Hoi allemaal,
Heeft een van jullie hier misschien ervaring met de adams appel reductie technieken van Dr. Nijhuis? Ik maak me vooral zorgen over lange termijn effecten op mijn stem van de operatie.
Groetjes,
Tina
Adams appel reductie ervaring Nijhuis
-
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Adams appel reductie ervaring Nijhuis
Weet alleen van wat de logopedist heeft verteld en dat er wel risico's aanzitten en geen garanties
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
-
Ik heb inderdaad een vergelijkbaar verhaal gehoord van mijn logopedist, maar ik heb ook begrepen dat het heel erg ligt aan de ervaring van de dokter die de operatie doet.
-
Jazeker, ik heb vorig jaar gelijktijdig met mijn SRS een aantal feminisatie operaties ondergaan in het Radboudumc, waaronder een adamsappel reductie (tracheal shave). Ik ben heel blij met het resultaat, mijn leven is een stuk gemakkelijker sindsdien.
En voor alle zekerheid, ik heb geen enkele negatieve invloed op mijn stem gemerkt. Ik houd van zingen, en dat gaat nog uitstekend.
En voor alle zekerheid, ik heb geen enkele negatieve invloed op mijn stem gemerkt. Ik houd van zingen, en dat gaat nog uitstekend.
-
- Voornaamwoorden: Genderloos
Als het een trachael shave is, dan snijden/schaven ze een klein stukje van de buitenkant eraf, het puntje. Heb ik ook gehad als onderdeel van mijn FFS. Ik had geen problemen met mijn stem. Ik heb hierdoor een klein littekentje van een centimeter onder mijn kin vanwaar ze de instrument in gelijden. Dit litteken is niet zichtbaar, tenzij je echt onder mijn kin gaat kijken. Ik had ook geen gezwollen nek, het was complicatieloos.
-
- Voornaamwoorden: she/her
Ik heb twee weken geleden mijn operatie bij hem gegaan en ik ben eigenlijk nu al bijna helemaal herstelt ervan! Het resultaat is super mooi en ik heb eindelijk een vlakke nek. Een stuk groot onzekerheid is van mij afgenomen. Mijn stem was alleen een beetje schor geworden en ik kon niet zo hard praten. Maar het gaat elke dag weer daarmee beter en heb zelfs het idee alsof ik vrouwelijker kan praten daardoor.
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Ik zit er steeds meer aan te denken de adamsappelreductie te laten doen maar kun je in een later stadia nog andere ingrepen laten doen of moet alles in 1 keer e.g. ffs? Dit in verband met de zorgverzekeraar.
Groetjes Laura 

-
Super fijn dat deze vraag gesteld wordt! Wil dit ook heel graag laten doen!!
Ben eigenlijk specifiek naar dit forum gekomen om vragen te stellen over FFS en in het bijzonder bij Nijhuis omdat ik onder zorg ben van het Radboud. Denk dat ik daar later een nieuw topic over begin (tenzij dat er al is).
Ben eigenlijk specifiek naar dit forum gekomen om vragen te stellen over FFS en in het bijzonder bij Nijhuis omdat ik onder zorg ben van het Radboud. Denk dat ik daar later een nieuw topic over begin (tenzij dat er al is).