Meneer Deen, was de naam van mijn favoriete leraar. Hij kon zo beeldend verhalen over alles wat al eens gebeurd was, dat je ervan overtuigd was het zelf meegemaakt te hebben. Ik vraag me wel eens af wat hij van deze herhaling van de geschiedenis zou vinden.
Want wat ooit plaats gevonden heeft, gebeurt nu gewoon opnieuw. Andere namen, andere slachtoffers maar precies de zelfde manier.
Hele fijne man, meneer Deen.
Geschiedenis lessen
-
Geschiedenis lessen
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Geschiedenis lessen
Ik bedoelde niet letterlijk een nieuw topic openen. Het is niet de bedoeling dat er hier een vervolgdiscussie komt van het elders gesloten topic.
Irene
-
Zo was het ook niet bedoeld Irene. Respect voor onze moderators, maar deze discussie verdiend wel degelijk een plaatsje op het forum. Filter haat berichten uit de reacties, maar ga niet zoiets als dit bannen.
De bijdrage van Jeste over sporters was zo enorm waardevol, waarom moest dat stoppen? Dat onderwerp is echt véél te belangrijk om alleen door de "anderen" te laten voeren. En Jeste kwam met een hele mooie opening om zoiets te starten.
Natuurlijk zijn we allemaal pissed over die paar mensen die een schreeuwende minderheid aansturen om ons te haten. Maar laten we onszelf nu niet monddood maken nu het er op aankomt.
Dat is waarom ik dit begon.
De bijdrage van Jeste over sporters was zo enorm waardevol, waarom moest dat stoppen? Dat onderwerp is echt véél te belangrijk om alleen door de "anderen" te laten voeren. En Jeste kwam met een hele mooie opening om zoiets te starten.
Natuurlijk zijn we allemaal pissed over die paar mensen die een schreeuwende minderheid aansturen om ons te haten. Maar laten we onszelf nu niet monddood maken nu het er op aankomt.
Dat is waarom ik dit begon.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Laten we er dan over praten. In de minder dan vier weken sinds zijn inauguratie vertoont zijn harde momentum al scheuren. Dat is wat er gebeurt als je probeert te bouwen zonder fundament. Geen van zijn bevelen heeft enige wetgevende grond gevonden. Nul van hen. De rechtbanken blijven terugdringen, meer dan ooit tevoren. Verschillende gematigd-rechtse stemgerechtigde mensen komen er in het dagelijks leven achter wat ze hebben gestemd en zijn geschokt. Om de dag zijn er landelijke protesten. Zijn goedkeuringspercentage onder jonge kiezers van 18 tot 29 jaar daalde in minder dan twee weken van 50% naar 39%.
Het gebeurt “weer”. Dat wil zeggen: “ze proberen het opnieuw.” Maar deze retoriek is niet zo ongekend als in 1939. Die mensen zagen het nooit aankomen, wij wel. Dus vechten wij terug. Wij zijn hier om te blijven. Het internet is een ding, we kunnen niet tot zwijgen worden gebracht. Informatie beperkt zich niet langer tot een lokale krant. We zijn gezien en kunnen niet ongezien zijn.
Dus is het eng? Ja. Natuurlijk is dat zo. Wanneer iemand je bedreigt, is dat eng. Maar mensen moeten stoppen met ineenkrimpen en blijven opstaan.
Het gebeurt “weer”. Dat wil zeggen: “ze proberen het opnieuw.” Maar deze retoriek is niet zo ongekend als in 1939. Die mensen zagen het nooit aankomen, wij wel. Dus vechten wij terug. Wij zijn hier om te blijven. Het internet is een ding, we kunnen niet tot zwijgen worden gebracht. Informatie beperkt zich niet langer tot een lokale krant. We zijn gezien en kunnen niet ongezien zijn.
Dus is het eng? Ja. Natuurlijk is dat zo. Wanneer iemand je bedreigt, is dat eng. Maar mensen moeten stoppen met ineenkrimpen en blijven opstaan.
-Life is a work in progress-
-
Het enige wat ie bereiken gaat is dat de VS in een isolement komt en de rest van de wereld zich herpakt.
Canada kijkt nu al heel lief naar Europa.
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... 

-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Dat inderdaad, en dat wil de gemiddelde Amerikaan niet. Vandaar "flood the zone". Heel veel, heel snel en hopen dat er iets plakt. En dat werkt niet is gebleken uit het presidentschap uit 2016.
Het is niet dat het niet erg is wat er gebeurt, het gaat geen stand kunnen houden.
Het is niet dat het niet erg is wat er gebeurt, het gaat geen stand kunnen houden.
-Life is a work in progress-
-
- Voornaamwoorden: die/diens
En China gat in dat gat springen, en houden Poetin onder de duim, want een aanval op de Eu is een aanval op China zijn belangrijkste afzetmarkt en dat willen ze niet.Mevr B schreef: 16 feb 2025, 21:24 Het enige wat ie bereiken gaat is dat de VS in een isolement komt en de rest van de wereld zich herpakt.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
-
Hoe Trump er over denkt is duidelijk, maar wat vinden jullie van de mening van Tom Teulingkx in dat gesprek op de Belgische radio. Want daar gaat het dus om, dat wat hij te vertellen heeft!
-
Heb je een linkje ergens Jannet?
Ik heb het niet gehoord..
Ik heb het niet gehoord..
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... 

-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik volg best veel pagina's uit Amerika en ik zie dat veel mensen die op hem gestemd hebben helemaal niet blij zijn met hoe het nu gaat, dus de onvrede is aan het groeien, ik ben echt benieuwd hoe lang het daar goed gaat en het niet tot een burgeroorlog gaat leiden want elke gek heeft daar een wapen.MichelleB schreef: 16 feb 2025, 21:27 Dat inderdaad, en dat wil de gemiddelde Amerikaan niet. Vandaar "flood the zone". Heel veel, heel snel en hopen dat er iets plakt. En dat werkt niet is gebleken uit het presidentschap uit 2016.
Staan er taalfouten, sorry ik heb dic....dis.. dyslexie