Second opinion ander genderteam

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
muis

Second opinion ander genderteam

Bericht door muis »

Ik ben al tijden onder behandeling van de genderpoli VUMC. Oorspronkelijk ben ik daar als MtF aangemeld toen dingen nog 'heel erg binair' waren. Inmiddels weet ik voor mezelf dat het een stuk subtieler en moeilijker is. De borstgroei die ik door mijn hormonen heb gekregen, heeft me veel extra dysforie gegeven. Het VUMC neemt me echter totaal niet serieus, behandelaars blijven me naar elkaar doorsturen of de afspraken verplaatsen. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik wil zó graag van mijn borsten af of die in elk geval kleiner laten maken.

Ik denk dat het weinig zin meer heeft om bij het VUMC verder te gaan (bovendien gaat alles daar tergend langzaam). Ik weet dat er andere behandelcentra zijn die ook kunnen verwijzen voor operaties, toch? Kan ik daar een second opinion krijgen? Hoe dan? (en waar?) Ik heb echt totaal geen idee waar ik zou moeten beginnen namelijk. Ik hoop dat iemand met een stukje in de goede richting kan wijzen ^^
Josh
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Second opinion ander genderteam

Bericht door Josh »

Je kan geloof ik bij het VUMC vragen om een doorverwijzing en of zij je dossier kunnen doorsturen, en anders via de huisarts een verwijzing naar het genderteam van jouw keuze.
Het ligt dan aan je huisarts of deze dat wilt doen, aangezien ze niet verplicht zijn om een verwijzing te geven.
En omdat je al in behandeling bent bij VUMC, kan de huisarts er misschien moeilijker over doen om je een verwijzing te geven. Hopelijk als je uitlegt waarom, zal deze begrip voor je tonen en alsnog de verwijzing voor je in orde maken.

In het slechtste geval kan je, dacht ik, ook om bemiddeling vragen bij je zorgverzekering. Maar die bemiddeling heb ik zelf 1 keer geprobeerd gebruik van te maken aan het begin van de transitie want ja, overal lange wachtlijsten, en die zat gewoon doodleuk op Google in te typen welke klinieken/ziekenhuizen ik mijzelf eventueel naar toe kon laten verwijzen en achteraan kon aansluiten in de wachtrij. Bovendien kreeg ik suggesties die niet eens klopten. Dus dat 'bemiddelen' sloeg helemaal nergens op.
2-12-21 Wacht PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
22+23-10-24 Consult Lubos & UKMP
Marica
Voornaamwoorden: Hun/Henne

Bericht door Marica »

Begrijp ik je nu goed dat je hormonen (estradiol) hebt gekregen op basis van MtF conclusie/recept. Maar je nu dysforie krijgt van je borstgroei? Is die MtF niet te voorbarig geweest nu het eerder MtNonBinair/Anders is. Lastig als je gaandeweg toch anders ben gaan denken. Daar kan het VUMC ook niets doen. Heb je de weg van MtF helemaal doorlopen incl SRS of is dat nog niet gebeurd?

Als het VUMC(AMC) niet mee wilt werken, bel het Radboud dan eens, en leg het voor. Vragen staat immers iedereen vrij.
Jeg er Marica, jeg er en kvinne som nå bor i Norge, med sin vakre kone Karen. :hbeat:
Alexandra11
Voornaamwoorden: Genderloos

Bericht door Alexandra11 »

Ik heb heel soms ook nog wel twijfels, hoe gek het ook klinkt, ook na alle operaties. Maar dat komt voornamelijk omdat ik het grootste gedeelte als man heb geleefd, en door het verharde klimaat tegen transgenders in de laatste jaren, daar ben ik gevoelig voor. Dat is niet zomaar weg bij me. Daarnaast, ik ben gelukkig zoals ik nu ben, maar af en toe steekt de tegenoverstelde dysforie soms wel de kop op door het bovenstaande.

Ik identificeer me ook niet meer als 100% vrouw, maar als genderloos. Hier kwam ik achter na mediteren: transexueel, met genderloze identiteit. Oftwel mijn lichaam is vrouw, maar mijn gender is genderloos. En soms soms schommelt het wat.

Ik ben gewoon mezelf, vrouw met tikkeltje mannelijke eigenschappen. Ik ga dat niet verbloemen of overcompenseren, dat is te vermoeiend voor me. Ik ben in 2014 geopereerd.

Dat is in het kort hoe het bij mij zit.