Zorgverzekeraar 2025

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Vanessa81

Zorgverzekeraar 2025

Bericht door Vanessa81 »

Hallo allemaal, ik ben momenteel bezig om voor volgend jaar naar een andere zorgverzekeraar te gaan, omdat ik heel graag wil dat mijn FFS wordt vergoed. Ik zit nu bij de Friesland en die hebben het helaas meerdere keren afgewezen. Dus weten jullie welke zorgverzekeraar mbt FFS het eventueel wel wil vergoeden?
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Zorgverzekeraar 2025

Bericht door Emma »

Geen - ze hanteren allemaal dezelfde 'somatische zorgstandaard transgenderzorg'. Het is maar net welke beoordelaar je treft volgens mij.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Sharoncher

Bericht door Sharoncher »

Helemaal eens met Emma, ik weet dat er transvrouwen zijn die via de Friesland wel hun FFS vergoed hebben gekregen ook al ging dat niet heel makkelijk. En daarnaast moet je ook een goede chirurg vinden die dat kan doen!
Die zijn er volgens mij niet echt meer hier in Nederland....
Esther91

Bericht door Esther91 »

Geen idee bij welk genderteam je nu loopt, maar CZ heeft volgend jaar geen contract meer met Psychologenpraktijk de Vaart. Mogelijk zijn er meer zorgaanbieders die geen contract meer met deze zorgverzekeraar willen.
:text-thankyouyellow:
Ronja
Voornaamwoorden: hen

Bericht door Ronja »

Ik zit bij fbto, daar blijft basis zorg keuzevrij een soort van restitutiepolis. Ik zou daar eens gaan informeren, voor mij blijft alles zoals het is, enkel premie ging iets omhoog. Ik blijf bij fbto.

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk

Vanessa81

Bericht door Vanessa81 »

Sharoncher schreef: 14 dec 2024, 18:01 Helemaal eens met Emma, ik weet dat er transvrouwen zijn die via de Friesland wel hun FFS vergoed hebben gekregen ook al ging dat niet heel makkelijk. En daarnaast moet je ook een goede chirurg vinden die dat kan doen!
Ohh, wanneer hebben ze dit vergoed gekregen? Ik denk namelijk dat ze nu veel strenger zijn geworden.
Ik sta op de wachtlijst bij Brigitte Meijer(VU) en zij heeft over het algemeen goede beoordelingen volgens mij...
Alexandra11
Voornaamwoorden: Genderloos

Bericht door Alexandra11 »

Ik zit weer bij FBTO en FFS vergoed gekregen, maar wel na een telefonisch consult met ze.

Ik betaal 145 euro inclusief tandongeval verzekering en zorg in het buitenland.
DominiqueB
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door DominiqueB »

Alexandra11 schreef: 16 dec 2024, 18:01 Ik zit weer bij FBTO en FFS vergoed gekregen, maar wel na een telefonisch consult met ze.

Ik betaal 145 euro inclusief tandongeval verzekering en zorg in het buitenland.
Dan heb je een basis en geen basis vrij want die is duurder, Heb die namelijk zelf.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
Sharoncher

Bericht door Sharoncher »

Vanessa81 schreef: 16 dec 2024, 16:24
Sharoncher schreef: 14 dec 2024, 18:01 Helemaal eens met Emma, ik weet dat er transvrouwen zijn die via de Friesland wel hun FFS vergoed hebben gekregen ook al ging dat niet heel makkelijk. En daarnaast moet je ook een goede chirurg vinden die dat kan doen!
Ohh, wanneer hebben ze dit vergoed gekregen? Ik denk namelijk dat ze nu veel strenger zijn geworden.
Ik sta op de wachtlijst bij Brigitte Meijer(VU) en zij heeft over het algemeen goede beoordelingen volgens mij...
Dit is echt van jaren geleden en toen ging het al met heel veel moeite.... Brigitte Meijer zal ik heel ver van weg blijven!! Er lopen meerdere zaken tegen haar is ook in de media geweest en volgens mij zijn er ook forumleden die compilatie s hebben die niet meer zomaar te herstellen zijn.... Lees je heel goed in voordat je een keuze maakt!!!!!
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Dit is echt van jaren geleden en toen ging het al met heel veel moeite.... Brigitte Meijer zal ik heel ver van weg blijven!! Er lopen meerdere zaken tegen haar is ook in de media geweest en volgens mij zijn er ook forumleden die compilatie s hebben die niet meer zomaar te herstellen zijn.... Lees je heel goed in voordat je een keuze maakt!!!!!
Mijn FFS bij Brigitte is inderdaad van jaren geleden. Is vergoed geworden door De Friesland en dat gebeurde toen al na een stevig gesprek tussen Brigitte en De Friesland.

Ik heb absoluut geen negatieve ervaringen met haar. Sterker nog, ik ben heel blij met haar kundige oordeel en handelen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France