Hallo lieve dames,
Ik heb over een wat langere periode mijn gezicht met laser laten ontharen bij een clinic in Arnhem/Zwolle. Ben even kwijt welke laser dat was maar volgens mij een Soprano. Het kon ook een LightSheer geweest zijn. Beide hadden/hebben een zeer goede naam. Hoe dan ook, er waren nog enige tientallen hardnekkige haren rondom de mond, onder de neus. En genoemde kliniek kreeg in een sessie of 3, 4 niet veel verandering meer voor elkaar.
MAAR nu was ik voor aanvullende elektrische epilatie bij JMH (Je Mooiste Huid) in Deventer. Amber gaf aan dat ze nog mogelijkheden met hun Thunder MT laser zag. En jawel hoor: een korte, hele snelle behandeling en het lijkt nu dat alle resterende zwarte haren heel precies weg zijn! Zij kan blijkbaar wel strak onder de neus en rondom de lippen komen.
Mijn (!) ervaring is dus dat voor mijn combi huid/haar er wel degelijk een groot verschil is in laser -en zeer waarschijnlijk dus ook de therapeute.
Nog een tip: voornoemde clinic (inmiddels kliniek geloof ik) behandelt met 'een prijs per gebied'. Dus enkele haartjes over je hele gezicht is 'een grote behandeling' ook al duurt het maar een paar minuten.
JMH heeft meer de neiging om 'per tijd' te behandelen, alhoewel op de website klein/middel/groot gebied staat, maar met een tijd daaraan gekoppeld. Kan ook nogal schelen.
Voor de volledigheid: epilatie gaat schrikbarend traag (oef... kan en wil ik dat betalen?) en met een paracetamol spiegel (2 of 3 keer na elkaar 2 tabletjes in het toegestane tijdsinterval) vind ik het beter vol te houden dan laser. Maar ik schijn daarin vrij uniek te zijn en misschien moeten de echt gevoelige plekjes nog komen.
Succes als je hier ook mee aan de slag gaat,
Carla
Laser ontharing ervaring: een JMH tip
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
-
Re: Laser ontharing ervaring: een JMH tip
Nou vergeet ik het belangrijkste extra aan te zetten: elektrische epilatie is ook naar omdat je een aantal dagen van tevoren niet mag scheren. Dus: zoveel te meer er met de laser weg is, zoveel te beter.
En dan is een heftiger laser alleen maar sneller en completer. In mijn geval was het dus ingehaald worden door de vergrijzing - die vervolgens weer heel langzaam weggeepileerd mag worden.
En dan is een heftiger laser alleen maar sneller en completer. In mijn geval was het dus ingehaald worden door de vergrijzing - die vervolgens weer heel langzaam weggeepileerd mag worden.
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
JMH heeft bij mij nagenoeg alles weggekregen. Super content. Epileren duurt inderdaad lang maar je kunt rustig 2x per week gaan en dan kun je in 10 weken veel bereiken.
vrouw mama dochter zus gelukkig
-
Ik heb de behandelingen bij huidtotaal en die werken met een MeDioStar monolith diodelaser. en daar kunnen ze zowel lichte als donkere haren mee aanpakken.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle.
25-03-24 Logopedie
05-04-24 Laser ontharen
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle.
25-03-24 Logopedie
05-04-24 Laser ontharen
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
-
En inmiddels overgestapt naar een andere club; JMH doet geen behandelingen van 1 uur meer en is toch wel heel duur.