Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Psychologen en procedures
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Pan-Tastique »

Hoi hoi.

Ik lees dat er mensen op de wachtlijst staan voor Genderhealthcare, voormalig Stepwork, maar ik merk dat ik een van de weinigen ben die tot nu toe in zee is gegaan als actief patiënt. Het leek me een gunst voor degenen die nog op de wachtlijst staan mijn ervaringen tot nu toe (en nog komende ervaringen) te delen zodat jullie een beslissing kunnen maken om het waard is hier te blijven.

En voor mij ook een beetje stoom afblazen en evt 'lotgenoten' die deze... eh, fout, gemaakt hebben te vinden.

Tot dusver:

Anastasia is heel laks met het omgaan met patiënten. Heeft mij na 3 e-mails aangesproken met: 'Nieuwe naam/Deadname' omdat het haar waarschijnlijk geen hol kon interesseren welke de juiste naam was, terwijl ze dit in de vorige e-mail makkelijk had kunnen controleren.

Toen ik hier een opmerking over maakte richting zowel haar als mijn behandelaar, gaf ze de behandelaar de schuld en kwam ze met andere smoesjes ipv gewoon sorry te zeggen. Dit heeft mijn behandelaar namens haar gedaan in ons eerste gesprek. Overigens vind ik Anastasia erg opdringerig overkomen met de manier waarop zij e-mails stuurt en haar andere bedrijf 'Gendertalent' probleemloos promoot.

Mijn behandelaar is een hele lieve dame en vond het bovenstaande dan ook ongehoord. Ik heb geen problemen met haar mijn behandeling verder voort te zetten; ik ga ervan uit dat zij het oké vindt om het bij beeldbellen te laten. Anastasia had voordat ik groen licht gaf een behandelaar in Rotterdam beloofd, mijn behandelaar woont in Leiden. Genderhealthcare schijnt enkel locaties in Utrecht en Groningen te hebben. Nog een leugentje om bestwil aldus Willem van Oranje, schijnt.

Maar nu komt het leuke verhaal...

Deskundigenverklaringen die aangevraagd worden bij Genderhealthcare, ook voor mensen die hier al in behandeling zijn, kosten 150 euro. Dit namelijk omdat ze dit door een extern iemand, niet intern, laten doen. Een voorgesprek met je behandelaar en een extra gesprek met de deskundige is dan ook verplicht. Goedkoper dan gemiddeld, maar zeker niet de norm.

Of ik een verwijzing (en waar naartoe dan ook) voor een mastectomie kan krijgen, is na ruim 48 uur (exact 100 uur als je het weekend meerekent, dat doe ik uiteraard niet) nog niet duidelijk. Dit lijkt mij iets wat ze al ruimschoots duidelijk hadden moeten hebben als je Anastasia's woorden gelooft.

Over de endocrinologie kan ik helaas niks zeggen, want dit heb ik via Stepwork geregeld, en mijn ziekenhuis laat me gelukkig niet zomaar vallen. Ik zit bij het Maasstad ziekenhuis in Rotterdam.

Dus... niet veel positiefs te melden, helaas. Voel je vrij om je eigen ervaringen met dit "bedrijf" toe te voegen, want dit gaat nog een lange rit worden.
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 389
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Josh »

Ik ben er niet in behandeling, maar ik had destijds vorig jaar wel een gesprek met Anastasia gehad via beeldbellen toen de overname nog bezig was.
Zij informeerde mij dat ik mij kon inschrijven voor de mailing list zodat ik een bericht kon ontvangen wanneer de wachtlijst aanmeldingen weer open werden gezet. Ze was echt zeer zeker van haar zaak dat ik eind december/begin januari een bericht kon verwachten.

Inmiddels is het dus al maart, en een bericht heb ik tot op heden nog steeds niet ontvangen.

Ik zit er ook verder niet op te wachten. Ik ben al begonnen bij PsyTrans en daar ben ik heel blij mee nu ik de verhalen over GHC zo hoor
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Anon20230219 »

Nou ik werd van de week nog door hun gebeld of ik open stond voor een traject bij hun...
Een keer of 5 al per mail aangegeven dat ik inmiddels bij het VUMC onder behandeling ben en dat ook in het gesprek aangegeven.
Omdat ik nu toch iemand aan de lijn had meteen gevraagd welke wegen ik kon bewandelen mijn medisch dossier te verkrijgen.
Weer een heel vaag verhaal en het zoveelste mailtje aan wijden en dan zou het goed moeten komen.
Er werd mij beloofd dat het daarna vernietigd zou worden, iets wat ze verplicht zijn aangezien voor ik dat Stepwork om viel al reeds was overgenomen.
Ondanks dat ik al bij Willem van Oranje heb aangegeven dat ik al voorzien was van een ander traject blijven ze mij lastig vallen.
Het is een kaars welke al een tijdje geleden is uitgeblazen maar men blijft naar de buitenwereld voor doen dat het allemaal zo geweldig gaat.
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 389
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Josh »

Lisa1973 schreef: 10 mar 2022, 10:36 Nou ik werd van de week nog door hun gebeld of ik open stond voor een traject bij hun...
Een keer of 5 al per mail aangegeven dat ik inmiddels bij het VUMC onder behandeling ben en dat ook in het gesprek aangegeven.
Omdat ik nu toch iemand aan de lijn had meteen gevraagd welke wegen ik kon bewandelen mijn medisch dossier te verkrijgen.
Weer een heel vaag verhaal en het zoveelste mailtje aan wijden en dan zou het goed moeten komen.
Er werd mij beloofd dat het daarna vernietigd zou worden, iets wat ze verplicht zijn aangezien voor ik dat Stepwork om viel al reeds was overgenomen.
Ondanks dat ik al bij Willem van Oranje heb aangegeven dat ik al voorzien was van een ander traject blijven ze mij lastig vallen.
Het is een kaars welke al een tijdje geleden is uitgeblazen maar men blijft naar de buitenwereld voor doen dat het allemaal zo geweldig gaat.
Je kan wellicht zo'n standaard brief tekst mailen over het recht op vergetelheid.
Daar staat vaak ook in indien zij geen bevestiging sturen binnen 2 weken van het wissen van jouw gegevens, dat er dan stappen worden genomen.

Ik heb gemerkt dat je met zulke mailtjes ineens héél gauw antwoord terug krijgt.

Aantal bronnen/hulpmiddelen:
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... rgetelheid
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/s ... elheid.pdf
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... acyrechten
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Frederieke »

Josh schreef: 10 mar 2022, 18:59 Je kan wellicht zo'n standaard brief tekst mailen over het recht op vergetelheid.
Daar staat vaak ook in indien zij geen bevestiging sturen binnen 2 weken van het wissen van jouw gegevens, dat er dan stappen worden genomen.

Ik heb gemerkt dat je met zulke mailtjes ineens héél gauw antwoord terug krijgt.

Aantal bronnen/hulpmiddelen:
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... rgetelheid
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/s ... elheid.pdf
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... acyrechten
Goede suggestie, ik ben benieuwd wat de resultaten zijn. Sommige organisaties zijn trouwens ook heel goed in het vergeten dat ze zo'n bericht hebben ontvangen.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Pan-Tastique »

Jezus, Lisa. Get a hint, zou je zeggen? Mijn vermoeden dat Anastasia het niks interesseert en verder opdringerig is lijkt me te kloppen.

Na een week overigens nog altijd niks bekend over verwijzingen. :) Dit zou je toch in maximaal een paar dagen uitgezocht moeten hebben als je dit allemaal al geregeld zou hebben.

Ik denk dat ik bij Psytrans idd sneller af ben. Hopen dat de inschrijving weer open gaat 1 april.
theemeid94
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 mar 2022, 22:36
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door theemeid94 »

Hallo,

Als patient dat momenteel in behandeling is bij genderhealthcare wil ik ook mijn verhaal kwijt.

Ik was afgelopen april / mei 2021, bezig geweest destijds wat toen met stepwork was. De behandelaar die ik had is momenteel ook nu werkzaam in genderhealthcare, waar ik geen positieve ervaringen mee had. Was vergeetachtig en traag, en bij één gesprek hadden we het over zijn hobby dan dat er vragen bij mij werden gesteld. Ik had bij Iemand die ik via social media kende, was destijds ook in behandeling met hem omdat de andere behandelaar dat degene kreeg ook mee stopte vanwege de problemen die meespeelde bij stepwork. Ook die was niet tevreden omdat degene al een gesprek had gehad met diens ouders erbij, waardoor groen licht voor bv hormonen nog langer zou duren. Ik heb inmiddels ook niets meer gehoord van hen, en vraag me nog wel af of die nou in behandeling mee gegaan is of niet.

Uiteindelijk september 2021: stepwork raakt failliet. Voor mij was dat slecht aangezien ik me destijds voor mij weten nergens had ingeschreven in andere wachtlijsten naast amc/vumc waar ik niks van hoorde. Later was er wel een brief van amc/vumc naar mijn oude woning destijds gestuur,d omdat ik begin van 2021 bij stepwork bijna niet terecht kwam, en daarom toch me huisarts contact opnam dat hij mij me kon verwijzen naar amc/vumc. Dat was trouwens rond maart en ik stond pas augustus 2021 in de wachtlijst! (Daar doen ze dus daar wel lang over al om je in de wachtlijst te zetten).

oktober 2021: stepwork zou overgenomen worden. DIt ging rond als "goed nieuws" maar ik had zelf onderbuik gevoelens. Ik vond het al vreemd dat een nieuwe kliniek dat nog niet bestond, dat gewoon zomaar overgenomen werd.

De gesprekken die ik kreeg kreeg ik pas eind 2021 (na wel wat heen en weer mailen, omdat ik zelf niets te horen kreeg terwijl ik aangaf dat ik wel mee ging met ze, en daarna pas een behandelaar kreeg)
Over de behandelaar zelf heb ik niets te klagen momenteel, maar het was wel jammer dat er ineens last minute een gesprek dat ik had geplant met mijn moeder werd afgezegt omdat ze ziek was. Ben inmiddels een maand verder en heb nog geen nieuwe afspraak.

Zelf heb ik mijn laserbehandelingen al zelf moeten doen en betalen, logopedie ben ik inmiddels pas begonnen. En achteraf kon ik daar alang mee beginnen, hoewel ik gesprekken bij stepwork en genderhealthcare erover had, kon ik gewoon met de verwijzing van mijn huisarts, bij iemand in de gemeente waar ik woon die ervaring had gelijk beginnnen.

Ik ben er beetje hopeloos van geworden.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Pan-Tastique »

Dat is heel vervelend om te lezen, Theemeid, zeker omdat je verkeerd geïnformeerd bent over hoe behandelingen verlopen. Dit klinkt mij bekend, aangezien Stepwork mij in eerste instantie vertelde over de inmiddels niet-meer-gebruikte 'real life fase' van 2 jaar. Wij zijn zo te horen ongeveer rond dezelfde periode begonnen bij Stepwork, mijn behandelaar is verhuisd (samen met een andere behandelaar van Stepwork) naar de Vaart, naar het lijkt niet op vriendelijke voorwaarden. Ik heb dus een nieuwe behandelaar bij GHC.

Je bent gelukkig niet de enige die pas rond december van Anastasia hoorde, wij allemaal zo'n beetje. Oktober/november is meer een verhaaltje dat ze ophangt aan de buitenwereld.

Ik kan nu volgende maand (14 april, allemaal) EIN-DE-LIJK mijn deskundigenverklaring (die ze zo leuk 'genderverklaring' noemen bij Genderhealthcare. Nee... dat heeft een officiële naam, jongens) aanvragen. Nog steeds niks over een verwijzing gehoord, dus zal even een derde mailtje sturen :)

Ik vind het vervelend om zo opdringerig te doen bij mijn behandelaar want zij kan er ook weinig aan doen, maar ik wil hiermee aangeven dat ik het zat ben om van het kastje naar de muur gejaagd te worden en dat GHC zijn 'shit together' moet krijgen.
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Frederieke »

Ai, ai, ai. Dat klinkt niet goed allemaal. Misschien viel dat te verwachten, maar die constatering helpt uiteindelijk niemand.
Ik hoop maar dat jullie een plan B hebben, en jezelf bij meer dan één organisatie hebben ingeschreven. En dat je daar snel terecht kunt. Alles beter dan dit....

Sterkte en alle liefs, Frederieke.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Anon20230219 »

Tja ik ben eergisteren weer benaderd en heb nu mijn medisch dossier online gekregen.
Moet het nog gaan downloaden allemaal en ik hoop dan even rust te krijgen en niet meer lastig gevallen te worden want wordt echt te irritant.