Hey goeiemorgen!
Ik was even benieuwd hoe of andere mensen hier mee omgaan of hoe ze dit hebben gedaan. Voordat ik met hormonen zal beginnen wil ik eigenlijk graag wat zaadcellen invriezen, mijn vriendin wil juisy integendeel dat het op de natuurlijke manier gaat gebeuren. Daardoor voel ik me nu eigenlijk behoorlijk in een hoekje gedrukt vsn wat moet ik nu.
Zijn er anderen die hier ook mee hebben rondgelopen?
Invriezen van zaadcellen
-
Ronnie
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Invriezen van zaadcellen
Ik heb dat probleem niet gehad, maar er wordt tijdens het proces altijd wel op gewezen.
Irene
-
Laura2021
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Het is goed dat je deze vraag stelt en hierover nadenkt. Zodra je aan hormonen (HRT) zit wordt de vruchtbaarheid nagenoeg nul zoals je weet.
Je kunt ervoor kiezen alleen in sociale transitie te gaan en de HRT uit te stellen maar de vraag is of je dat wilt en zo ja, voor hoe lang ga je het uitstellen. 3 jaar, 5 jaar? Hangt ook af van de leeftijd van je partner. En wat als de relatie stuk loopt na 5 jaar jaar? Het zijn wel dingen om over na te denken want ze kunnen gebeuren.
Uit eigen ervaring met een dochter die geboren is via de IUI methode kan ik zeg dat het gevoelsmatig niets uitmaakt hoe de inseminatie tot stand gekomen is. Misschien speelt mee dat er angst is voor reacties voor de buitenwereld als ze horen hoe de zwangerschap onstaan is? Moet je het uberhaupt vertellen? Het is een zaak tussen jullie twee.
Ik begrijp dat het meer een romantisch beeld is als het via de natuurlijke weg gaat, maar het gaat om de intentie van jullie samen, uit liefde een kind ter wereld te willen brengen en met liefde samen op te voeden.
Is de wens van jou om jezelf te kunnen zijn ondergeschikt aan de wens op een natuurlijk begin van de zwangerschap?
Sorry, misschien creer ik meer vragen dan antwoorden....
Je kunt ervoor kiezen alleen in sociale transitie te gaan en de HRT uit te stellen maar de vraag is of je dat wilt en zo ja, voor hoe lang ga je het uitstellen. 3 jaar, 5 jaar? Hangt ook af van de leeftijd van je partner. En wat als de relatie stuk loopt na 5 jaar jaar? Het zijn wel dingen om over na te denken want ze kunnen gebeuren.
Uit eigen ervaring met een dochter die geboren is via de IUI methode kan ik zeg dat het gevoelsmatig niets uitmaakt hoe de inseminatie tot stand gekomen is. Misschien speelt mee dat er angst is voor reacties voor de buitenwereld als ze horen hoe de zwangerschap onstaan is? Moet je het uberhaupt vertellen? Het is een zaak tussen jullie twee.
Ik begrijp dat het meer een romantisch beeld is als het via de natuurlijke weg gaat, maar het gaat om de intentie van jullie samen, uit liefde een kind ter wereld te willen brengen en met liefde samen op te voeden.
Is de wens van jou om jezelf te kunnen zijn ondergeschikt aan de wens op een natuurlijk begin van de zwangerschap?
Sorry, misschien creer ik meer vragen dan antwoorden....
Groetjes Laura 
-
Gea
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Persoonlijk zou ik het toch gedaan hebben.
De reden?
Puur realistisch gezien.
Een relatie is misschien niet altijd voor eeuwig.
(Op uitzonderingen na)
Stel de relatie gaat over en je krijgt een nieuwe relatie/vriendin.
En ze heeft een kinderwens.
Dan heb je toch de optie om beide de biologische ouders te kunnen zijn.
De reden?
Puur realistisch gezien.
Een relatie is misschien niet altijd voor eeuwig.
(Op uitzonderingen na)
Stel de relatie gaat over en je krijgt een nieuwe relatie/vriendin.
En ze heeft een kinderwens.
Dan heb je toch de optie om beide de biologische ouders te kunnen zijn.

-
Ronnie
Bedankt voor jullie reacties en tips
Ik ga hier zeker weer mee aan de slag
Ik ga hier zeker weer mee aan de slag