Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Psychologen en procedures
theemeid94
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door theemeid94 »

Ronja schreef: 07 apr 2023, 07:19 Update.
Na een lange tijd stoeien met verschillende psychologen, en geen schot in de zaak, eindelijk vooruitgang.
Ik merk dat genderhealthcare langzaamaan toch stabiel begint te worden, en beter begint te werken. Alles is nu compleet, heb volledige inzage in mijn dossier, en ze werken nauw samen met m'n huisarts en de rest.
Eindelijk na zo lang sukkelen en twijfelen, sta ik nu waar ik wil staan.

Sinds 4 april eindelijk begonnen met de hormonen. Pleisters 4mg , en spirinolacton 100. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Bij mij houden ze nu nauw contact .
Spirinolacton? is dat een anti-androgeen / hormoonremmer?

Toeval dat wij rondom dezelfde tijd aan hormonen zijn begonnen, ik ben zelf aan de pil ( 2x 2mg per dag) en heb decapeptyl injectie gekregen en over 3 weken dan verhoogde dosis met pamorelin.
Ronja
Voornaamwoorden: hen

Bericht door Ronja »

theemeid94 schreef:
Ronja schreef: 07 apr 2023, 07:19 Update.
Na een lange tijd stoeien met verschillende psychologen, en geen schot in de zaak, eindelijk vooruitgang.
Ik merk dat genderhealthcare langzaamaan toch stabiel begint te worden, en beter begint te werken. Alles is nu compleet, heb volledige inzage in mijn dossier, en ze werken nauw samen met m'n huisarts en de rest.
Eindelijk na zo lang sukkelen en twijfelen, sta ik nu waar ik wil staan.

Sinds 4 april eindelijk begonnen met de hormonen. Pleisters 4mg , en spirinolacton 100. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Bij mij houden ze nu nauw contact .
Spirinolacton? is dat een anti-androgeen / hormoonremmer?

Toeval dat wij rondom dezelfde tijd aan hormonen zijn begonnen, ik ben zelf aan de pil ( 2x 2mg per dag) en heb decapeptyl injectie gekregen en over 3 weken dan verhoogde dosis met pamorelin.
Spironolacton wordt daar steeds meer voor gebruikt idd. Ook steeds meer injecties worden voorgeschreven, maar ik ben nogal panisch voor naalden. Spironolacton Schijnt minder bijwerkingen te hebben, enige rare er aan vind in persoonlijk dat als je gaat googlen, het plastabletten zijnAfbeelding. Maar moet wel zeggen, tot nu toe werkt t prima.
Dawn
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Dawn »

Sprinolacton: Daarnaast wordt dit medicijn gebruikt als onderdeel van HRT bij transitie van man naar vrouw voor transgenders. Het is immers een steroïde dat de effecten van aldosteron en testosteron kan blokkeren, naast de progesteron-gelijkende effecten. Dit maakt het een erg geschikt medicament. Het is dan ook veiliger dan alternatieven zoals cyproteronacetaat.
Ronja
Voornaamwoorden: hen

Bericht door Ronja »

Dawn schreef:Sprinolacton: Daarnaast wordt dit medicijn gebruikt als onderdeel van HRT bij transitie van man naar vrouw voor transgenders. Het is immers een steroïde dat de effecten van aldosteron en testosteron kan blokkeren, naast de progesteron-gelijkende effecten. Dit maakt het een erg geschikt medicament. Het is dan ook veiliger dan alternatieven zoals cyproteronacetaat.
Thnx , dat stuk had k nog niet gevonden. #blondAfbeelding
Charissa

Bericht door Charissa »

Er zijn al een tijdje geen ervaringen gedeeld. En nu ruim anderhalf jaar verder laat ik als client maar een boekje open slaan,

April 2023 heb ik me intake gehad toen zijden ze tijdens intake daat het ongeveer 6 maanden zou duren nou ok dan zal ik rpnd sept aan dw hormonen zitten dacht ik dus. Nou kan je rekenen? Reken er maar niet op,

In juni pas. Me eerste behandel gesprek gehad zou iedere 2 weken gesprek zijn werd uiteindelijk elke 3weken.

Rond oktober was er nog geen sprake van second opinion om groenlicht te krijgen terwijl er was beloofd het ongeveer een half jaar zou duren dus ik mijn ongenoegen geuit en toen kreeg ik van mijn behandelaar te horen ja duurd iets langer ivm overdtappen van behandelaren etc dus dat het wat langer zou duren. Ok goed dus ik had mijn hoop rond januari gezet 3 maanden extra leek me wel redelijk.

Dus in januarie na weer paar gesprekken gehad te hebben was er nog aantal onderzoekjes nodig dus second opinion was in zicht maar nog niet zover.

Begin maart zou ik mijn second opinion hebben maar 2 dagen van te voren is die afgebeld conflict in agenda bleek die vebt in japan te zitten
Dus toen mijn ongenoegen geuit dat ik er niet mee eens was en dus een week later alsnog nieuwe afspraak. Maandag was dan de afspraak en die persoon was pas die dag begonnen daar bij genderhealth care te werken had dus niet goed mijn dosier gelezen. Hoe kan iemand die daar nog geen dag werkt zonder dossier goed gelezen te hebben oordelen over of iemand door mag gaan of niet. Nou ik had dus oranje licht gekregen en moest een persoonlijkheids test doen wat hun niet kunnen dus moet bij een andere zorg instantie daar zit ook 12 weken wacht tijd op in juli dit jaar is pas de verwijsbrief verstuurd heeft dus 4 maanden moeten duren om een verwijsbrief op te stellen.

Tot op heden wacht ik nog steeds op dat onderzoek en geen idee hoe lang die zou duren. Ik hoop nu zelf rond januari aan de hormonen te kunnen.

Dus ben ik tevreden nee zeker niet vind hun veelste laks en aardig hun tijd nemen. Mijn vermiede is dat ze te veel hooi op de vork nemen om te zorgen dat zmde wachtlijst maar korter wordt.