VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Freetouch

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Freetouch »

De Patienten stop is vooralsnog maar tijdelijk...

X
“good enough”
Janneke

Bericht door Janneke »

Als er in Nederland een patientenstop wordt afgekondigd voor kankerpatiënten dan is de beer los. Ik vraag me zowiezo af of de zorg die wij nu krijgen, de wachttijden van een jaar en langer, niet in strijd is met een 1 of andere wet.
Arike

Bericht door Arike »

Janneke schreef:Als er in Nederland een patientenstop wordt afgekondigd voor kankerpatiënten dan is de beer los. Ik vraag me zowiezo af of de zorg die wij nu krijgen, de wachttijden van een jaar en langer, niet in strijd is met een 1 of andere wet.
Niet alleen de zorg zelf, maar ook de afspraken die VU met UMCG en UZG heeft gemaakt over de territoriale verdeling van hun verzorgingsgebieden is verre van schoon... Wil je daar echter over gaan strijden dan mag je je vermoedelijk bij de Commissie melden... Ik ken weinig transen die trek hebben in die slangenkuil...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Arike schreef:
Janneke schreef:Als er in Nederland een patientenstop wordt afgekondigd voor kankerpatiënten dan is de beer los. Ik vraag me zowiezo af of de zorg die wij nu krijgen, de wachttijden van een jaar en langer, niet in strijd is met een 1 of andere wet.
Niet alleen de zorg zelf, maar ook de afspraken die VU met UMCG en UZG heeft gemaakt over de territoriale verdeling van hun verzorgingsgebieden is verre van schoon... Wil je daar echter over gaan strijden dan mag je je vermoedelijk bij de Commissie melden... Ik ken weinig transen die trek hebben in die slangenkuil...
Ik ben niet zo bang uitgevallen... Ik heb me wel vaker in de problemen gebracht om voor het recht van anderen op te komen....
Maak je borstje maar nat... ;)
“good enough”
Janneke

Bericht door Janneke »

Het zou iets kunnen zijn voor Clara Wichmann...
diederique

Bericht door diederique »

Als aanvulling, het gaat niet alleen om de al dan niet tijdelijkheid van de wachtlijst, maar ook om de her en der geventileerde berichten dat ook het geld voor het traject van de huidige "gelukkigen" veel te weinig is en er dus volledig nieuwe "interne" wachtlijsten dreigen te ontstaan (zie de huidige vertraging voor het psychologisch onderzoek en misschien straks de vertraging voor de afspraken met de endo (en daarmee de start van de rle) en niet onwaarschijnlijk de groeiende wachtlijst voor de tweede helft van de GAB (SRS, FFS, BVG).
Feitelijk gaat het dus over de totale financiële dekking van de transgenderzorg, pre-intake, post-intake, pre-op en post-op.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Veronica

Bericht door Veronica »

diederique schreef:Als aanvulling, het gaat niet alleen om de al dan niet tijdelijkheid van de wachtlijst, maar ook om de her en der geventileerde berichten dat ook het geld voor het traject van de huidige "gelukkigen" veel te weinig is en er dus volledig nieuwe "interne" wachtlijsten dreigen te ontstaan (zie de huidige vertraging voor het psychologisch onderzoek en misschien straks de vertraging voor de afspraken met de endo (en daarmee de start van de rle) en niet onwaarschijnlijk de groeiende wachtlijst voor de tweede helft van de GAB (SRS, FFS, BVG).
Feitelijk gaat het dus over de totale financiële dekking van de transgenderzorg, pre-intake, post-intake, pre-op en post-op.
We zullen het zien, 1 ding is zeker als het in mijn geval te lang duurt dan hebben ze een groot probleem, ik ben namelijk erg koppig en to the point en accepteer geen nee als ik iets wil (alleen als ik werkelijk razend ben).

Tot nu toe loopt alles op rolletjes, hopelijk blijft dat zo.
Afbeelding
Aliss

Bericht door Aliss »

Veronica schreef:1 ding is zeker als het in mijn geval te lang duurt dan hebben ze een groot probleem, ik ben namelijk erg koppig en to the point en accepteer geen nee als ik iets wil (alleen als ik werkelijk razend ben).
Hmmm...een aanvullende survival principe voor transgenders? :hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Veronica

Bericht door Veronica »

Aliss schreef:
Veronica schreef:1 ding is zeker als het in mijn geval te lang duurt dan hebben ze een groot probleem, ik ben namelijk erg koppig en to the point en accepteer geen nee als ik iets wil (alleen als ik werkelijk razend ben).
Hmmm...een aanvullende survival principe voor transgenders? :hbeat:
Min of meer wel ja.
Afbeelding
Ronny

Bericht door Ronny »

Ik wil me in januari aanmelden bij het VUMC. Moet ik me nu zorgen gaan maken dat ik vriendelijk de deur gewezen wordt of hoe zit dat?