hoi .. verwarrend

Gevoelens die je met de wereld deelt
Mischa
Voornaamwoorden: die/diens/hen

hoi .. verwarrend

Bericht door Mischa »

Hoe voelt dat? zie ik hierboven staan ... ja, geen idee ... ik voel me absoluut geen vrouw ... ook niet echt man ofzo ... wat voel ik dan wel? goede vraag ... ik voel me geen van beide .. soms ook van beide een beetje ... moeilijk te omschrijven vind ik .. ook lastig om het uit te drukken aan mensen die erom vragen en ook echt hun best doen om me te begrijpen ... vind het vaak ook verwarrend .. aan de ene kan maakt het ook helemaal niet uit wat ik voel of hoe ik me voel ... omdat ik een mens ben, net als iedereen, maar toch merk ik dat ik me er weer meer en meer mee bezig ben nu, want wat voel ik nou eigenlijk? hoe voel ik me? wie ben ik? wie ben ik voor de buitenwereld? hoe ziet een ander mij nou eigenlijk? wat wil ik in mijn leven? hoe wil ik aangesproken voelen? hoe wil ik me kleden .. in huis en buiten? ik probeer al kleding te zoeken die voor iedereen kan ... maar dat blijft lastig merk ik ... soms ben ik dat gemevrouw ook helemaal zat ... wil dan het liefst roepen van, hou toch op met je gemevrouw, maar meestal hou ik m`n mond maar gewoon, omdat ik geen behoefte heb om mezelf steeds maar te moeten bewijzen ofzo .. om discussies uit de weg te gaan .. om geen ruzie en gedoe te krijgen of om vreemde blikken te krijgen .. het liefst wil ik een X in mijn ID hebben .. of beter gezegd, dat het geslacht gewoon helemaal achterwege gelaten kan worden ... want wat maakt het uit wat je bent?
Zoveel vragen .. zoveel verwarring ook ... ook niet goed weten bij wie ik hiermee terecht kan hier in mijn omgeving ... ja, er is iemand die echt naar me luistert .. me echt wilt begrijpen ook .. me ook serieus neemt ... wat ook wel heel fijn is uiteraard ...
Ik zit me ook vaak te bedenken hoe ik mijn kapsel wil hebben .. nu is het lang en stijl ... maar zou het eerlijk gezegd liever heel anders willen ... geen idee hoe ... want tja, wat past er bij me en wat is nou eigenlijk een meer non binair kapsel om het even zo te noemen als dat mag ...

zoveel vragen .. zoveel twijfels .. zoveel verwarring ..

geen idee of ik dit in het goede topic heb gezet nu .. anders hoor ik het wel hoop ik ?
alvast bedankt voor het lezen ..
berry_Ando
Voornaamwoorden: die/diens of hij/hem

Re: hoi .. verwarrend

Bericht door berry_Ando »

Hoi Mischa,

Ik kan me hier goed in herkennen. Deze vragen stelde ik mezelf ontzettend veel toen ik erachter begon te komen dat ik me echt geen meisje voel. Het kan ontzettend verwarrend zijn om je zo te voelen. Ik heb zelf een jaar lang veel te veel in mijn hoofd geworsteld om te proberen op antwoorden te komen. Soms vond ik op mijn vragen daadwerkelijk antwoorden, andere vragen zijn mij nog steeds onduidelijk. Ik heb me een jaar later (nu een jaar geleden) ingeschreven bij een genderkliniek, en toen viel er een soort rust over me. Om de een of andere reden kon ik de hele kwestie eindelijk een beetje loslaten. Soms is dit loslaten lastig, vooral als je met veel vragen rondloopt, en dat is niet erg. Ik zou ook een beetje vertrouwen nemen in jezelf. Een nieuw kapsel uitproberen kan (zou ik zeggen) niemand kwaad.

Ik had (en heb) veel vragen over hoe ik graag wil worden gezien door vreemden. Mijn persoonlijke conclusie daarin is dat ik toch graag wordt gezien als jongen (wat mij mijn hele leven al gebeurt), maar daar komt dan weer de vraag bij kijken in hoe verre ik dit (medisch) wil verwezelijken. Ik probeer maar te zeggen dat ik (denk ik) heel goed je struggles kan begrijpen.

Hoe beschrijf je je non-binair zijn voor anderen die hier niets van weten, om het voor hun begrijpelijk te maken? Dat kan ik ook nog niet goed beantwoorden.

Hierover met mensen praten die je vertrouwd kan erg handig zijn. Dan hoef je de last (ik ervaar het soms als een best grote mentale last) niet alleen mee te dragen. En natuurlijk, wat je nu ook doet, hierover praten op dit forum kan ook zeker waardevol zijn.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, goede dag vandaag (en morgen etc!)
Berry
Mischa

Bericht door Mischa »

Ik ben al heel blij en dankbaar dat er forums zijn zoals deze, zodat ik in ieder geval mijn verhaal ook kwijt kan en mag ... echt heel erg fijn ook.
Ik post hier tot nu toe niet zo heel veel nog, ik weet het .. diepe schaam ook daarvoor ..
Vind het lastig om een leuk kapsel uit te zoeken ofzo wat ik wil/kan doen .. weet niet wat bij me past en wat bij me staat .. en twijfel gewoon heel erg ... zo frustrerend ook ..
Niet veel mensen weten ook hoe ik me echt voel ... een enkeling gelukkig wel .. dat is vaak ook best lastig omdat je van bepaalde personen al gaat weten dat ze er een probleem van gaan maken ... dat is dan ook een reden om het gewoon maar niet te vertellen, omdat ik geen zin in gezeik heb ... ik wil niets liever dan gewoon mezelf kunnen en durven zijn ... ik ben nu sinds kort verhuisd, wat me tot nu toe erg goed doet en probeer nu ook echt te ontdekken van wie ben ik ... soms best lastig en verwarrend merk ik nu wel weer ...
berry_Ando
Voornaamwoorden: die/diens of hij/hem

Bericht door berry_Ando »

Super goed dat je probeert te ontdekken wie je bent, en ja, dat kan een hele spannende zoektocht zijn. Het helpt niet dat dit gehele onderwerp nogal veel verschillende emoties opwekt bij mensen die er wat minder verstand van hebben... Toch verbaast het me soms dat mensen van wie ik het totaal niet verwacht toch best openstaan voor dit hele onderwerp (wat natuurlijk zeker niet voor iedereen het geval is).

Zelf wordt ik altijd best nerveus als ik iets op dit forum plaats, hoe gaan mensen reageren? kunnen anderen zich aan mij relateren? Dus ik ben hier ook een beetje terughoudend in. Toch heb ik hier zelden iets (zeer) negatiefs gelezen.
Mischa

Bericht door Mischa »

Dat heb ik inderdaad al gemerkt inderdaad. Ik heb het dus ook aan iemand verteld die in dezelfde stad als ik woon en hij reageerde ook eigenlijk heel goed ... ik kan sowieso altijd al heel goed met hem praten en dat is dan wel heel erg fijn ... hij is priester en daarom vond ik het ook wel heel bijzonder dat hij het zo goed oppakte en zijn best deed om me te begrijpen ook.

Ik was zelf ook wel wat zenuwachtig hoor, toen ik dit hier zo schreef, maar ben blij dat het er uit is in ieder geval en dat ik hier m`n verhaal kwijt kan en mag ..
Mischa

Bericht door Mischa »

Het blijft soms echt verwarrend allemaal .. mijn gevoel .. hoe ik me voel ..