Verwijderen of verwisselen borstimplantaten

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Suikerklontje

Verwijderen of verwisselen borstimplantaten

Bericht door Suikerklontje »

Hoi, ik hoop dat ik hier met mijn vraag terecht kan.

Ik ben tegen de 10 jaar geleden geopereerd en heb toen ook meteen een borstvergroting laten doen. Nu, bijna 10 jaar verder overweeg ik óf een verwisseling van implantaten (het wordt aangegeven dit om de 10 a 15 jaar te doen) óf het verwijderen van de implantaten en een borstlift.

Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik vind borsten hebben mooi maar .. ik was niet heel onzeker over mijn bovenlichaam, voor de operatie. Ik ben bang dat ik toentertijd een keuze heb gemaakt aan de hand van meer 'passable' zijn i.p.v. waar mijn persoonlijke voorkeur ligt. Daarbij kijk ik er tegenop om, om de 10 a 15 jaar onder het mes te moeten. De keuze wordt dus waarschijnlijk het verwijderen van de implantaten en een borstlift.

Ik weet alleen niet waar ik hiervoor terecht kan. Ik wilde naar Boerhaave gaan, maar las vandaag een negatieve recentie hier op dit forum. Dus, nu weet ik niet meer waar ik het beste naartoe kan gaan.

Ik heb al een mailtje gestuurd naar VUMC en wacht hun reactie af maar ik hoor ook graag van jullie, naar wie jullie mij zouden verwijzen.

Alvast bedankt!
Dawn
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Verwijderen of verwisselen borstimplantaten

Bericht door Dawn »

Zelf heb ik mijn overjarige implantaten een jaar geleden bij MKV, Robert Kanhai, laten verwijderen en via liposuctie van mijn buik met lipofilling weer mooie borsten gekregen. Buiten dat ik nu niet meer terug hoef voor opnieuw wisselen Ben er heel blij mee, bewegen en voelen fijner mooiere vorm en zijn niet meer koud in de winter. Geestelijk voelt het ook fijner dat ze van mijzelf zijn! Dat laatste had ik van tevoren niet bij stilgestaan dat dit kon gebeuren.
viewtopic.php?t=9559
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marije »

Hoi,

Ik heb nooit implants gehad, maar ben gelijk voor de lipofilling gegaan bij Dr. Kanhai. 300cc in elke borst en daar heel blij mee.

Omdat ik nog "redelijk" aan het begin van mijn HRT transitie sta groeien de dames zelfs nog ietsje door.

Marije
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Saskia-Vince
Voornaamwoorden: die/diens

Bericht door Saskia-Vince »

Welke implantaten gebruiken ze in Nederland zoal en hoe ver gaan ze hier in wat grote betreft.

Als ik zelf zover ben ( kan nog wel een paar jaar duren ) wil ik graag een borst vergroting naar een cup maat die je niet snel ziet bij cis vrouwen, daar wil ik ver overheen wat meer passend is bij mijn non binairyteit.

Ik weer dat ze bij beclinic in Brussel 2000cc saline expanders plaatsen en deze standaard stap voor stap vullen tot 8000cc waar mee je uit komt op cup maat M/N na deze implantaten kunnen ze nog overgaan naar custom made expanders en daar mee kunnen ze je tot maximaal cup maat 38Z brengen.

Dit zou ik als non binair zijnde erg passend vinden bij mij zo dat ik niet op een standaard cis vrouw lijk.

Maar dat is België, hoe staat het in Nederland met borst vergrotingen?
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Dit gaat helemaal nergens meer over. De OP vraagt om ervaringen over het wisselen van implantaten. Kom op zeg, dat sommige draadjes langzaam afdrijven van de originele post hoort bij een gezonde manier van gesprekken voeren. Maar dat er nu twee keer het draadje gekaapt wordt om (1) lipofilling te promoten en (2) om te vragen waar ze meloenen verkopen gaat me echt te ver. Werkelijk.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Dawn

Bericht door Dawn »

Hoi Emma, ben toch beetje verwonderd over je opmerking over kapen van onderwerp met “promoten” van lipo.
Juist indachtig de functie van informatie-uitwisseling van de site en omdat ik dit alternatief niet op het netvlies had toen ik mijn implantaten moest vervangen heb ik dit als info gegeven. En hier met suikerklontje via pb haar nakomende vragen beantwoordt.
Het was geenszins de bedoeling het onderwerp te kapen.
Secret24

Bericht door Secret24 »

Als je er tegenop ziet om elke 15 jaar onder het mes te moeten, dan is het antwoord lipo wel relevant. Cup z niet.
Suikerklontje

Bericht door Suikerklontje »

Ik ben in PB geholpen en heb zeker wat aan de reacties. Ik ben juist blij dat lipofulling genoemd is en een arts. Het opent opties/deuren i.p.v. dat ik alleen maar in aanraking kom met wat ik ken/naar vraag.

Dank jullie voor de reacties :).