Alhoewel ik zag dat dit onderwerp al vaker voorbij is gekomen heb ik in de posts die ik tot nu toe heb gelezen eigenlijk nog niet precies de antwoorden kunnen vinden die ik zoek. Ik hoop niet dat jullie het heel erg vinden dat ik het eventueel opnieuw post..
Ik ga van de week voor het eerst bij een vriendin 'uit de kast komen'
Ik heb dit met mijn begeleider van Transvisie besproken en die vond het een goed idee. Zij gaf vooral de tip om aan te geven dat zij er nu niks mee hoeft maar dat ik het gewoon kwijt wil aan iemand. Daarnaast stelde ze voor dat om het onderwerp te starten ik kan verwijzen naar het programma 'Hij is een Zij'. Ik zit alleen nog te zoeken naar hoe ik dat dan precies moet verwoorden.. Ik heb allemaal visioenen dat er uiteindelijk een hele rare situatie zal ontstaan, waarbij zij niet weet hoe ze moet reageren, ze geschrokken zal zijn en ik ook niet goed weet wat ik ermee moet. En dat het eigenlijk een hele negatieve ervaring zal worden.. Maar die angst is volgens mij wel normaal als ik de posts zo lees..
Ik ben heel benieuwd naar hoe jullie dit hebben aangepakt. Was de eerste zin meteen 'ik ben eigenlijk een vrouw' of hebben jullie het ook met een soort van inleiding gedaan? En wat hebben jullie dan gezegd?
En hebben jullie weleens van die rare situaties meegemaakt? En hoe zijn jullie daar dan mee omgegaan?
Veel vragen
Groetjes
Lotte