Voor ons allen was er wel die eerste keer dat we iets konden aandoen dat voelde zoals het hoorde.
Zelf voelt het voor mij alsof mijn eerst keer in vrouwenkleding rond mijn 12 jaar was. Dit was toen een super gelukkig moment met een bh van mijn mama. En later volgde nog veel meer kleding hier en daar. En iedere eerste keer van iets voelde goed. Eerste rok, badpak, jurk. Het was allemaal geweldig . Maar ja die eerste keer echt iets vrouwlijk dragen blijft iets speciaals. Ik ben wel benieuwd naar jullie verhalen.
je eerste keer
-
- Voornaamwoorden: Zij / Haar
-
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: je eerste keer
Er zijn veel eerste keren geweest en ik herinner me nog goed dat ik alle eerste keren spannend vond, maar op een gegeven moment valt die spanning weg en wordt het gewoon. Ik herinner het me, maar kan me nauwelijks nog voorstellen dat ik al die kleine stapjes spannend heb gevonden.
Irene
-
ja de eerste keer is echt zo ongelofelijk spannend . Maar voelt ook ongelofelijk juist en goed. Dat had ik tenminsteIrene_de_Vreede schreef: ↑22 aug 2024, 09:08 Er zijn veel eerste keren geweest en ik herinner me nog goed dat ik alle eerste keren spannend vond, maar op een gegeven moment valt die spanning weg en wordt het gewoon. Ik herinner het me, maar kan me nauwelijks nog voorstellen dat ik al die kleine stapjes spannend heb gevonden.
-
- Voornaamwoorden: die/diens
Ik was van kleins af aan al erg vier op harige stoffen.
Altijd als het winter was en moeder haar bontjas jong aan de kapstok moest ik vaak ff aaien met mijn kinder handjes zo fijn en zacht en vrouwelijke ( laatste werd ik pas later bewust).
Ik zou en moest ook winter jassen hebben met een enorme bont kraag dat ging ik echt met vrouwelijkheid associëren.
En weer een paar jaar verder zo rond mijn 15de jumpsuits van onepiece.com uniseks maar een jumpsuit zag je geen mannen in lopen en jumpsuits werden vooral door vrouwen gedragen, ik was zo trots dat ik zo’n jumpsuit rond kon lopen.
En lang haar was ik vier op, had altijd al zolang ik mij kan heugen langer haar dan de andere jongens op school ( altijd schouder lang gehad) en toen ik rond een jaar of 7 zag dat jongens ook wel langer haar hadden wilde ik dit natuurlijk ook en ging de groei er in, heb het inmiddels tot mijn knieën en de groei is er nog niet uit laat maar mooi door groeien.
Zo is het bij mij gaan rollen.
Altijd als het winter was en moeder haar bontjas jong aan de kapstok moest ik vaak ff aaien met mijn kinder handjes zo fijn en zacht en vrouwelijke ( laatste werd ik pas later bewust).
Ik zou en moest ook winter jassen hebben met een enorme bont kraag dat ging ik echt met vrouwelijkheid associëren.
En weer een paar jaar verder zo rond mijn 15de jumpsuits van onepiece.com uniseks maar een jumpsuit zag je geen mannen in lopen en jumpsuits werden vooral door vrouwen gedragen, ik was zo trots dat ik zo’n jumpsuit rond kon lopen.
En lang haar was ik vier op, had altijd al zolang ik mij kan heugen langer haar dan de andere jongens op school ( altijd schouder lang gehad) en toen ik rond een jaar of 7 zag dat jongens ook wel langer haar hadden wilde ik dit natuurlijk ook en ging de groei er in, heb het inmiddels tot mijn knieën en de groei is er nog niet uit laat maar mooi door groeien.
Zo is het bij mij gaan rollen.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
-
ohja het idee van kleding aanraken ken ik ook wel
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Eerste keer dat ik iets van dames kleding aanhad was ik denk ik ook een jaar of 11a12.
Dit was een badpak dit deed ik stiekem en hoopte dat niemand het zag.
Helaas betrapte mijn vader mij en dat heb ik ook geweten.
Heb toen elke hoek gezien en werd mij heel duidelijk gemaakt dat dit niet hoorde.
Vanaf dat moment er maar niet meer naar om gekeken.
Ik moest een jongen/man zijn.
Dit jaar voor het eerst dames kleding voor mijzelf gekocht.
En juni bij t-amersfoort gedragen.
Bij Make up Matters smiddags om gekleed.
Vervolgens in de make up.
Daarna vol vertrouwen de straat op gegaan en ook meteen een pasfoto laten maken.
En deze staat nu mooi o mijn id kaart.
Dit was een badpak dit deed ik stiekem en hoopte dat niemand het zag.
Helaas betrapte mijn vader mij en dat heb ik ook geweten.
Heb toen elke hoek gezien en werd mij heel duidelijk gemaakt dat dit niet hoorde.
Vanaf dat moment er maar niet meer naar om gekeken.
Ik moest een jongen/man zijn.
Dit jaar voor het eerst dames kleding voor mijzelf gekocht.
En juni bij t-amersfoort gedragen.
Bij Make up Matters smiddags om gekleed.
Vervolgens in de make up.
Daarna vol vertrouwen de straat op gegaan en ook meteen een pasfoto laten maken.
En deze staat nu mooi o mijn id kaart.
Eindelijk langzaam op weg naar mijn werkelijke ik.
06-02-2024 wachtlijst de Vaart.
18-04-2024 wachtlijst Radboudumc.
08-07-2024 start logopedie.
01-08-2024 intake de Vaart Almere.
-
Echt triest om te lezen Gea zo een reactie is niet leuk ! wel begrijpbaar... ik ben gelukkig nooit betrapt. Maar kan me inbeelden dat zo een reactie wel meer wordt meegemaakt. Wel mooi dat u nu volledig uzelf kan zijn
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Door mijn jeugd ben ik er uiteindelijk sterker uitgekomen.Melissa123 schreef: ↑23 aug 2024, 15:38 Echt triest om te lezen Gea zo een reactie is niet leuk ! wel begrijpbaar... ik ben gelukkig nooit betrapt. Maar kan me inbeelden dat zo een reactie wel meer wordt meegemaakt. Wel mooi dat u nu volledig uzelf kan zijn
Het hoeft niet altijd negatief te zijn.
Probeer uit alles het positieve te halen.
En het wordt alleen maar makkelijker in je leven.
En alsjeblieft geen U.
Zijn allemaal gelijk dus van mij mag het gewoon jij/jou/je.
Eindelijk langzaam op weg naar mijn werkelijke ik.
-
Ik was 8 jaar oud en het was in de zomervakantie. We waren buiten aan het spelen, een buurtvriendinnetje en ik. Op een gegeven moment vonden we dat het wel leuk zou zijn als we elkaars kleren aan zouden doen. Een soort verkleedpartijtje. Zij had een jurkje aan en ik een speeloveralletje. En toen we hand in hand, huppelend naar haar moeder liepen om te laten zien hoe leuk we er uitzagen, kreeg ik een gevoel van "hè hè, eindelijk".
De teleurstelling was even wel gigantisch. Toen we de oprit opliepen kwam haar moeder witheet naar buiten gestoven en heeft ons op een 1963 manier duidelijk gemaakt dat zoiets niet hoorde. En dat heeft nogal een heftige indruk achter gelaten.
Maar het is allemaal goed gekomen, zij het misschien een beetje aan de late kant.
De teleurstelling was even wel gigantisch. Toen we de oprit opliepen kwam haar moeder witheet naar buiten gestoven en heeft ons op een 1963 manier duidelijk gemaakt dat zoiets niet hoorde. En dat heeft nogal een heftige indruk achter gelaten.
Maar het is allemaal goed gekomen, zij het misschien een beetje aan de late kant.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
Dit is zeker waar wel ! what doesnt kill you. Makes you stronger ! en oh ja sorry ik ben een vlaamse dus een gewente om u te zeggenGea schreef: ↑23 aug 2024, 18:03Door mijn jeugd ben ik er uiteindelijk sterker uitgekomen.Melissa123 schreef: ↑23 aug 2024, 15:38 Echt triest om te lezen Gea zo een reactie is niet leuk ! wel begrijpbaar... ik ben gelukkig nooit betrapt. Maar kan me inbeelden dat zo een reactie wel meer wordt meegemaakt. Wel mooi dat u nu volledig uzelf kan zijn
Het hoeft niet altijd negatief te zijn.
Probeer uit alles het positieve te halen.
En het wordt alleen maar makkelijker in je leven.
En alsjeblieft geen U.
Zijn allemaal gelijk dus van mij mag het gewoon jij/jou/je.