Kwam een link naar dit onderwerp tegen op twitter en dacht dat het wel een ontluisterende inkijk geeft in het prijsbeleid met betrekking tot medicijnen. Het gaat hier om testosteron maar zal voor veel andere zaken waaronder oestrogenen niet anders zijn vermoed ik.
klik
prijsbeleid testosteron
-
NaomiClareNL
prijsbeleid testosteron
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
-
Rense
Re: prijsbeleid testosteron
Het is inderdaad totaal onlogisch.
Stichting Transman zet zich ook al een tijd in voor vergoeding van Nebido en het schrappen van de eigen bijdrage op Sustanon.
Het overzicht van 2014:
http://stichtingtransman.wordpress.com/ ... eron-2014/" target="_blank
Oestrogen heb je zo opgezocht via medicijnkosten.nl. Zij gaan bij de gemiddelde kosten uit van:
Dagynyltablet 0,3 MG, gemiddeld gebruik 2 per dag. Kosten per jaar 82 euro, waarvan vergoed door de zorgverzekering 82 euro
Dagynyltablet 0,625 MG, gemiddeld gebruik 1 per dag. Kosten per jaar 45 euro, waarvan vergoed door de zorgverzekering 45 euro
Dagynyltablet 1,25 MG, gemiddeld gebruik 1 per 2 dagen. Kosten per jaar 35 euro, waarvan vergoed door de zorgverzekering 35 euro.
Estradiol 1 mg dragee, gemiddeld gebruik 2 1/2 per dag. Kosten per jaar 101 euro, waarvan vergoed door de zorgverzekering 80 euro. (= 21 euro bijbetalen)
Estradiol tablet 2 mg. gemiddeld gebruik (?). Kosten per jaar 49 euro, waarvan vergoed door de zorgverzekering 49 euro.
Estradiol pleister 50UG, gemiddeld gebruik (?). Kosten per jaar 67 euro, waarvan vergoed door de zorgverzekering 67 euro.
En dan is er anti-androgen:
Androcur 10MG, gemiddeld gebruik 10 per dag. Kosten per jaar 1305 euro, waarvan vergoed door de zorgverzekering 1305 euro.
Androcur 50MG, gemiddeld gebruik 2 per dag, Kosten per jaar 365 euro, waarvan vergoed door de zorgverzekering 365 euro.
Bij beiden waarschuwt medicijnkosten.nl dat niet iedere verzekering ieder merk vergoed, en natuurlijk valt het allemaal onder eigen risico....
Of die website goed op de hoogte is van de werkelijke situatie voor transvrouwen weet ik niet. Dat kunnen transvrouwen hier vast wel beoordelen.
Stichting Transman zet zich ook al een tijd in voor vergoeding van Nebido en het schrappen van de eigen bijdrage op Sustanon.
Het overzicht van 2014:
http://stichtingtransman.wordpress.com/ ... eron-2014/" target="_blank
Oestrogen heb je zo opgezocht via medicijnkosten.nl. Zij gaan bij de gemiddelde kosten uit van:
Dagynyltablet 0,3 MG, gemiddeld gebruik 2 per dag. Kosten per jaar 82 euro, waarvan vergoed door de zorgverzekering 82 euro
Dagynyltablet 0,625 MG, gemiddeld gebruik 1 per dag. Kosten per jaar 45 euro, waarvan vergoed door de zorgverzekering 45 euro
Dagynyltablet 1,25 MG, gemiddeld gebruik 1 per 2 dagen. Kosten per jaar 35 euro, waarvan vergoed door de zorgverzekering 35 euro.
Estradiol 1 mg dragee, gemiddeld gebruik 2 1/2 per dag. Kosten per jaar 101 euro, waarvan vergoed door de zorgverzekering 80 euro. (= 21 euro bijbetalen)
Estradiol tablet 2 mg. gemiddeld gebruik (?). Kosten per jaar 49 euro, waarvan vergoed door de zorgverzekering 49 euro.
Estradiol pleister 50UG, gemiddeld gebruik (?). Kosten per jaar 67 euro, waarvan vergoed door de zorgverzekering 67 euro.
En dan is er anti-androgen:
Androcur 10MG, gemiddeld gebruik 10 per dag. Kosten per jaar 1305 euro, waarvan vergoed door de zorgverzekering 1305 euro.
Androcur 50MG, gemiddeld gebruik 2 per dag, Kosten per jaar 365 euro, waarvan vergoed door de zorgverzekering 365 euro.
Bij beiden waarschuwt medicijnkosten.nl dat niet iedere verzekering ieder merk vergoed, en natuurlijk valt het allemaal onder eigen risico....
Of die website goed op de hoogte is van de werkelijke situatie voor transvrouwen weet ik niet. Dat kunnen transvrouwen hier vast wel beoordelen.
-
Venka
Medicijnen voor mij worden idd gewoon vergoed minus je eigen risico en mijn apotheek geeft wel de goedkopere versies van de medicatie want zij kijken enkel naar de werkzame stof en niet naar het merk omdat je daar meer voor betaalt.Al moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd wel de echte androcur krijg en niet meer de merkloze CyproteronacetaatRense schreef: Bij beiden waarschuwt medicijnkosten.nl dat niet iedere verzekering ieder merk vergoed, en natuurlijk valt het allemaal onder eigen risico....
-
Danielle
Ik heb vrije keuze in medicijnen bij mijn verzekeraar. Als ik een bepaaldanseres merk wil dan krijg ik het ook. Als ik niets zeg dan inderdaad meestal de merkloze variant. Ik heb inderdaad laatste keren ook de echte Androcur gekregen. Hoorde in de wandelgangen dat de merkloze cyproteronacetaat slecht leverbaar is omdat het een vrij zeldzaam voorgeschreven medicijn is.
Mijn transitieblog: Fading Gender