Nog steeds gezichtsbeharing na 3 lasersessies, is dit normaal?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Andrea2
Voornaamwoorden: zij/haar

Nog steeds gezichtsbeharing na 3 lasersessies, is dit normaal?

Bericht door Andrea2 »

Ik heb nu al 3 keer mijn gezichtsbeharing laten laseren bij een laserkliniek en Ik heb ook niet echt een vermindering in hoeveelheid gezichtsbeharing gemerkt, het is best mogelijk dat ik minder gezichtsbeharing heb alleen als ik nu in de spiegel kijk merk ik eigenlijk geen verschil.

Is dit normaal? Is de behandelaar niet professioneel te werk gegaan? Wat moet ik nu doen?
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Nog steeds gezichtsbeharing na 3 lasersessies, is dit normaal?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer precies weet hoeveel sessie ik heb gehad, maar 3 is heel weinig om al veel van te merken. ik vermoed dat ik quoa laser alleen al 20+ sessies heb gehad en daarna nog serieus elektrisch.
Irene
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Ja, absoluut normaal. Elke sessie 'pakt' maar dat deel van de haartjes die in de juiste groeifase zijn. En een klein deel daar weer van herstelt omdat het toch niet hard genoeg geraakt is.

Daarbij komt nog dat er een limiet is aan de hoeveelheid energie die je huid kan hebben. Als je net begint met laseren en je hebt veel donkere en dikkere haartjes staat de laser op een lagere stand dan verderop in het proces. Je wilt niet met brandwonden naar huis.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Marica
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marica »

Wat Emma al zei, groeifases en hoe sterk de laser staat afgesteld. Ik merk vandaag de dag dat elke keer nog een erg klein aantal donkere haartjes zijn die elke keer weer gelaserd worden, maar die staat nu echt op zeer pijnlijk is mij gezegd, dus sterk genoeg zou je zeggen, en ik kan wat hebben wat pijn betreft. Elke spot die ze raakt is een felle steek die nagloeit, en naar verbrand haar stinkt.

De grote hoop aan donker haar was na 6 lasersessies wel weg, maar al die witte haartjes, daar lijk ik niet vanaf te komen met om de 3 a 4 weken een half uurtje electrolyse. Beide wangen, de kaaklijn, bovenlip zijn wel vrij van haargroei, al steekt af en toe een haartje toch weer de kop op na een tijdje. Nog 1 sessie te gaan in Nederland, en dan moet ik naar een huidklniek in Hønefoss. Dat stadje ligt op een half uur rijden van ons nieuwe adres in Noorwegen.

Het is een kwestie van een erg lange adem hebben, ik had het ook liever anders gezien en er al vanaf willen zijn, maar helaas, testosteron is a bitch, wat 'aan' is gezet, kan niet meer 'uit' gezet worden.
Jeg er Marica, jeg er en kvinne som nå bor i Norge, med sin vakre kone Karen. :hbeat:
Alexandra11
Voornaamwoorden: Genderloos

Bericht door Alexandra11 »

ik heb twee jaar lang elke twee weken een sessie gehad. Ik begon met IPL, daarna met elektrolyse om de restjes weg te halen. Er groeide daarna bijna niks meer.

Nu 7 jaar later, en 15-20% is weer teruggekeerd, voornamelijk op kin en hals waar ik geen elektrolyse heb gehad.

Ik moet zeggen dat elektrolyse echt definitief is.

Ik "scheer" nu 1x in de 3-4 dagen, even snel erover, met wat water, zonder schuim. Maar het meeste is wel weg. De snor heb ik helemaal geen haar meer, soms alleen een klein haartje.
Laatst gewijzigd door Alexandra11 op 04 apr 2024, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marije »

Hier ook twee jaar... ongeveer 20 sessies en eindeloos electrisch epileren. Nu zit er echt nagenoeg helemaal niets meer. Een verdwaald haartje haal ik handmatig weg, soms.

Oksels hebben ze ook meegenomen... dat is echt een aanrader...
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
DominiqueB

Bericht door DominiqueB »

Marije schreef: 04 apr 2024, 20:14 Hier ook twee jaar... ongeveer 20 sessies en eindeloos electrisch epileren. Nu zit er echt nagenoeg helemaal niets meer. Een verdwaald haartje haal ik handmatig weg, soms.

Oksels hebben ze ook meegenomen... dat is echt een aanrader...
heb morgen de intake met machtiging voor eigenlijk alleen gezicht maar misschien willen ze iets extra's doen.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
..-..-25 Start HRT
CarlaJansen

Bericht door CarlaJansen »

Zo rond de 15 laser sessies hier, waarvan 3 of 4 alleen rond de mond.
Nu nog enkele tientallen zwarte haren en het een en ander aan grijs. Vorige week de eerste epileer sessie gehad plus nog een beetje laser om te proberen het laatste zwart weg te krijgen. Een wat heftiger laser dus misschien werkt het.
Epileren gaat E-R-G traag, ben benieuwd… ik vind epileren in tegenstelling tot de meesten minder vervelend dan laser.
Maartje-nb
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Bericht door Maartje-nb »

Ik heb denk ik ook zo’n 20 sessies laser gehad.
Omdat ik geen hormonen gebruik, zo zegt mijn huidtherapeute, zal ik het bij moeten blijven houden, dus ik ga nu nog om de 5 maanden 1x
En dat is dan nodig om wat zwarte haartjes die dan vooral op mijn kin terugkomen.
Zou zeggen, ga wel naar een goede huidtherapeut, want die werken met kwalitatief goede apparatuur.
Vraagje van mij: elektrolyse ken ik niet. Das niet hetzelfde als ipl denk ik? Wat is het verschil?
Dawn

Bericht door Dawn »

Met electrolyse wordt electrisch epileren bedoelt. Korte uitleg Per haartje wordt een naaldje ingestoken tot het haarzakje waarna er stroom door de naald gestuurd wordt.
Voor meer info kan je onderstaande link volgen
https://huidmetzorg.nl/hoe-werkt-het/wa ... ontharing/

IPL (zoals ik het ken) is een zachtere (minder energie in de lichtstraal) lasermethode dan laser bij de huidtherapeut gebruikt wordt. Deze kan je dan ook as consument kopen van merken als Braun en Philips.

https://dehuidkliniek.nl/blog-artikelen ... er%20maakt.