T-cendent en Kanhai

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Lena
Voornaamwoorden: Zij/haar

T-cendent en Kanhai

Bericht door Lena »

Heeft hier iemand ervaring met het vergoed krijgen van SRS/vaginaplastiek bij Kanhai (Medische Kliniek Velsen) als je in behandeling bent bij T-cendent/Benelux Genderteam? Ik had vorige week mijn consult met Kanhai, maar hij gaf aan alleen te willen opereren als de verzekering van tevoren toestemming geeft. Dit vind ik een beetje gek, omdat hij wel gewoon een contract heeft met mijn verzekeraar (FBTO).

Hij gaf aan dat FBTO mogelijk achteraf kan weigeren te betalen omdat het Benelux Genderteam geen erkend genderteam is. Ondertussen zegt FBTO dat ze vanwege het contract niet van tevoren een machtiging afgeven... Dus nu loop ik vast. Flinke teleurstelling.

Heeft iemand hier misschien advies? Ik ben ook aan het kijken of ik kan instromen bij een ander genderteam, maar tot nu toe zeggen ze overal dat ik achteraan de wachtlijst kan aansluiten. Diagnostiek willen ze ook opnieuw doen, dus ik zou dan helemaal opnieuw beginnen. Kent iemand een genderteam waar ze misschien wel open staan voor zij-instroom?
Marica
Voornaamwoorden: Hun/Henne

Re: T-cendent en Kanhai

Bericht door Marica »

Ik ben verzekerd bij IZA en daar heb ik nooit een mail of telefoongesprek over hoeven voeren. Bij Kanhai ook nooit gedonder gehad over vergoedingen. Aan FBTO kant is niets vreemd, je Genderteam is in deze de aangewezen partij die zorgt dat je seinen op rood staan. Dat ze geen erkend genderteam zijn is het probleem. Psytrans proberen is misschien een optie als zij-instroompartij die wel erkend is.
Jeg er Marica, jeg er en kvinne som nå bor i Norge, med sin vakre kone Karen. :hbeat:
Marica
Voornaamwoorden: Hun/Henne

Bericht door Marica »

Stepwork was toendertijd mijn genderteam, en daarmee ondanks de belabberde administratie soms , toch vlotjes er door gerold en alles vergoed gekregen.
Jeg er Marica, jeg er en kvinne som nå bor i Norge, med sin vakre kone Karen. :hbeat:
Lena

Bericht door Lena »

Dank voor je reactie Marica. Ik zal proberen binnen te komen bij PsyTrans wanneer ze weer een aanmeldmoment hebben.

Ik heb wel echt het idee dat verzekeraars steeds strenger zijn geworden. Misschien door de toegenomen vraag naar transgenderzorg?
Lena

Bericht door Lena »

Waar ik wel erg van baal is dat ik niet bij aanmelding bij dit genderteam eerlijk ben ingelicht over die status van ‘erkend genderteam’ en de verzekeringsproblemen. Daar kwam ik pas achter toen mijn verzekering vorig jaar opeens de consulten niet wilde betalen. Als ik het eerder had geweten dan was ik al veel eerder naar een ander team overgestapt.

Ik zie wel dat anderen op dit forum eerder vergelijkbare problemen hebben gehad, maar die verhalen zag ik pas te laat helaas…