Gebruik van medicijnen tegen acne

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Semmie614
Voornaamwoorden: Hij/hem

Gebruik van medicijnen tegen acne

Bericht door Semmie614 »

Sinds het gebruik van de hormonen heb ik veel meer last van acne. Vooral in het gebied waar normaal gesproken baardgroei ontstaat. De huisarts heeft een zalfje voorgeschreven voor de acne (Clindamycine/benzoylperoxide). Heeft iemand er ervaring mee? Ik ben vooral benieuwd of er effect is op de baardgroei en evt kleur. En als dat zo is, of dat effect tijdelijk is.
Laura2021
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Gebruik van medicijnen tegen acne

Bericht door Laura2021 »

Sorry, ik heb hier geen ervaring mee, maar ik gebruik gewoon Sudocreme.
Groetjes Laura :hbeat:
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Het is een antibioticum gecombineerd met een algemeen ontsmettingsmiddel. Lang geleden, in mijn jongenspuberteit had ik enorm veel last van acne, vooral op mijn schouders, maar ook wel flink wat in mijn gezicht. Destijds kreeg ik erytromycine, qua werking vergelijkbaar, maar dan niet als zalf maar als vloeistof, in een glesje met ingebouwd sponsje. Op baardgroei heb ik (in mijn geval helaas) geen negatieve effecten gemerkt.
Ik kreeg trouwens na verloop van tijd ook en heel lage dosis (10 mg) isotretinoïne (roaccutane) voorgeschreven, dat heeft me er uiteindelijk echt van af geholpen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
oliviertak
Voornaamwoorden: hij/hem

Bericht door oliviertak »