Hi,
ik vroeg me af of iemand weet hoe ik deze situatie het beste aan kan pakken:
in 2018 is mijn paspoort/naam/gender officieel veranderd en heb ik dit ook overal doorgegeven waar dit niet automatisch aangepast werd.
Vorig jaar heb ik mijn historische gegevens laten verwijderen, de website https://transvisie.nl/algemeen/aanpasse ... -gevolgen/ zegt hierover dat deze wijziging doorwerkt naar de familie en dat zij de mogelijkheid hebben het terug te draaien, dit is niet gebeurd, maar mijn vader liet me kort geleden weten dat in zijn "mijnOverheid" mijn oude gegevens bij familie staan ... ik heb nog niet aan m'n moeder gevraagd wat er bij haar te zien is, maar zij vertelde wel dat vorig jaar hun notaris ook opeens nog mijn oude gegevens had, wat ik echt heel vreemd en vervelend vond.
Omdat mijn ouders en ik niet in dezelfde gemeente wonen en ook niet in mijn geboortegemeente, weet ik niet zo goed hoe ik moet beginnen met dit aanpakken. Heeft iemand dit meegemaakt en gewijzigd gekregen? Ben ook benieuwd naar ideëen over waarom dit nou niet goed is gegaan :/ of als je een soortgelijke ervaring wilt delen, voel je vrij (:
Groetjes Dimitri
Gegevens bij familie in "mijnOverheid" wijzigen?
-
Day03
- Voornaamwoorden: hij/hem
-
Laura2021
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Gegevens bij familie in "mijnOverheid" wijzigen?
Beste Dimitri, misschien relevant en goed om te weten denk ik...Nadat ik mijn gegevens in 2022 (gender en voornamen) had gewijzigd in mijn geboortegemeente compleet met kopie geboorteakte en wijziging aan de kantlijn, bleek nadat ik opnieuw het uitreksel van het geboorteregister had opgevraagt in 2026 dat de originele geboorteakte helemaal niet was aangepast. Er was alleen een kopie aangepast, die ik had ontvangen. En dat terwijl in het BRP het bij mij goed stond. BRP is dus niet heilig.
Dus bij mij in het brondocument (geboorteakte) stonden de oude gegevens nog zonder aantekening van de wijziging.
Dit heb ik nu permanent aan laten passen, zoals het in eerste instantie ook gemoeten had.
Mijn advies dus, controleer als eerste het brondocument en vraag opnieuw een uitreksel van de geboorteakte aan in je geboortegemeente.
Dus bij mij in het brondocument (geboorteakte) stonden de oude gegevens nog zonder aantekening van de wijziging.
Dit heb ik nu permanent aan laten passen, zoals het in eerste instantie ook gemoeten had.
Mijn advies dus, controleer als eerste het brondocument en vraag opnieuw een uitreksel van de geboorteakte aan in je geboortegemeente.
Groetjes Laura 
-
Day03
Hoi Laura, wauw zeg, wat een blunder. Gelukkig dat je er achter bent gekomen en het hebt kunnen aanpassen! Toen ik het liet aanpassen, heb ik zelf gezien dat de persoon achter de balie met een stiftje die aantekening in het geboorteakteboek schreef, dus ik hoop dat ik er vanuit mag gaan dat dat nog steeds zo genoteerd staat ... maar goed, zeker niet verkeerd om dus nog eens te checken. Ergens ben ik ook die kopie verloren, lol, dus sws vast handig om opnieuw aan te vragen, misschien dat ik het nodig ga hebben om te bewijzen dat ik m'n vaders zoon ben :') Bedankt voor de tip!
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Dat doorvoeren bij familie ging bij de invoering in 2014 niet automatisch, moest je daar apart om vragen. Ergens in de jaren erna is dat veranderd, maar ik durf niet te zeggen wanneer. Het kan dus zijn dat je daar net buiten gevallen bent.
Ik heb wel gezien dat het later alsnog aangepast kan worden: toen mijn zoon in 2020 bij ons kwam wonen was ik ook opeens Emma in zijn Mijn Overheid. Ik zou eigenlijk mijn dochter eens moeten vragen wat er bij haar staat.
Ik heb wel gezien dat het later alsnog aangepast kan worden: toen mijn zoon in 2020 bij ons kwam wonen was ik ook opeens Emma in zijn Mijn Overheid. Ik zou eigenlijk mijn dochter eens moeten vragen wat er bij haar staat.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Day03
O dat vind ik interessant om te weten, denk dat het inderdaad goed zou kunnen dat dat dan net niet automatisch is gegaan. Heb naar aanleiding van je bericht net met m'n moeder gebeld, omdat ik me afvraag wat er bij haar staat. Nog geen antwoord haha, donderdag gaat ze samen met m'n vader kijken of ze bij hun gemeente iets kunnen regelen, hoera. Ook had ze het over een trouwboekje waar waarschijnlijk nog foute gegevens in staan ... weet zelf niet wat dat precies is en of dat ook digitaal is en of dat die notaris van hen daar misschien zijn informatie vandaan had, maar goed, wordt vervolgd zodra ik meer weet (: bedankt in ieder geval!
Heb ook geprobeerd uit te leggen over die historische gegevens verwijderen, zie natuurlijk al helemaal voor me dat dat straks alsnog opnieuw moet x2
de aanhouder wint.
Heb ook geprobeerd uit te leggen over die historische gegevens verwijderen, zie natuurlijk al helemaal voor me dat dat straks alsnog opnieuw moet x2
-
Mevr B
Trouwboekje, moet ik ook nog ergens hebben.
Die is natuurlijk hardstikke ongeldig.
Niet dat ik me druk maak daarom, waar gebruik je dat nu...
Die is natuurlijk hardstikke ongeldig.
Niet dat ik me druk maak daarom, waar gebruik je dat nu...
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... 
-
Day03
Tussentijdse update:
bij m'n moeder stonden ook nog de oude gegevens in "mijnOverheid". Ze heeft de gemeente waar ze wonen gebeld, die zei dat ze moest mailen. Dus dat gaat ze een dezer dagen doen (incl de opmerking dat ook mijn historische gegevens verwijderd moeten worden) en dan hoor ik het weer als ze reactie hebben
moest ook wel lachen om de uitleg van het trouwboekje, het is niks digitaals maar een echt echt boekje, dus best logisch dat de gegevens die daarin staan dus ook niet meer kloppen. Volgens mij gaat ze ook kijken of dat nog aangepast kan worden, hoera. Geen idee overigens waar dat gebruikt wordt, heb er zelf geen
Vind het fijn om te lezen dat niet iedereen zich hier druk over maakt, dat scheelt denk ik xD kan er zelf niet zo goed tegen als het niet klopt, maar goed dat is waarschijnlijk te wijten aan autisme. Voel me in ieder geval erg gezegend dat m'n ouders deze extra moeite willen doen om problemen of ongemakkelijkheid voor mij te voorkomen in de toekomst!
o en voor de compleetheid; ook een nieuwe kopie geboorteakte aangevraagd, die komt binnen 10 werkdagen op de post.
bij m'n moeder stonden ook nog de oude gegevens in "mijnOverheid". Ze heeft de gemeente waar ze wonen gebeld, die zei dat ze moest mailen. Dus dat gaat ze een dezer dagen doen (incl de opmerking dat ook mijn historische gegevens verwijderd moeten worden) en dan hoor ik het weer als ze reactie hebben
o en voor de compleetheid; ook een nieuwe kopie geboorteakte aangevraagd, die komt binnen 10 werkdagen op de post.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Trouwboekjes bestaan officieel niet neer, dat zijn relikwieën uit het verleden...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Day03
Lol
Ok, nou veel sneller dan verwacht heeft de gemeente m'n ouders alweer teruggebeld met de mededeling dat ze het gaan veranderen. Volgens hen is het toen in 2018 misgegaan omdat er geen bericht naar de toenmalige gemeente van mijn ouders is gestuurd toen ik het gewijzigd had. Daardoor dus ook niet vorig jaar met die historische gegevens verwijderen. Ik heb echt veelvuldig gezegd laat die aub ook weghalen, echter lijkt het er nu op dat hun gemeente het eerst gaat aanpassen zonder die te verwijderen .. m'n moeder zei dat de gemeente haar vertelde dat liever niet te doen, omdat ze dan niks terug kunnen kijken
Het zal me verbazen als dit in 1x goed gaat, m'n moeder zegt het wel nog in de mail gezet te hebben, maar goed ik heb het idee dat de gemeente lekker eigenwijs gaat zijn en wij alsnog dubbel werk moeten doen. Update volgt ..
Ok, nou veel sneller dan verwacht heeft de gemeente m'n ouders alweer teruggebeld met de mededeling dat ze het gaan veranderen. Volgens hen is het toen in 2018 misgegaan omdat er geen bericht naar de toenmalige gemeente van mijn ouders is gestuurd toen ik het gewijzigd had. Daardoor dus ook niet vorig jaar met die historische gegevens verwijderen. Ik heb echt veelvuldig gezegd laat die aub ook weghalen, echter lijkt het er nu op dat hun gemeente het eerst gaat aanpassen zonder die te verwijderen .. m'n moeder zei dat de gemeente haar vertelde dat liever niet te doen, omdat ze dan niks terug kunnen kijken
-
Mevr B
Ojee, gemeentes die eigenwijs zijn, 'wij zijn eigenaar van jouw data'...
Nee dus.
Nee dus.
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen...