Zorgbemiddeling/wachtlijstbemiddeling

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Hamerhaai14
Voornaamwoorden: hij/hem

Zorgbemiddeling/wachtlijstbemiddeling

Bericht door Hamerhaai14 »

Hoi allemaal,

Ik ben op dit moment in traject bij psytrans en zoals jullie misschien wel weten is wordt het behandeltraject voor een groot deel niet vergoed. Mijn zorgverzekering is op dit moment nog bij Zilveren Kruis en ik wil daar zorgbemiddeling aanvragen. Er is online geen wachtlijstbemiddeling voor geestelijke gezondheidszorg beschikbaar, als ik dat dus zou willen moet ik bellen. Heeft iemand hier ervaring mee bij zilveren kruis of andere verzekeringen? En is het gelukt?
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Zorgbemiddeling/wachtlijstbemiddeling

Bericht door Marije »

Volgens mij vallen de kosten bij PsyTrans relatief best mee omdat ze daar relatief weinig sessies doen, en de kosten vallen dan ook nog wel mee.

Veel alternatieven zijn er niet tenzij je toch langer wilt wachten.

Ik zou nog eerder een krantenwijk erbij nemen dan nog langer wachten, ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Semmie614
Voornaamwoorden: Hij/hem

Bericht door Semmie614 »

Ik heb geen wachtlijstbemiddeling aangevraagd. Ik heb het geluk dat menzis sinds 1 april de zorg wel vergoed. Wel heb ik eind vorig jaar een mailtje gekregen van psytrans met oa hoe wachtlijstbemiddeling aanvragen werkt. Als jij die niet hebt gehad kan je er wellicht naar vragen?
Hamerhaai14
Voornaamwoorden: hij/hem

Bericht door Hamerhaai14 »

Dankjewel, ja ik zou graag zelf ook de overstap naar menzis maken maar moet nu helaas nog wachten tot het einde van het jaar. Ik heb geen mail gehad dus ik ga daar zeker even naar vragen, dankjewel voor de hulp!
FlesjeChocomel
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn

Bericht door FlesjeChocomel »

Ik zit zelf niet bij Zilveren Kruis, maar ik heb hier wel ervaring mee. Het duurde enorm lang en ik was er bijna uitgezet bij Psytrans, maar dat lag aan mijn verzekering en niet aan hen.

Ik heb wachtlijstbemiddeling aangevraagd, toen kwamen zij met een aantal opties die helaas allemaal langer duurde dan een jaar wachttijd. In de ggz zorg heb je de Treeknorm van 14 weken. Dit heb ik toen doorgegeven aan hen. Omdat de zorg wel beschikbaar is binnen de Treeknorm, maar zij er geen contract mee hebben krijg ik nu dus alles alsnog 100% vergoed. Als je meer vragen hebt mag je me altijd een berichtje sturen.
DominiqueB

Bericht door DominiqueB »

FlesjeChocomel schreef: 14 mei 2025, 22:54 Ik zit zelf niet bij Zilveren Kruis, maar ik heb hier wel ervaring mee. Het duurde enorm lang en ik was er bijna uitgezet bij Psytrans, maar dat lag aan mijn verzekering en niet aan hen.

Ik heb wachtlijstbemiddeling aangevraagd, toen kwamen zij met een aantal opties die helaas allemaal langer duurde dan een jaar wachttijd. In de ggz zorg heb je de Treeknorm van 14 weken. Dit heb ik toen doorgegeven aan hen. Omdat de zorg wel beschikbaar is binnen de Treeknorm, maar zij er geen contract mee hebben krijg ik nu dus alles alsnog 100% vergoed. Als je meer vragen hebt mag je me altijd een berichtje sturen.
Het ligt ook wel deels aan het pakket dat je hebt. Ik heb FBTO en is onderdeel van zilverenkruis maar ik heb specifiek voor basis vrij gekozen.
Iets duurder maar wel alles bijna 100% vergoed (alleen extreme prijzen niet).
Ik verwacht dat zilverenkruis ook een soort gelijk pakket kent.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
Marije

Bericht door Marije »

Ik vind het wel slim eigenlijk. Jezelf inschrijven bij PsyTrans en dan wachttijdbemiddeling inschakelen om alles toch 100% vergoed te krijgen.

Chapeau voor de creativiteit!
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat: