Hee hee,
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Nu bestaan er van die buttons (grote maar ook kleinere) met daarop they/them of die/diens.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik ben benieuwd, los van het activistische statement en fashion statement, of het ook echt werkt?
Of mensen dit zien en je dan echt bij de juiste voornaamwoorden aanspreken.
Ik zou dit namelijk best willen dragen. Op een tas of misschien op een spijker jasje. Het staat niet bij alles vind ik. Ben echt een fashion-girl hahaha. Maar ik ben benieuwd of er iemand is met ervaring hiermee.
Doeg, Maartje
Die/diens button?
-
Pienter_Spreeuw_Riet
- Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun
-
Klein_Dolfijn_Rivier
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Re: Die/diens button?
Volgens mij zullen veel mensen totaal niet begrijpen wat daarmee bedoeld wordt.
Het zou eigenlijk mooi zijn als het onderscheid tussen vrouw en man voor iedereen weg was. Gewoonweg altijd genderneutraal taalgebruik.
Het zou eigenlijk mooi zijn als het onderscheid tussen vrouw en man voor iedereen weg was. Gewoonweg altijd genderneutraal taalgebruik.
-
Vief_Zwaan_Moeras
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Die/diens button?
Ik denk dat inderdaad de meeste mensen geen idee hebben wat ze ermee moeten, maar als ik het zou zien dan zou ik het in acht nemen. Je kunt denk ik niet het gedrag van iedereen forceren, maar mensen die aandacht hebben voor respect van andermans identiteit die kunnen er wel wat mee.
In the grand scheme of things is het niet veel, maar het is iets.
Ik heb een She/they button op m'n heuptasje (eigenlijk zij/haar, maar vind zelf een neutrale optie openhouden voor mensen die het liever ontwijken of vermijden persoonlijk ook niet erg). Veel mensen negeren het, maar soms vragen mensen erover en is het wel een aanknopingspunt voor een gesprek. Doorgaans respectvol.
Ik heb een She/they button op m'n heuptasje (eigenlijk zij/haar, maar vind zelf een neutrale optie openhouden voor mensen die het liever ontwijken of vermijden persoonlijk ook niet erg). Veel mensen negeren het, maar soms vragen mensen erover en is het wel een aanknopingspunt voor een gesprek. Doorgaans respectvol.