Ontharing

intrans

Ontharing

Bericht door intrans »

Heya,

Ik had perongeluk 3x dezelfde post geplaatst dus ik dacht, ik maak er maar iets anders van want verwijderen lukt niet.
Hoe ervaren jullie ontharing, dus laserbehandeling en/of elektrisch epileren?
Welke methode werkte het fijnst en zijn er nog complicaties bij komen kijken?
Ben wel benieuwd en wil hier binnenkort mee gaan beginnen!
selena
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Ontharing

Bericht door selena »

Hoi,

Zelf heb ik alleen ervaring met IPL. Dat bevalt me prima, maar was wel even zoeken naar een geschikte. Het vermogen van de apparaten schijnt nog wel eens te verschillen die ze gebruiken. Maar heel veel verstand heb ik daar niet van. Ik heb zelf nu 6 behandelingen gehad in mijn gezicht en hals en er is al zichtbaar verandering te zien.
Raisa

Bericht door Raisa »

Tot nu toe heb ik 5 keer gelaserd en doe de rest elektrisch.
Het laseren was zonder verdovende zalf pijnlijk, maar met was het goed te doen en het gaat best snel.
Elektrisch epileren vind ik veel pijnlijker en het gaat veel langzamer. Om de pijn een beetje te verlichten zet mijn behandelaar de stroom nu al op de naald voor ze die de huid insteekt wat best wel helpt maar ik krijg er wel wondjes door. Die zijn in een dag of 3 wel weer weggetrokken.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik heb pas 1 laserbehandeling gehad. Wat Raisa ook zegt, die verdovende zalf werkt heel goed.
De volgende keer smeer ik alles in en niet alleen de supergevoelige plekjes. Mijn huid was maar
een beetje verkleurd.
Bij mij zal het meeste elektrisch moeten gebeuren en zoals Raisa zegt, dat doet meer pijn.

Liefs Daniéla
Gigo

Bericht door Gigo »

Gigo is hier onder valse voorwendselen binnengekomen en begint direct commerciële reclame te maken.
Gigo's account is zojuist gedeactiveerd.

Eva
Raisa

Bericht door Raisa »

Ik denk dat het vooral belangrijk is om te weten of:

1) Je IPL apparatuur krachtig genoeg is om gezichtsbeharing permanent te verwijderen.
2) Je een huidtherapeut bent zodat de behandeling door de zorgverzekering vergoed kan worden.
hX2eDVx3

Bericht door hX2eDVx3 »

Dat is wel belangrijk idd, anders is het alleen interessant voor lichaamshaar.
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Gigo is weg dus ik kan even serieus reageren.

Ik heb zowel met IPL als laser een klein beetje ervaring.

Allebij is pijnlijk maar in mijn ervaring is het niet zo zeer pijnlijk pijnlijk als wel irritant pijnlijk maar dan bedoel ik wel heel erg irritant. Hoe mensen het ervaren is heel persoonlijk. Voor mij is het erg belangrijk dat ik de therapeut vertrouw en dat de therapeut ritmisch kan werken en goed aan kan geven wanneer de flits of het schokje komt. Op een paar plekjes lijken er wat zenuwen erg aan het oppervlakte van mijn huid te liggen en op die plaatsen is electro echt heel erg pijnlijk.

Zeker voor electro geldt dat je een vaardige therapeut wilt hebben,

Iemand die aan je reactie af kan lezen dat je aan je pijngrens zit maar ook iemand die in hoog tempo door kan pakken en niet iemand die telkens misprikt. Er zijn ook weer twee vormen van electro de een een kort schokje de andere een langzame toename van stroom. Als de therapeut bij de langzame toename van stroom te veel met een pincet loopt te klooien en het trekken aan het haartje meer pijn doet dan de stroom kan je beter een andere peut zoeken. Dit doet pijn, is duur en heeft geen zin.

Hoe je reageert op de behandeling licht ook aan je huid. Ik zelf ben erg lang rood geweest van de IPL, Het resultaat was wel dat ik voor de behandelde gebieden alle donkere haren kwijt ben na een behandeling maar ze lijken weer terug te komen.

Wat voor de een een goeie therapeut is hoeft voor de andere niet automatisch een goeie te zijn.

Levendula
Na mij de zondvloed!
LauraB

Bericht door LauraB »

ik heb zowel met ipl als met laser ervaring. Met ipl word per flits een iets groter gebied behandeld dan met laser. ook doet ipl iets minder pijn. maar laser werkt efficienter. daarom ga ik daar ook mee verder na de paar tests. vooral bij je kin en boven lip is de laser sneller merkbaar resultaat. hoe veel pijn het doet hangt heel veel van deeplek af, hoe donker je haar is en hoe dicht de haren op elkaar staan. hoe korter de haartjes zijn hoe beter ze weggaan en het doet iets minder pijn. ik heb nu 3 behandelingen achter de rug en merk veel resultaat. de pijn is goed te doen. vooral als je therapeut af wisselt. ik heb gemerkt dat je minder huid iritatie hebt als je na de behamdeling een aantal dagen aftrsun lotion gebruikt. bij mijn kaaklijn heb ik bij de eerste behandeling veel last van iritatie en puistjes gehad daar werkt het goed om voor het slapen gaan een beetje betadine/jodium en zinkzalf te gebruiken. na de eerste keer is het bij wat rossig en bubbeltjes gebleven voor de dag erna.