Snelheid van veranderingen door hormonen....

Gevoelens die je met de wereld deelt
Saskia-Vince
Voornaamwoorden: die/diens

Snelheid van veranderingen door hormonen....

Bericht door Saskia-Vince »

Ik zit nu bijna 2 maand aan de hormonen ( estradiol ) ook al is het ienieminie wat ik verneem, toch voel ik wat en denk ik hoe snel gaat de veranderingen door de hormonen eigenlijk?

Dikke week geleden voelde ik op eens voor het eerst dat mijn tepels gevoeliger zijn geworden ze schuurden langs mijn shirt die ik aan had en dat had ik voor die tijd niet dat was voor mij al een hee momentje, zal toch niet door de hormonen komen toch, ik slik ze nog niet zo lang dacht dat ik op een of andere mannier geestelijk voor de gek werd gehouden maar het gevoel bleef dus maar afgeschoven op de hormonen.

En nu woensdag eerder liep ik met gemak tot half oktober in een polo shirt en spijkerbroek en had het niet koud.
Maar nu was het anders kreeg het gewoon koud s'avonds al zittend achter de laptop brrr, dan maar een sweater aan.
Heb het er met moeders over gepraat ja zij ze dat is vrouwen eigen die hebben het eenmaal eerder en vaker koud dan mannen, heb nu net gedoucht en heb het nog steeds koud en zit heerlijk in mijn teddy-fleece onesie op mn laptop dit te tikken.

Dit zijn toch wel tekenen aan de wand, ook al zijn ze ieniemini toch zijn ze er en voel ik ze en ben ik er ontzettend blij mee eindelijk veranderingen eindelijk onderweg om te vervrouwelijken om mij fysiek aan te sluiten bij het 3de geslacht, om een vrouw met een piemel te worden om vooral mij zelf te kunnen zijn zoals ik ben, mij voel.

Maar dat de eerste tekenen van verandering zo snel zouden geen had ik niet verwacht.

Hoe vernamen jullie de eerste signalen van je verandering?
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Snelheid van veranderingen door hormonen....

Bericht door Irene_de_Vreede »

Borsten en lichaamsbeharing en zachtere huid gaan best wel snel, de rest duurt veel langer.
Irene
Jeste
Voornaamwoorden: Jeste

Bericht door Jeste »

Gewoon rustig afwachten. Wellicht vallen, omdat je nu hormonen gebruikt, kleine dingen wel op. Dingen waar je anders niet bij had stilgestaan. Na verloop van tijd zal er vast wel duidelijk iets te merken zijn.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
wolvster
Voornaamwoorden: hij/hem

Bericht door wolvster »

Er waren bepaalde (NSFW) dingen die ik de 2e dag al voelde. Ik dacht dat het tussen mijn oren zat, maar het wordt gezegd door meer trans mannen.

Andere dingen, zoals gezichtsbeharing, komen veel geleidelijker en weer andere dingen komen en gaan. Mijn stem bijvoorbeeld is over de hele lijn wel lager, maar schiet op en neer.
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marije »

Gevoelige borsten en zachte huid ging inderdaad heel snel. Andere zaken zoals vet herverdeling duurt een eeuwigheid. En dan ineens...
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Alexandra11
Voornaamwoorden: Genderloos

Bericht door Alexandra11 »

Mijn gezicht veranderde snel, meer vetverplaatsing op het gezicht. Binnen anderhalf jaar had ik cup B/C, dat ging echt heel snel. Heupen kwamen later aan de beurt.
Jeste
Voornaamwoorden: Jeste

Bericht door Jeste »

Het kan ook zijn dat er nauwelijks iets gebeurd. Dat is bij mij, na ruim 10 jaar, nog steeds zo. Nauwelijks iets aan borsten. Vóór dat ik met de hormonen begon was mijn lichaam wel al behoorlijk vrouwelijk, dus dan kan er ook weinig veranderen. Wat er nu anders is, is dat er een heel, heel, heel klein beetje aan borsten is gegroeid. Nou ja.... ook beharing op de benen is minder. Die beharing viel wel mee, maar uiteindelijk nog wat minder.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Anja Speer

Bericht door Anja Speer »

Bij de een gaat het sneller dan bij de ander, en ook wat er als eerste veranderd is ook bij ieder verschillend.
Leeftijd speelt een rol, maar ook aanleg, en je algemene gezondheid.
Laura2021
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Laura2021 »

Nu ik een enkele weken om de dag aan de cypro zit heb ik heel vaak koud en krijg het nauwelijks warm. Daarvoor op alleen Estradiol was dat niet het geval. Als het buiten rond de 10 graden is heb ik het nu al koud. Ik moet nu vaker wandelen om de bloeddoorstroming goed op gang te houden.
Groetjes Laura :hbeat:
Saskia-Vince
Voornaamwoorden: die/diens

Bericht door Saskia-Vince »

Wat ik nu merk is dat ik, sinds ik gecastreerd ben en geen androcur meer gebruik is dat mijn vervrouwelijking echt hard gaat nu, vetverplaatsing, gezicht, groei van mijn borsten, het lijkt wel of mijn lichaam een inhaal slag aan het maken is nu.
En daar door wordt mijn zelfbeeld steeds beter, alles begint steeds meer te kloppen zoals ik behoor te zijn, daar door krijg ik ook steeds meer rust in mijn bovenkamer, dusdanig dat ik me er niet zo meer mee bezig ben en steeds meer tijd krijg, geestelijk gezien, voor andere dingen.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis