Geclocked worden

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Alexandra11
Voornaamwoorden: Genderloos

Geclocked worden

Bericht door Alexandra11 »

Ik ben onlangs voor de vierde keer geclocked in 10 jaar tijd. Niet veel, maar toch, elke keer voelt het zo onrechtmatig. Zeker omdat ik een FFS heb gehad in 2017. Het valt me wel op nu er meer over transgenders word gepraat dat ik clocken vaker heb.

Het was een stelletje die over me roddelde, vrij hard waar iedereen bij was. :snooty:

Maar deze keer maakte ik me er niet zo druk om. "water of a ducks back" zullen we maar zeggen.

Wat is het nut van dat iemand dat doet? als ik er volgens hun als man uitzie, dan hoef je dat toch niet te zeggen? :angelic-green: Ik moet er wel bij zeggen dat ik die dag geen makeup droeg. Misschien bracht ik verwarring in zijn hoofd, en ging hij me clocken.

En kun je eigenlijk iemand clocken als deze genderloos is? misschien is dat wel de juiste vraag, waar ik hen niet mee lastig ga vallen want dat zal te ingewikkeld zijn :D

En hoe ga jij daar mee om?
Jannet V

Re: Geclocked worden

Bericht door Jannet V »

Negeren, vooral negeren. Niet happen, niet kijken, borst vooruit en kin omhoog. Mijn vader zei vroeger altijd, "Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen."
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het gebeurt me gelukkig ook niet vaak meer, maar als het gebeurt bij een bekende corrigeer ik, bij een onbekende negeer ik het en bij mijn moeder (aparte categorie) zeg ik: "als je mijn naam niet weet dan zeg je maar mevrouw!"
Irene
DominiqueB
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door DominiqueB »

Sta nog op het punt dat de HRT moet beginnen maar eigenlijk nooit last van. Maar dat is misschien ook geluk hebben.
6 maanden geleden 1 opmerking gekregen van een puber maar die werd door zijn maatje al meteen op het matje geroepen en ik heb het genegeerd.

maar kan ook aan vele dingen liggen dat ze je misgenderen. Manier van spreken of lopen kan al een hoop doen.

Dikke knuffel Dominique
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT