Hoi,
Heeft iemand hier ervaring met Aevitae zorgverzekering en de voorwaarden voor de baardepilatie en hoe daarmee om te gaan? Die stellen allemaal eisen die rechtstreeks gekopieerd zijn uit de rechterlijke uitspraak over FFS. Dit slaat helemaal nergens op omdat FFS inderdaad slechts onder strenge voorwaarden vergoed wordt en dan niet onder transgenderzorg valt, en baardepilatie valt daar gewoon wel onder (zie pagina VGZ). De mail die ik van hen kreeg is de volgende:
Aanvraag
De aanvraag bevat de volgende informatie:
Het behandelplan van de huidtherapeute. Hierin wordt het volgende beschreven:
- Onderbouwing van de behandelmethode
- het aantal behandelingen en frequentie die noodzakelijk zijn op basis van uw huid-en haartype (totdat het 'schrikeffect' is opgeheven)
- Is harsen, epileren, bleken of scheren toegepast?
- Wat was het resultaat
- Offerte
- Foto's van direct na het scheren en 24 uur na het scheren.
Beschrijving door u van een praktijkvoorbeeld waarbij u geconfronteerd werd met het passabiliteitsprobleem
Baardepilatie Aevitae
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
-
Re: Baardepilatie Aevitae
Wow, ze hebben er wel echt een kut vragenlijst van gemaakt zeg. Mijn advies zou zijn om even contact op te zoeken met de verzekeringsmensen van Transvisie zodat die je met de aanvraag, en het mogelijke bezwaar kan helpen.
-
Ik had de verwijzing via mijne (FBTO) binnen 3 dagen of zo. geen vragen of eisen.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle.
25-03-24 Logopedie
05-04-24 Laser ontharen
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle.
25-03-24 Logopedie
05-04-24 Laser ontharen
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
-
Het Zorginstituut heeft zich hierover uitgelaten. Een deel van de vragen die je nu krijgt mogen ze pas vanaf de 3e machtiging opvragen. De eerste 20 behandelingen moeten ze uitgaan van de indicatie die door de arts gesteld is.
Helaas is VGZ een van de meest trans onvriendelijke zorgverzekeraars. Overigens zijn de voorwaarden voor de basisverzekering bij elke verzekeraar hetzelfde. Het verschil zit hem in de premie en de afgesloten contracten. Stuur me anders even een PB, dan kijk ik even of ik wat voor je kan betekenen.
Helaas is VGZ een van de meest trans onvriendelijke zorgverzekeraars. Overigens zijn de voorwaarden voor de basisverzekering bij elke verzekeraar hetzelfde. Het verschil zit hem in de premie en de afgesloten contracten. Stuur me anders even een PB, dan kijk ik even of ik wat voor je kan betekenen.
-
Dank jullie wel voor de reacties!