Hoe gaat zo'n intake nou?
-
thoughtbubble
- Voornaamwoorden: hij/hem
Hoe gaat zo'n intake nou?
Hoi! Na wat maanden te wachten op de wachtlijst van de vaart ben ik er op zijn minst doorheen met een intake (joepie!), en die heb ik over twee weken. Het voelt nog steeds een beetje ver weg, en ik weet dat ik alsnog zal moeten wachten op het gesprek zelf, maar... er is iets! Nu vraag ik me dus af hoe zo'n intake gaat, zodat ik me een beetje voor kan bereiden. Het kan specifiek voor de vaart zijn, maar ook in het algemeen. Wat voor dingen vragen ze bijvoorbeeld? Moet ik al iets klaar hebben of kan ik gewoon komen? Ik kan het natuurlijk ook onder ogen zien, maar ben benieuwd naar andere ervaringen 
Alles komt op zijn pootjes terecht! <3
-
DominiqueB
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Hoe gaat zo'n intake nou?
Blijf vooral je zelf, als je er voor je zelf uit bent straal je dat ook uit.
Verder kan het handig zijn als je vast je levensverhaal opschrijft, deze heb je later in ieder geval nodig.
En als je je al in je nieuwe genderrol presenteert werkt ook volgens mij in je voordeel.
Succes bij het gesprek en ze zijn er niet op uit om je af te keuren.
Dikke knuffel Dominique
Verder kan het handig zijn als je vast je levensverhaal opschrijft, deze heb je later in ieder geval nodig.
En als je je al in je nieuwe genderrol presenteert werkt ook volgens mij in je voordeel.
Succes bij het gesprek en ze zijn er niet op uit om je af te keuren.
Dikke knuffel Dominique
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Wat voor vragen er precies worden gesteld zal natuurlijk iedere keer anders zijn. Dat zal ook wel aan het verloop van het gesprek liggen. Wat jij vertelt kan immers weer nieuwe vragen oproepen bij de psycholoog.
Als je je levensverhaal al hebt opgeschreven dan helpt dat misschien om een beter gesprek te kunnen voeren met de psycholoog. Het schrijven daarvan kan best een flinke klus zijn, waardoor je extra goed na gaat denken. Daardoor zou het kunnen dat je een beter gesprek kan voeren, omdat je de dingen dan duidelijker kan verwoorden.
Als je je levensverhaal al hebt opgeschreven dan helpt dat misschien om een beter gesprek te kunnen voeren met de psycholoog. Het schrijven daarvan kan best een flinke klus zijn, waardoor je extra goed na gaat denken. Daardoor zou het kunnen dat je een beter gesprek kan voeren, omdat je de dingen dan duidelijker kan verwoorden.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
thoughtbubble
- Voornaamwoorden: hij/hem
Hoi! Bedankt voor de reacties. De intake was heel fijn, ging vooral over mijn therapieverleden en ik heb het gevoel dat ik goed uit de verf ben gekomen met mijn verhaal (het klonk allemaal super typisch toen ik het vertelde) en dat ze me serieus namen. Ik hoop dat ik binnenkort aan de beurt ben <3
Alles komt op zijn pootjes terecht! <3