals Sri dat voordeed.

Nou, hier kwam die hoor, tijd voor ongemak! Knieeen omhoog, diepe ademteug hoppa 4 inches erin. Het blijf ongemakkelijk! Toen gingen we naar de 6,5! Maar dat mocht ik doen. De benen naar beneden rustig aan naar binnen en roteren om er makkelijk doorheen te komen. Ik moet zeggen dat ik het niet moeilijk vond, maar wel de acceptatie dat ik hem niet verder kreeg dan 6 inches omdat ik niet ontspannen kan! Tiar zet een timer aan op mijn mobiel, 30 min, de bedoeling is dat ik GENTLE pressure tegen de wand uit moet oefenen, maar ik geloofde niet dat ie er nog helemaal in zat. Dus ik ben iets meer druk gaan uitoefenen, ik kon niet volledig ontspannen en behaalde 6 tot 6.2 inch. Doe dit astublieft niet na, luister naar je lichaam als het niet gaat forceer het niet! Er is altijd een tweede kans. Achteraf heb ik nog de gehele middag last gehad terwijl dat slechts 30 minuten sterk aanwezig zou horen te zijn. Je kan hier serieuze complicaties van krijgen!

De 40 minuten waren voorbij! Er werd aangebeld en ik haalden de dilator er gently uit in het bijzijn van de dames. Ik zeg 40 minuten want zo lang bleef hij erin aangezien ik de dilator pas eruit mag halen als Sri en Tiar terug zijn. En die waren aan de late kant. Ze legde het reinigen van de vagina en dilator uit. Als ik het goed begrijp mag er nu wel wat douchegel bij de vagina komen, ik doe het vooralsnog niet uit voorzorg. De dilator mag met zeep schoon gemaakt worden. Oh, vooraf aan de toedracht was je handen met zeep en babywipes! Dan blijven de dilatoren schoon voor als ze er in gaan.

Ik voelde mij heel erg zwak vandaag, maar vandaag mocht ik weer vast voedsel nuttigen. Ik heb rijst met wokgroenten genomen, ook zaten er lekker cashewnootjes in, echt een aanrader als beloning na je dieet! De stoelgang is ook goed! Ik merk dat drukken wel iets lastig gaat nog maar in kleine porties komt het er uit met wat geduld kom je er wel. Blijf echter niet een half uur op de wc. Ze willen dat je normale tijden aanhoud, lang blijven zitten is ook niet bevordelijk voor de genezing van je neo vagina, bah ik zeg liever gewoon vagina. Ik introduceer mijzelf ook als vrouw en niet als transvrouw. Zulke termen zijn voor zorg instellingen, officiele documenten en ziekenhuizen. Als je het mij vraagt ben ik gewoon een vrouw! En nu voel ik mij ook nog completer als vrouw ook. Vooralsnog geen spijt gevoelens of, paniek aanvallen gehad. Goed back to the topic. Voor het schoonmaken van je gebied daaronder veeg je billen zacht met wc papier af, en dep op je schaamlippen. Vegen over de littekens kan voor complicaties zorgen. Ook hier geld de regel, be gentle! Be it, schoonmaken na dilateren of wc tijd.

Morgen moet ik 45 minuten dilateren. Ik zie er tegen op maar ik ben gedreven die estimated 6,5 te halen, maar nu weet ik, baby steps. Ik heb voor de nieuwe iritatie een tramadol genomen. Ik ben heel gematigd met de tramadol omgegaan dus soms voor een fijnere nachtrust zou ik het nog wel willen gebruiken, mits pijn. Anders blijf ik er af. Je denk vast dat het niet goed is van mij. Maar ik slaap als 4 dagen maar iets van max 3 uur en vaak ook heel licht, ik krijg wel rust op bed maar voornamelijk lichamelijk! Mentaal ben ik echt op.
Jill

Bericht door Jill »

TessB, even een apart berichtje gericht aan jou. Ik heb ze de groeten gedaan van jou. Ze wisten meteen over wie ik het had. Ze vond wel dat mijn gezicht wat weg heeft van die van jou? Dat kan alleen jij beoordelen, ik heb tot nu toe geen foto van jou gespot. Ik moet even een recentere foto uploaden. Doe ik thuis wel!

Zeer fijn om te weten dat je niet een nummertje bent hier. Een goede nazorg is echt belangerijk en dat hebben ze bij deze kliniek hoog in het vaandel staan. Wie hierna naar Chettje gaat meld u, ik wil wel weten of ik memorabel genoeg ben na wat meer bezoeken!
Mirthe_s

Bericht door Mirthe_s »

Zodra ik ga laat ik Sri en Tiar anders wel een voorwoordje schrijven voor 'Horizontal in the Vertical' xD
Jill

Bericht door Jill »

20 december - phantom menace

Exposed!! Jill is confirmed geek. Maar sorry ik kon de titel van vandaag echt niet laten! Je leest zo wel waarom.

Eerst onderwerp dilateren, want daar ontkomen we niet meer aan. Eigen schuld, geen dikke bult (in the pants).

De ochtend was vrij want de dames komen deze middag pas voor het dilateren. Althans, zo kwam het tot mij gisteren over, ik sprong onder de douche zo rond 11 uur. Ik was bijna klaar tot er werd aangebeld. Dat waren Tiar en Sri! Dus ze komen toch op variabele tijden! Ik sprong onder de douche vandaan want ik was gelukkig net klaar. (niet echt springen! Sws want slipgevaar en daar beneden zou dat niet echt waarderen) Zij waren zo lief om op me te wachten.

Ik haast me naar het bed voor onze vriend dilator nr. 0. Dit keer mocht ik alles zelf doen! Baby wipes voor schone handen en lube op de dilator. Knieen omhoog en met een hoek van 45 graden duikt nr. 0 de diepte in. 4 inches, ik nam een pauze en legde mijn benen neer met mijn knieholtes op een kussen. Slowly rotating duiken we verder naar 6,5 inches deep. Sri controleerde of hij er goed in zat en drukte hem iets verder, mijn dieptemeter moet vast kapot zijn want het voelde wel alsof ik het einde had bereikt. Ik ontspande mij zo veel mogelijk en hij bereikte rond de 6,5. Ik was blij, ik baalde enorm toen hij gisteren tot de 6 ging! Maar de dames hebben gelijk, ik moet ‘t tijd geven. En dat werd beloond bij deze duik in het diepe. Ik was stukke ontspanner en de diepte bereiken was veel minder ongemakkelijk dit keer! Ik vind het een stuk ongemakkelijker als het wattenstaafje naar binnen gaat om het verdovings glijmiddel te verspreiden.

De timer stond dit keer op 45 minuten, Sri en Tiar gingen naar de volgende patient in de tussen tijd. Ik relaxte met wat Abba, die lead vocalist kan hoog zingen zeg, mega jaloers. Ik zong mee, try as I might, het was eerder katten gejank. Anyways, het leek dit keer wel alsof de minuten als seconden voorbij gingen! Voel je dus niet rot als je eerste keer niet geheel naar wens gaat. Ik ontspande mij nog meer en ik kon nog iets verder naar binnen. Vol trots liet ik zien hoe ver hij zat toen ze terug kwamen van het andere bezoek. Ook zij waren te spreken over het resultaat, tot de timer afliep speelde Sri nog even met mijn lammetjes knuffel. Ze vroeg of ie een naam had, daarbij heb ik haar dus ook een korte les Nederlands gegeven. Mijn knuffel heet Lammie, afgeleid van lammetje/lam, dat vertaalde ik naar lamb (engelse benaming). Ze speelde er even mee hardstikke grappig! Ze vertrokken even later weer, morgen gaan we 60 minuten de diepte in duiken. Dan douche ik na de sessie, per advies van Sri en Tiar.

Nu terug naar de reden voor mijn titel. Regelmatig heb ik nog het idee dat “hij” er zit, zo ook vandaag tijdens het douchen. Voorheen stroomde het water erover heen en nu is dat niet meer zo, op dat moment heb ik dus een fantoom ervaring, en dat is erg iritant, maar wat ik begrijp is dat het gevoel vanzelf wel verdwijnt na een tijdje. Ook nu tijdens het typen lig ik op bed en verwacht ik een lichte druk van iets dat er nu niet meer zit. Gelukkig komt het niet vaak voor.

Mijn ma komt de laatste paar dagen de moeder tegen van een andere transdame die drie dagen na mij geopereerd is. Vandaag hebben de moeders besloten dat we eerste kerstdag samen gaan vieren, hartstikke leuk. Ben ook wel benieuwd naar de transdame, hoe zij dit allemaal ervaart. Ik noem haar maar E, ze is een Australier. Mijn ma kan het al goed vinden met haar ma dus ik hoop ook dat ik het met E goed kan vinden! Tot nu heb ik nog niet echt kunnen connecten met een van de transdames die ik sporadisch tegen kwam voor dat ik de operatie onderging, dus ik kijk echt uit naar de ontmoeting! Engels zit bij mij wel goed dus aan mijn taalvaardigheid zal het in ieder geval niet liggen.

Oh heb nog een snugger momentje gehad vandaag! Ik had aandrang om te plassen, dus ik raapte Peter, mijn katheter, op en liep naar de wc. Ik staarde even 5 seconden naar mijn reflectie terwijl ik op de wc zat, waarom probeer ik op de wc te plassen,... ik ben nog niet gescheiden van Peter.. Na goed! Een tip, je hebt niet echt een standaard voor je katheter om aan te hangen. Wat ik deed is mijn koffer in zijligging naast mijn bed laten staan en aan de handel mijn katheter gehangen. Dan komt ie ook niet direct in contact met de grond en dus vuil. Na deel is wel dat de slang op een gegeven moment een knik kreeg waardoor de plas niet even goed de katheter zak in liep. Let daar ook goed op. Verder moet je de zak altijd lager houden dan je heupen. Als je rond loopt kan je hem aan je badjas band binden en doe je kleding aan om je onderbroek.

Donut zitten gaat ook wel redelijk goed nu. Ik houd het meestal vol voor een half uurtje tot ik echt de druk goed voel en dan kap ik het af en ga ik weer op bed liggen. Elke dag zien we de zwelling van de vagina verminderen. Het bloed blijft echter komen dus we blijven maandverband gebruiken. Ik heb het gevoel alsof de wondvocht meer voorkomt als ik op een dag besluit te zitten op de donut kussen.

Verder is er weinig gebeurd vandaag, de meest kritieke informatie is wel een beetje gedeelt. Nu kicken de routines in. Ik blijf jullie op de hoogte stellen van mijn dilateer progressie en krijgen uiteraard ook een rapport over mijn scheiding met Peter Katheter op de 23e. Mijn vagina is ook nog herstellende dus die komt ook nog aan bod. 27 december ben ik jarig. Verder is mijn follow-up bij dokter Chettawut de 28e. 2 januari vliegen we weer richting het koude Nederland! Over oud en nieuw in Thailand komt ook nog wel een verhaaltje.

Oké,.. misschien heb ik nog wel wat materiaal om de dagen mee te vullen! Gelukkig maar! Dan krijgt iedereen de full experience. Als jullie willen dat ik nog ergens specifiek op focus, let me know, dan neem ik dat mee in mijn soms iets wat sterke verhalen. ;)

<3 Jill
Jill

Bericht door Jill »

21 december - happy 10 days of joy!! (10 dagen post-op)

Excuus voor mijn joligheid in het bericht van gisteren. Ik had even een “gekkie” moment. Vandaag derde dag dilateren! 60 min in de ochtend, dat werd echter middag aangezien Tiar, die in der eentje kwam ietsje later was. Ze heeft de zelfde skills getoont als Sri al heb ik wel het gevoel alsof Tiar iets lieviger met het dilateer uitleg/toedracht is. Beiden zijn er welkom, ze vullen elkaar dan ook prima aan kwa karakter. Ik heb alles zelf gedaan vandaag onder toezicht. Het verbaasde haar hoe snel ik bij de 4 inches was en daar voorbij. Ik herpositioneerde mijn benen en in ging nr. 0 tot 6 inches. Althans de 6 inch streep zat bij mijn rand de schaamlippen gingen tot ongeveer 6,6. Soms kreeg ik de dilator zonder moeite een klein beetje verder maar mijn bewegingen en aanspanningen moet ik nog erg leren onder controle te houden. De estimate is 6,5 inch dus ik zou alsnog wel in die buurt willen komen en lang aan kunnen houden. Zou het niet zo zijn dan denk ik dat 6 ook wel een mooie diepte is hoor, maar dat gaat heel makkelijk dus ik denk dat er nog wel wat te winnen valt in ontspanning. Verder kreeg ik ook last van mijn stuitje, dat hielp ook niet. Ik moest vandaag zelf afsluiten, bij het uithalen van de dilator vergat ik mijn knieeen omhoog te doen maar dat was ook niet nodig. Het ging er aardig rustig maar wel soepel uit. Tiar ging door naar E (Australier) daarvan mocht de packing eraf! Ik hoop dat het resultaat haar positief is gevallen.

Ik vroeg voor haar vertrek hoe ik het best op mijn zij kan liggen voor zover dat mag. Zonder te veel druk kan je met een kussen tussen je benen op je zij liggen zonder moeite. Echter, wel pas na je package eruit is. Daarvoor mag ook maar vanuit ervaring sprekend vind ik dat een een beetje ongemakkelijk. Maar waar een Jill is, is een weg!

Ik heb van Tiar ook extra medicatie gekregen voor tegen de uitslag op mijn buik en bil als gevolg van het medische tape van de packing. Het is rood met bultjes, maar dat gaat binnenkort weg met de medicatie.

Ik moet zeggen dat ik mega onzeker ben, ik wil ook te snel. Morgen ga ik vragen of ze eventjes er bij blijft zitten om te kijken of alles goed gaat en de juiste diepte heeft. Dan moet ik ‘s morgens met 0 en in de avond geloof ik met 1 of maybe is dat pas vanaf dilateer dag 5. Anders wordt ‘t 2 keer 0!! Ook geen probleem. 60 minuten was aardig te doen!

Mijn ma heeft nog way boodschappen gehaald onder andere soya chocomelk. <3 Ik heb gedouched met een zacht straaltje de vagina schoon gemaakt! Het is de bedoeling dat het daar schoon is. Al is net maar voor de hechtingen die anders te klein. Ik dut even wat in, ik heb gisteren geen oog dicht gedaan. Maar nu met op mijn zij liggen. :P

Groetjes <3
TessB

Bericht door TessB »

Jill schreef:21 december - happy 10 days of joy!! (10 dagen post-op)

Excuus voor mijn joligheid in het bericht van gisteren. Ik had even een “gekkie” moment. Vandaag derde dag dilateren! 60 min in de ochtend, dat werd echter middag aangezien Tiar, die in der eentje kwam ietsje later was. Ze heeft de zelfde skills getoont als Sri al heb ik wel het gevoel alsof Tiar iets lieviger met het dilateer uitleg/toedracht is. Beiden zijn er welkom, ze vullen elkaar dan ook prima aan kwa karakter. Ik heb alles zelf gedaan vandaag onder toezicht. Het verbaasde haar hoe snel ik bij de 4 inches was en daar voorbij. Ik herpositioneerde mijn benen en in ging nr. 0 tot 6 inches. Althans de 6 inch streep zat bij mijn rand de schaamlippen gingen tot ongeveer 6,6. Soms kreeg ik de dilator zonder moeite een klein beetje verder maar mijn bewegingen en aanspanningen moet ik nog erg leren onder controle te houden. De estimate is 6,5 inch dus ik zou alsnog wel in die buurt willen komen en lang aan kunnen houden. Zou het niet zo zijn dan denk ik dat 6 ook wel een mooie diepte is hoor, maar dat gaat heel makkelijk dus ik denk dat er nog wel wat te winnen valt in ontspanning. Verder kreeg ik ook last van mijn stuitje, dat hielp ook niet. Ik moest vandaag zelf afsluiten, bij het uithalen van de dilator vergat ik mijn knieeen omhoog te doen maar dat was ook niet nodig. Het ging er aardig rustig maar wel soepel uit. Tiar ging door naar E (Australier) daarvan mocht de packing eraf! Ik hoop dat het resultaat haar positief is gevallen.

Ik vroeg voor haar vertrek hoe ik het best op mijn zij kan liggen voor zover dat mag. Zonder te veel druk kan je met een kussen tussen je benen op je zij liggen zonder moeite. Echter, wel pas na je package eruit is. Daarvoor mag ook maar vanuit ervaring sprekend vind ik dat een een beetje ongemakkelijk. Maar waar een Jill is, is een weg!

Ik heb van Tiar ook extra medicatie gekregen voor tegen de uitslag op mijn buik en bil als gevolg van het medische tape van de packing. Het is rood met bultjes, maar dat gaat binnenkort weg met de medicatie.

Ik moet zeggen dat ik mega onzeker ben, ik wil ook te snel. Morgen ga ik vragen of ze eventjes er bij blijft zitten om te kijken of alles goed gaat en de juiste diepte heeft. Dan moet ik ‘s morgens met 0 en in de avond geloof ik met 1 of maybe is dat pas vanaf dilateer dag 5. Anders wordt ‘t 2 keer 0!! Ook geen probleem. 60 minuten was aardig te doen!

Mijn ma heeft nog way boodschappen gehaald onder andere soya chocomelk. <3 Ik heb gedouched met een zacht straaltje de vagina schoon gemaakt! Het is de bedoeling dat het daar schoon is. Al is net maar voor de hechtingen die anders te klein. Ik dut even wat in, ik heb gisteren geen oog dicht gedaan. Maar nu met op mijn zij liggen. Afbeelding

Groetjes <3
Het zal je verbazen hoe snel je went aan #1. Ik dacht toen ik de dilatorset zag ook even 'OMFG, hoe gaan #2, #3 en #4 passen. #0 gebruik ik al niet meer (stiekem is dat ding echt klein...), #1 en #2 gaan zonder moeite en alleen #3 voelt soms nog wat groot. Ik ga langzaam richting #4.

Heb het schema er even bijgepakt. Dag 5 is 2x een uur met #0 (saai!). #1 komt pas op dag 8 ;). Ik dilateer nu volgens het schema bij week 9. Eigenlijk zou ik bij 8 moeten zitten, maar ik wilde iets meer tijd om aan #4 te wennen voordat ik ga werken. Daarom heb ik week 8 overgeslagen. Het is ook een beetje een kwestie van aanvoelen wat werkt.

Leuk dat ze mij nog kennen. Kan me gezien jouw foto er wel iets bij voorstellen dat ze zeggen dat wij een beetje op elkaar lijken. Je hebt geen Facebook? Anders stuur ik even een link.

Die soyachocomel was trouwens de favoriet van mijn vriendinnetje, enjoy :3.
Jill

Bericht door Jill »

TessB schreef: 21 dec 2017, 09:25 Die soyachocomel was trouwens de favoriet van mijn vriendinnetje, enjoy :3.
Ja gedurende de tijd in Thailand is dit wel echt mijn fave geweest.

On-topic:
Gevoel in mijn vagina is aardig goed van start gegaan. Van gegiegel om dat het plassen door de buis delen van mijn vagina laat kietelen naar beetje humeurig zijn omdat peter katheter nu wel ongemakkelijk begint te voelen.
Mirthe_s

Bericht door Mirthe_s »

Jill schreef: 21 dec 2017, 16:24
TessB schreef: 21 dec 2017, 09:25 Die soyachocomel was trouwens de favoriet van mijn vriendinnetje, enjoy :3.
Ja gedurende de tijd in Thailand is dit wel echt mijn fave geweest.

On-topic:
Gevoel in mijn vagina is aardig goed van start gegaan. Van gegiegel om dat het plassen door de buis delen van mijn vagina laat kietelen naar beetje humeurig zijn omdat peter katheter nu wel ongemakkelijk begint te voelen.
Heb je al namen voor de dilatoren? 1 - 5 is ook zo onpersoonlijk :lol:. Klinkt toch wel leuk als je begint met Johan en uiteindelijk eens toe bent aan die stevige Martin. Nee sorry maar ik krijg elke keer een glimlach als ik je zie schrijven over de Katheter!

Wat een timing dat je daar ook bent met je verjaardag. Wel bijzonder om dat op die manier in het buitenland te moeten vieren. Voordeel is wel dat je allemaal speciale thaise cadeautjes kunt ontvangen.