Hallo allemaal,
Al weer 10 weken terug ben ik begonnen met HRT via mijn huisarts. Van te voren hoopte ik dat ik er op mijn leeftijd (58) nog iets van zou merken en dat is geen valse hoop. Voor degenen die dit lezen, ik ben als man geboren maar voel me ook vrouw
Eerst werd al druk weggenomen door het ja van de huisarts maar de geestelijke rust die het effect van hormonen me brengt is geweldig. Ik ben meer ontspannen dus eindelijk mezelf. Ook andere gedachten en compenserend gedrag zijn weg.
De eerste week merkte ik een soort rush na de eerste injectie maar na 10 weken merk ik vorming van borstknoppen, is de huid veel zachter en ook bevestigd mijn huidtherapeut ( ik word electrisch geëpileerd) dat de haartjes die teruggroeien dunner en lichter ( alleen waar word geëpileerd).
Mijn testosteron waarde was na 8 weken 0,3 en oestrogeen 370 ( gemeten aan het eind van een cyclus).
KORTOM, ik zit lekker in mijn vel na 58 jaar en wilde dat even delen ( misschien als steun voor anderen)
Gr Maaike
Eerste resultaten hrt
-
MaaikeB
Eerste resultaten hrt
Wachtlijst UMCG 4/4/24
Laseren en Epilatie 21/8/24
HRT via huisarts 19/2/26
Laseren en Epilatie 21/8/24
HRT via huisarts 19/2/26
-
Kim_m
Re: Eerste resultaten hrt
Hoi ik zit nu bijna 2 maanden aan de hrt, ik wilde ook via de huisarts maar die wilde niet en ik wilde geen jaren wachten dus heb ik besloten met gendergp in zee te gaan en ik voel me er ook beter bij.
Ik ben trouwens 59 jaar en ik sta sinds januari ingeschreven bij een genderpoli maar dat kan nog wel even duren.
Ik ga onder mijn originele naam omdat ik een naam niet zo belangrijk vind dat komt nog wel keer.
Het is mooi dat je na 10 weken zoveel vooruitgang hebt en ik hoop voor je dat het zo blijft gaan.
Ik ben met een lage dosering gestart en ik heb afgelopen week bloed laten prikken dat was 0.5 testosteron en 146 oestrogeen.
Mijn merkbare effecten zijn drogere huid gevoelig rond de borst en de diabetes 2 die ik heb die ik door de veranderingen lastig onder controle kan krijgen en ja ik heb er ook geestelijke rust door gevonden.
Ik doe met mijn gezicht laserbehandelingen en ik heb er nu 3 gehad en ik merk wel een verandering in de baard groei.
Ik ben trouwens 59 jaar en ik sta sinds januari ingeschreven bij een genderpoli maar dat kan nog wel even duren.
Ik ga onder mijn originele naam omdat ik een naam niet zo belangrijk vind dat komt nog wel keer.
Het is mooi dat je na 10 weken zoveel vooruitgang hebt en ik hoop voor je dat het zo blijft gaan.
Ik ben met een lage dosering gestart en ik heb afgelopen week bloed laten prikken dat was 0.5 testosteron en 146 oestrogeen.
Mijn merkbare effecten zijn drogere huid gevoelig rond de borst en de diabetes 2 die ik heb die ik door de veranderingen lastig onder controle kan krijgen en ja ik heb er ook geestelijke rust door gevonden.
Ik doe met mijn gezicht laserbehandelingen en ik heb er nu 3 gehad en ik merk wel een verandering in de baard groei.
Ik weet het wel maar ik doe net of ik het niet weet.
4-3-2026 hormonen.
4-3-2026 hormonen.
-
Sweet Kayleigh
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Eerste resultaten hrt
Mooi en hoopvol om te lezen. Ik ben nu 59 jaar en en binnen een paar maanden ga ik echt van start bij PsyTrans en kijk ook enorm uit naar de start met hormomen. Mijn leven lang voel ik mij al meisje/vrouw en ik hoop dat hormonen mij ook gaan brengen waar ik al zo lang op hoop. Als ik dan deze reacties lees dan is dat heel hoopvol, dank je wel.
Jezelf zijn..is het mooiste cadeau dat je jezelf kunt geven:hbeat:
28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans
05-06-26 - Start behandeling PsyTrans
28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans