Oestradiol drastisch gezakt na 3 maanden decapetyl

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Rhiamon

Oestradiol drastisch gezakt na 3 maanden decapetyl

Bericht door Rhiamon »

Heey ik heb een vraag voorheen gebruikte ik cypro als blokker en ben nu sinds 3 maandjes overgestapt op decapetyl als blokker ook mooie waardes 1.2 nmol alleen nu is mijn oestradiol van een mooie stabiele 432 ineens gekelderd naar 213 nmol en dat terwijl ik juist een pompje meer heb gedaan(in overleg) omdat ik voelde dat ik niet goed zat dus eigenlijk ergens rond de 500 tot 550 uit had moeten komen.

Binnenkort is dus overstappen op palmorine de 3 maanden versie van decapetyl .

Mijn vraag is komt dit vaker voor of heeft iemand dit ook meegemaakt .
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Oestradiol drastisch gezakt na 3 maanden decapetyl

Bericht door Emma »

Het zijn allemaal maar momentopnamen. Eigen\lijk vind ik het raar dat we op deze manier meten en conclusies trekken. Ik bedoel, ik heb gemerkt dat rechts Lenzetto sprayen en rechts bloed prikken hogere waardes geeft dan links prikken. En ik zorg er ook voor dat er tussen sprayen en prikken ongeveer altijd dezelfde tijd zit - 8 uur 's ochtends spray en 1 uur 's middags bloed prikken. Dan komt het een beetje overeen, en dan nog...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Laura2021
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Laura2021 »

In mijn ogen is de invloed van de T-blocker veel groter dan oestrogeen, je voelt sneller als iets niet klopt, bijvoorbeeld onrust gevoel en erecties etc.
Ikzelf heb cypro.
Volgens mijn endo is 213 trouwens een goede oestrogeenwaarde die ik ook had met de pleisters. Daarna ben ik geswitched van pleister naar 4 pompjes gel en zat direct op 516. Ik moest naar 3 pompjes. Mijn gevoeligheid in mijn tepels en borsten werden daardoor ook minder. Mijn endo zegt dat te hoge oestrogeenwaardes deze overgevoeligheid in de borsten veroorzaakt.
Over een maand moet ik weer prikken.
Omdat ik s'ochtends de gel smeer wacht ik bij bloedprikken daarmee, dus ik verwacht daar geen invloed van.
Groetjes Laura :hbeat:
Yvi
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Yvi »

Emma schreef: 25 apr 2026, 23:38 Het zijn allemaal maar momentopnamen. Eigen\lijk vind ik het raar dat we op deze manier meten en conclusies trekken. Ik bedoel, ik heb gemerkt dat rechts Lenzetto sprayen en rechts bloed prikken hogere waardes geeft dan links prikken. En ik zorg er ook voor dat er tussen sprayen en prikken ongeveer altijd dezelfde tijd zit - 8 uur 's ochtends spray en 1 uur 's middags bloed prikken. Dan komt het een beetje overeen, en dan nog...
Mogelijk is dat een gevolg van contaminatie bij het prikken.
Eerste buisje weggooien, tweede buisje gebruiken.
Het is een bekend euvel bij spray en gel. Zelfs met pleisters kan het voorkomen, door een vaag residu van de lijm aan de vingers en via contact op de arm.

🌸🍀
100% Myself 💟
Intimiteit en Sex Positive ❤️🌈🔥🌸
L, B, I en Q uit LHBTIQA+
MaaikeB

Bericht door MaaikeB »

Geen ervaring daarmee maar wel met palmorine ivm 3 pompjes oestrogel ( 2 ‘s morgens en 1 12 uur later) Na 9 weken ( einde 2 e cyclus gemeten) is mijn testosteron 0,3 en oestrogeen 370
Geen bijwerkingen gelukkig
Wachtlijst UMCG 4/4/24
Laseren en Epilatie 21/8/24
HRT via huisarts 19/2/26