Hoi hoi lieve mede mens.
Ik had me al even voor gesteld en een beetje verteld over mijn situatie maar hier is die nog een keer.
Ik ben Bente,
Zo noem ik mij hier omdat ik het gevoel heb dat ik liever een vrouw/dame/meid wil zijn. Ik ben 21. Bijna 22. En ik struggle hier al een tijdje mee.
Laat ik is beginnen met wat ik ervaar:
Het begon allemaal met lichte jaloezie naar vrouwen.
De laatste tijd heb ik een hekel gekregen aan staan plassen en zit ik het liefst.
Toen ik deze week seks had met mijn vriendin voelde ik mij niet fijn met mijn eigen geslachtsdeel. Ik begon ook lichtelijk jaloers op haar te worden dat zij de enige was met lingerie aan.
Deze week zit ik de hele tijd op zalando te kijken naar mooie kleren, lingerie en schoenen.
Kortom heb ik zelf het idee dat ik genderdysforie ervaar.
Hebben jullie tips om hier wat mee te doen?
En hoe ik hier mee om kan gaan?
Rond om mij heen heb ik het idee dat het wel geaccepteerd zou worden als ik uit de kast kom. Maar de eerste stapjes zetten ben ik bang voor. Vooral als je het verteld hebt en je misschien later denkt fuck. Dit is het toch niet.
Mijn gevoelens op een rijtje
-
Bente378
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Mijn gevoelens op een rijtje
Groetjes, Bente
Male to Female 
-
DominiqueB
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Mijn gevoelens op een rijtje
Begin eens met dames spijkerbroek. en bijvoorbeeld schoenen met iets meer roze er in. heb nog een paar sneakers met roze maat 45/46 staan.
Zijn zo goed als nieuw. stuur maar een pb als je meer wilt weten.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
-
Saskia-Vince
- Voornaamwoorden: die/diens
Ja kan ook eens gaan kijken naar een denim dames Jumpsuit, met een riem er om lijkt het net een broek met een blouse en zonder op een dames jumpsuit, daar bij dames sneakers en klaar.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Het vervelende van genderdysforie (behalve dat een transitie heel zwaar is) is dat er geen diagnose mogelijk is op basis van wetenschappelijk onderzoek of iets dergelijks.
Het enige wat ze kunnen doen, en dat doen ze ook, is kijken of jouw klachten/symtomen verklaarbaar zijn door andere zaken (comorbiditeit) en dat is wat een genderpsycholoog doet.
Als comorbiditeit is uitgesloten krijg je de diagnose genderdysforie omdat "jij dat voelt".
Schrijf je in voor een gesprek met een psycholoog en gedurende de wachttijd kun je verder expirimenteren met je gevoelens.
Het enige wat ze kunnen doen, en dat doen ze ook, is kijken of jouw klachten/symtomen verklaarbaar zijn door andere zaken (comorbiditeit) en dat is wat een genderpsycholoog doet.
Als comorbiditeit is uitgesloten krijg je de diagnose genderdysforie omdat "jij dat voelt".
Schrijf je in voor een gesprek met een psycholoog en gedurende de wachttijd kun je verder expirimenteren met je gevoelens.
-
Bente378
Vandaag ga ik langs een paar winkels kijken voor een leuke broekDominiqueB schreef: 04 apr 2024, 23:17 Begin eens met dames spijkerbroek. en bijvoorbeeld schoenen met iets meer roze er in. heb nog een paar sneakers met roze maat 45/46 staan.
Ik heb zelf nog wat unisex schoenen die doe ik er onder. Superstars van adidas
Groetjes, Bente
Male to Female 
-
Bente378
Heb ik even naar gekeken op zalando maar dat lijkt me niet iets voor mij. Wel bedankt voor de tip!Saskia-Vince schreef: 05 apr 2024, 07:31 Ja kan ook eens gaan kijken naar een denim dames Jumpsuit, met een riem er om lijkt het net een broek met een blouse en zonder op een dames jumpsuit, daar bij dames sneakers en klaar.
Groetjes, Bente
Male to Female 
-
Bente378
Bedankt voor je uitleg Marije.Marije schreef: 05 apr 2024, 07:32 Het vervelende van genderdysforie (behalve dat een transitie heel zwaar is) is dat er geen diagnose mogelijk is op basis van wetenschappelijk onderzoek of iets dergelijks.
Door jou reactie is er voor mij meer duidelijkheid gekomen over mijn gevoelens. Binnenkort langs de huis arts voor een gesprekje. En dan lekker op mijn tempo het leven omgooien! Ik heb er zin in!
Groetjes, Bente
Male to Female 
-
Marica
- Voornaamwoorden: Hun / Henne
Hoe staat je vriendin hier in? Weet ze het al?
Als ze het al weet, en je steunt, dan kun je dameskleren gaan dragen. Tuniek en legging is wat ik veel draag, naast jurkjes en rokken.
Weet ze het niet? Tja, mij werd gezegd dat ik mijn partner mee op reis moest nemen. Een transitie doe je samen. Succes, en ga ervoor.
Als ze het al weet, en je steunt, dan kun je dameskleren gaan dragen. Tuniek en legging is wat ik veel draag, naast jurkjes en rokken.
Weet ze het niet? Tja, mij werd gezegd dat ik mijn partner mee op reis moest nemen. Een transitie doe je samen. Succes, en ga ervoor.
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ
-
Jose
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik wil nog wat anders uit de begin draad aankaarten. Het uit de kast komen en dan de angst dat dit later niet correct blijkt te zijn. Marije benoemt dit al en is denk ik wel heel belangrijk om bij stil te staan. Kijk ik voor mezelf, op het moment dat ik er geen woorden aangeef of het niet uitspreek, dan zijn mijn gevoelens alles omvattend. Ik kan geen nuances aanbrengen. Op het moment dat ik er met een ander over praat kan ik het gewicht van mijn woorden (mijn gevoelens) bevatten en ordenen. Van daaruit kan ik mijn weg vinden. En bij- van hoofdzaken scheiden. Echter wanneer ik deze woorden ga uitspreken naar een ander die dichtbij staat dan voel ik me bezwaard en ben bang om de ander pijn te doen. Vandaar dat ik het advies van Marije kostbaar vind en een prima startpunt om verder te gaan in de zoektocht.
Jezelf toestaan van buiten te zijn wat je van binnen voelt.
-
Bente378
Hey halloo,
Tijdje niet actief geweest omdat ik toch heel erg zat met mijn gevoelens maar daar ben ik weer!
Vandaag voor het eerst een vrouwen kleding stuk gekocht.
Een sport bh wel te verstaan.
Ik had een kleine vorm van fuck it ik doe het, dus ben naar de winkel gegaan en toen vond ik het ineens toch dood eng
toch naar het sport vak gelopen, gekeken en zo maar 1 gepakt wie wel leek te passen.
Gelukkig had er net iemand bij de zelfscankassa een steekproef gehad. Snel afrekenen en weg wezen.
Thuis meteen aangetrokken en nu dit verhaaltje van mij aftikken.
Als iemand mij zou vragen of ik het nog n keer zou doen?
100%
1 na deel, niemand weet dat ik met mijn gender aan het expierimenteren ben. Dus nog even oppassen waar ik dit ding ga neer leggen. Ik zag in de winkel ook hele mooie beugel bhs. Misschien volgende keer zo'n 1 op de kop tikken. Ik vind tot nu toe beginnen met ondergoed een stap de goede richting in!
Tijdje niet actief geweest omdat ik toch heel erg zat met mijn gevoelens maar daar ben ik weer!
Vandaag voor het eerst een vrouwen kleding stuk gekocht.
Een sport bh wel te verstaan.
Ik had een kleine vorm van fuck it ik doe het, dus ben naar de winkel gegaan en toen vond ik het ineens toch dood eng
Gelukkig had er net iemand bij de zelfscankassa een steekproef gehad. Snel afrekenen en weg wezen.
Thuis meteen aangetrokken en nu dit verhaaltje van mij aftikken.
Als iemand mij zou vragen of ik het nog n keer zou doen?
100%
1 na deel, niemand weet dat ik met mijn gender aan het expierimenteren ben. Dus nog even oppassen waar ik dit ding ga neer leggen. Ik zag in de winkel ook hele mooie beugel bhs. Misschien volgende keer zo'n 1 op de kop tikken. Ik vind tot nu toe beginnen met ondergoed een stap de goede richting in!
Groetjes, Bente
Male to Female