Allereerst, als dit beter op een andere subforum kwijt kan laat het even weten, het is een vraag die niet zo goed in een hokje past namelijk.
Het zit zo: ik vertel eigenlijk al een tijd lang niet meer aan mensen dat ik trans ben, het is een relatief onbelangrijk deel van mijn leven en ik heb vrijwel altijd het idee dat mensen mij anders behandelen zodra ze het wel weten. Ik 'pass' niet volledig in de zin dat bijv. de huisgenoten van mijn partner er wel achter zijn gekomen.
Sinds kort woon ik in een studentenhuis met alleen maar andere vrouwen, maar ook genoeg die queer zijn. Ik voel ook zeker niet de drang om aan hen uit de kast te komen als iets anders dan bi. Maar ik ga over een paar maanden naar het buitenland voor SRS en dan ben ik zeker een maand weg, daarna ga ik waarschijnlijk vier tot zes maanden niet kunnen werken, intensief sporten of regelmatig naar school toe. Dus dat zullen zij wel merken. Is het verstandiger om uit de kast te komen of het in het midden te laten? Liegen dat ik op vakantie ben en dan vervolgens doen alsof het helemaal niet raar is dat ik voornamelijk als kluizenaar met de gordijnen dicht leef lijkt me ook weer zo wat.
Ik zou het uberhaubt niet overwegen als ik al beter zou passeren maar mijn FFS komt pas na mijn SRS
Mvg,
crescendoll