Gebruik van medicijnen tegen acne

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Semmie614
Voornaamwoorden: Hij/hem

Gebruik van medicijnen tegen acne

Bericht door Semmie614 »

Sinds het gebruik van de hormonen heb ik veel meer last van acne. Vooral in het gebied waar normaal gesproken baardgroei ontstaat. De huisarts heeft een zalfje voorgeschreven voor de acne (Clindamycine/benzoylperoxide). Heeft iemand er ervaring mee? Ik ben vooral benieuwd of er effect is op de baardgroei en evt kleur. En als dat zo is, of dat effect tijdelijk is.
Laura2021
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Gebruik van medicijnen tegen acne

Bericht door Laura2021 »

Sorry, ik heb hier geen ervaring mee, maar ik gebruik gewoon Sudocreme.
Groetjes Laura :hbeat:
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Het is een antibioticum gecombineerd met een algemeen ontsmettingsmiddel. Lang geleden, in mijn jongenspuberteit had ik enorm veel last van acne, vooral op mijn schouders, maar ook wel flink wat in mijn gezicht. Destijds kreeg ik erytromycine, qua werking vergelijkbaar, maar dan niet als zalf maar als vloeistof, in een glesje met ingebouwd sponsje. Op baardgroei heb ik (in mijn geval helaas) geen negatieve effecten gemerkt.
Ik kreeg trouwens na verloop van tijd ook en heel lage dosis (10 mg) isotretinoïne (roaccutane) voorgeschreven, dat heeft me er uiteindelijk echt van af geholpen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
oliviertak
Voornaamwoorden: hij/hem

Bericht door oliviertak »

Ik had voor mijn testo al erg last van acne. Heb zelf benzoylperoxide ook geprobeerd, maar werkte niet voor mij en gaf te veel uitslag, het is erg droogmakend dus zorg dat je ook een goede creme of gel-creme gebruikt om je huid te hydrateren. Ik heb uiteindelijk ook een doxycycline kuur van 2 maanden moeten doen, en smeer dagelijks adapaleen/differin gel, wat voor mij enorm heeft geholpen. Zorg ook dat je goed zonnebrandcreme smeert elke dag, want benzoylperoxide maakt je huid gevoeliger voor de zon! Benzo heeft geen effect op baardgroei, maar het heeft wel een blekende werking, bij mij bleekte het mijn wenkbrouwen na langdurig gebruik vaak een klein beetje aan de zijkanten, dus waarschijnlijk zullen de baardhaaren wat lichter worden in kleur.
ElisabethT
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door ElisabethT »

Dat is een bekende bijwerking van gebruik van testosteron en soortgelijke middelen. Mijn advies is om een verwijzing naar een dermatoloog te vragen . Er zijn allerlei behandelingen mogelijk zonder dat je met testosteron hoeft te stoppen.