Uit de kast komen (als dat de juiste term is?)

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Myrthe87
Voornaamwoorden: zij/haar

Uit de kast komen (als dat de juiste term is?)

Bericht door Myrthe87 »

Hoi hoi,

Ik ben Myrthe, bijna 39, nieuw op dit forum en sta aan het begin van mijn transitie. Nog steeds in het lichaam van een man, maar eindelijk geaccepteerd dat ik van binnen vrouw ben. Het voelt bevrijdend maar ik ben nog erg angstig om dit met mijn naasten te delen. En met name met mijn vrouw en jonge kinderen. Mijn vrouw weet van mijn depressieve periodes maar nog niet dat dit er achter zit. (Ik heb nog geen ervaring hier dus ik hoop dat ik dit onderwerp.op de juiste pagina post.)

Mijn vraag aan jullie:
Voor degene die al uit de kast zijn gekomen (is dit je juiste term?). Hoe hebben jullie dit met jullie naasten gedeeld. Wat waren de reacties. En hoe was dit voor jou?

En voor de mensen die nog niet uit de kast zijn. Waar worstel je zelf mee? Of heb je al een plan van aanpak hoe je dit wilt gaan doen?

Hopelijk kunnen we ervaringen en gedachtes met elkaar delen en elkaar hier verder mee helpen.

Groetjes Myrthe
Wat zit er in de notendop?

Nieuw hier,
Eitje gebroken
Huisarts gesproken
Op de wachtlijst bij Psytrans
Laat aan het bloeien
Met 1 voet uit de "kast""
DominiqueB
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Uit de kast komen (als dat de juiste term is?)

Bericht door DominiqueB »

Ik heb mijn verhaal eerst opgeschreven en ze het op die manier verteld, echter had alleen ouders, familie en vrienden. Dus met partner of kinderen heb ik geen ervaring.
Maar de kans is aanwezig dat je partner het wel vermoed of doorheeft maar wacht tot jij het onderwerp aansnijd.

Succes en dikke knuffel Dominique
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
Marije