Conservatieve opvattingen
-
- Voornaamwoorden: Hij/hem
Conservatieve opvattingen
Ik loop er persoonlijk heel erg tegenaan dat ik relatief conservatieve opvattingen heb over het leven(oa man/vrouw, gezinssamenstelling). Die opvattingen zijn veel conservatiever geworden sinds ik uit de kast ben als transman. Ik merk dat ik zelf niet helemaal in de "woke" community pas en me niet vertegenwoordigd voel. Zijn er meer mensen die daar tegenaan lopen?
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Conservatieve opvattingen
Nee, totaal niet. Ik ben hetero, net als jij, maar dat betekent niet dat ik niet vind dat iedereen 100% zichzelf zou moeten mogen voelen.
Als ik iemand zie lopen die super opvalt door zijn/haar/diens uiterlijk heb ik wel zoiets van... poeh he, waarom?... maar die persoon moet dat helemaal zelf weten.
Lekker jezelf zijn.
We gaan wat dat betreft echt helemaal de verkeerde kant op helaas.
Als ik iemand zie lopen die super opvalt door zijn/haar/diens uiterlijk heb ik wel zoiets van... poeh he, waarom?... maar die persoon moet dat helemaal zelf weten.
Lekker jezelf zijn.
We gaan wat dat betreft echt helemaal de verkeerde kant op helaas.

-
Laat ik ook beginnen met het feit dat ik vind dat iedereen in zijn/haar waarde gelaten moet worden. Maar er zijn wel dingen waar ik zelf mijn vraagtekens bij zet of waar ik wat anders vind.
Ik heb helemaal niks tegen homoseksualiteit. En dat bedoel ik dan ook niet met gezinssamenstelling. Persoonlijk denk ik dat het belangrijk is om op te groeien met een vaderfiguur en een moederfiguur. Simpelweg omdat ik geloof dat mannen en vrouwen in een ideale wereld elkaar aanvullen en behoorlijk van elkaar verschillen. Een man kan niet hetzelfde aan een kind geven dan een vrouw en andersom. Dat betekend niet dat ik vind dat 2 mensen van hetzelfde geslacht geen kind op kunnen voeden en het kind aan liefde tekort zal komen. Ik vind dat er in de ideale situatie bij een homostel een moederfiguur moet zijn en bij een lesbisch stel een vaderfiguur. Maar dat vind ik ook als het een alleenstaande ouder betreft. Ik denk dat kinderen behoefte hebben om in beide geslachten een voorbeeldfiguur te hebben.
Ik heb helemaal niks tegen homoseksualiteit. En dat bedoel ik dan ook niet met gezinssamenstelling. Persoonlijk denk ik dat het belangrijk is om op te groeien met een vaderfiguur en een moederfiguur. Simpelweg omdat ik geloof dat mannen en vrouwen in een ideale wereld elkaar aanvullen en behoorlijk van elkaar verschillen. Een man kan niet hetzelfde aan een kind geven dan een vrouw en andersom. Dat betekend niet dat ik vind dat 2 mensen van hetzelfde geslacht geen kind op kunnen voeden en het kind aan liefde tekort zal komen. Ik vind dat er in de ideale situatie bij een homostel een moederfiguur moet zijn en bij een lesbisch stel een vaderfiguur. Maar dat vind ik ook als het een alleenstaande ouder betreft. Ik denk dat kinderen behoefte hebben om in beide geslachten een voorbeeldfiguur te hebben.
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Ik vind dat heel gevaarlijk... maar ergens zit er misschien een kern van waarheid in...
De afgelopen vier jaar hebben mijn kinderen (ik heb er vijf) twee moeders gehad.
Mijn oudste zoon heeft zijn toevlucht gezocht naar een van mijn beste vrienden waarmee hij dingen doet zoals houthakken ofzo. Mijn jongste zoon probeert zich wat vast te houden aan de vriend van mijn oudste dochter. Ik heb ook nog een broer en een vader (hun opa) waar veel contact mee is. Ik denk dat zoiets altijd uit zichzelf wel ontstaat.
Als vader was ik echt vroeger een zacht ei vergeleken met "andere mannen"... maar ik begreep van mijn kinderen altijd dat ze dit juist fijn vonden.
Maar als je gaat kijken naar wat kinderen echt nodig hebben, veiligheid, consistentie, onvoorwaardelijke liefde, dat heeft niks met man of vrouw te maken.
Rolmodellen kunnen overal vandaan komen. Iets meer mannen voor de klas zou ook voor sommige kinderen fijn zijn, maar het is juist mijn oudste dochter die aangeeft dat ze het fijn vond dat ze vier jaar een meester had in plaats van een juf (groep 5 t/m 8).
De afgelopen vier jaar hebben mijn kinderen (ik heb er vijf) twee moeders gehad.
Mijn oudste zoon heeft zijn toevlucht gezocht naar een van mijn beste vrienden waarmee hij dingen doet zoals houthakken ofzo. Mijn jongste zoon probeert zich wat vast te houden aan de vriend van mijn oudste dochter. Ik heb ook nog een broer en een vader (hun opa) waar veel contact mee is. Ik denk dat zoiets altijd uit zichzelf wel ontstaat.
Als vader was ik echt vroeger een zacht ei vergeleken met "andere mannen"... maar ik begreep van mijn kinderen altijd dat ze dit juist fijn vonden.
Maar als je gaat kijken naar wat kinderen echt nodig hebben, veiligheid, consistentie, onvoorwaardelijke liefde, dat heeft niks met man of vrouw te maken.
Rolmodellen kunnen overal vandaan komen. Iets meer mannen voor de klas zou ook voor sommige kinderen fijn zijn, maar het is juist mijn oudste dochter die aangeeft dat ze het fijn vond dat ze vier jaar een meester had in plaats van een juf (groep 5 t/m 8).

-
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Maar goed: dit is het conservatisme van nu waar we mee te maken hebben, dat is denk ik niet wat je bedoelt. Volslagen ongefundeerd, tenzij je er een heilig boek bij pakt. Voor de duidelijkheid, Wilders heeft heel lang geen kwaad woord over de LHBTI-gemeenschap gezegd. Dat is al een tijdje voorbij maar het komt nu wel in een stroomversnelling.
Iedereen mag van mij zíjn wat die is, links, rechts, conservatief, progressief, religieus, agnost of atheist, ik vind het allemaal best. Maar pas wel een beetje op waar je mee in zee gaat. Er is een bekende meme over de "Leopards eating people's faces party". Je kunt jezelf gerust stellen door er allerlei context bij te bedenken en daarmee te denken dat het heel anders bedoeld is of jou niet zal raken, maar we zien in de VS nu al waar het toe leidt. Ons bestaan staat ter discussie, en het gaat geïmporteerd worden naar Nederland. De eerste stappen zijn allang gezet.
Iedereen mag van mij zíjn wat die is, links, rechts, conservatief, progressief, religieus, agnost of atheist, ik vind het allemaal best. Maar pas wel een beetje op waar je mee in zee gaat. Er is een bekende meme over de "Leopards eating people's faces party". Je kunt jezelf gerust stellen door er allerlei context bij te bedenken en daarmee te denken dat het heel anders bedoeld is of jou niet zal raken, maar we zien in de VS nu al waar het toe leidt. Ons bestaan staat ter discussie, en het gaat geïmporteerd worden naar Nederland. De eerste stappen zijn allang gezet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
- Moderator
Let's bring common sense back to our society, daar kan ik wel achterstaan, maar de zin ervoor en de zin erna spreken dat volledig tegen naar mijn mening.
Irene
-
- Beheerder
Het probleem is dat 'common sense' niet bestaat, het is een verschijningsvorm van ingesleten gewoonten. En sommigen hebben echt wel een basis. Maar anderen zijn gebaseerd op verkeerde veronderstellingen."Common sense" zegt dat er alleen mannen en vrouwen zijn. Dat waren onze ouders toch ook? Anders waren we er niet geweest. En het 'handjevol' mensen dat niet aan die definitie voldoet, dat verstoppen we omdat het niet aan onze 'common sense' voldoet. Zo houdt het zichzelf in stand, wordt het zelfs versterkt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Emma schreef: 25 jan 2025, 10:55 Maar goed: dit is het conservatisme van nu waar we mee te maken hebben, dat is denk ik niet wat je bedoelt. Volslagen ongefundeerd, tenzij je er een heilig boek bij pakt. Voor de duidelijkheid, Wilders heeft heel lang geen kwaad woord over de LHBTI-gemeenschap gezegd. Dat is al een tijdje voorbij maar het komt nu wel in een stroomversnelling.
IMG_1987.jpeg
IMG_1988.jpeg
Ik sluit mijn ogen niet voor wat er in de VS gebeurd. Sterker nog ik maak mij behoorlijk zorgen over de ontwikkelingen daar. Het populisme viert hoogtij en transpersonen zijn helaas een makkelijk doelwit. Dat geldt helaas niet alleen in de VS maar ook in Europa. Ik voel mij niet thuis bij dit soort partijen hoewel er wel opvattingen zijn die we delen. Datzelfde geldt voor de "woke gemeenschap. Dat maakt behoorlijk eenzaam. Dat is ook de reden waarom ik dit topic ben gestart.
-
Mag ik vragen waarom je het gevaarlijk vind?Marije schreef: 25 jan 2025, 09:02 Ik vind dat heel gevaarlijk... maar ergens zit er misschien een kern van waarheid in...
Dit is een onderwerp waar ik lang over na heb gedacht toen ik nog niet uit de kast was en voor mezelf verzweeg dat ik trans ben. Op dat moment had ik al tijden een "lesbische relatie" met een vrouw en hebben we het over kinderen gehad.
Het feit dat je oudste dochter aangeeft dat ze een meester voor de klas fijn vond, onderstreept juist wel wat ik zeg.
-
Dat is toch juist "common sense"? Fysiek gezien zijn er alleen maar mannen en vrouwen. Je hebt een dominante testosteron of een dominante oestrogeen. Je hebt mannelijke geslachtskenmerken en je hebt vrouwelijke geslachtskenmerken. Je hebt biologisch gezien geen 3e of meerdere geslachten. Tuurlijk bestaat het dat je beide kenmerken hebt. Emotioneel gezien zou het zelfs wetenschappelijk logisch zijn dat er een groep afwijkt. Zelf geloof ik dat mannelijk en vrouwelijk zijn een spectrum is waarbij ik me het in het midden goed kan voorstellen dat je je geen van beide voelt of beide.Emma schreef: 25 jan 2025, 11:17 Het probleem is dat 'common sense' niet bestaat, het is een verschijningsvorm van ingesleten gewoonten. En sommigen hebben echt wel een basis. Maar anderen zijn gebaseerd op verkeerde veronderstellingen."Common sense" zegt dat er alleen mannen en vrouwen zijn. Dat waren onze ouders toch ook? Anders waren we er niet geweest. En het 'handjevol' mensen dat niet aan die definitie voldoet, dat verstoppen we omdat het niet aan onze 'common sense' voldoet. Zo houdt het zichzelf in stand, wordt het zelfs versterkt.