NZa onderzoekt of het VU misbruik maakt van machtspositie

elke

NZa onderzoekt of het VU misbruik maakt van machtspositie

Bericht door elke »

Claire

Re: NZa onderzoekt of het VU misbruik maakt van machtspositi

Bericht door Claire »

Gelukkig onderzoeken ze nog wat meer :D

De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) onderzoekt of de verzekeraars voldoende hun best doen om transgenders de zorg te geven die zij nodig hebben en
of het VU medisch centrum misbruik maakt van een machtspositie.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
elke

Bericht door elke »

Claire schreef:Gelukkig onderzoeken ze nog wat meer :D

De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) onderzoekt of de verzekeraars voldoende hun best doen om transgenders de zorg te geven die zij nodig hebben en
of het VU medisch centrum misbruik maakt van een machtspositie.
Paste er niet allemaal op. Wel opvallend dat de machtspositie onder de loep genomen wordt.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Eigenlijk is dit een zaak voor de Autoriteit Consument & Markt (ACM), waarin de vroegere Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) in op is gegaan.
Het klopt namelijk niet dat er maar weinig te kiezen valt als het om transgenderzorg gaat. Voor andere zorg is er wel veel meer vrije keuze voor de patiënt.

Dit vind ik absoluut niet goed. Over onder andere deze misstand had ik daarom in het verleden nog eens een brief geschreven aan de fracties in de Tweede Kamer. Hopelijk worden een aantal kamerleden hieraan herinnerd, nu er steeds meer naar boven komt over de problemen in de transgenderzorg.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Mellaney

Bericht door Mellaney »

Op woensdag 26 maart 13.30 - 17.30 uur is er een algemeen openbaar overleg in de Tweede Kamer over de Ziekenhuiszorg/behandelingsstop voor patienten met genderdysforie.
Dit overleg is een vervolg op de door de 2e Kamer gestelde vragen en de reactie daarop door Minister Schippers (http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/ ... 2014D08765) Het is agendapunt 27 van in totaal 27 agendapunten.......hopelijk krijgt dit onderwerp de aandacht die het verdient :!:

Wat een toeval dat de NZa één dag voor dit overleg haar onderzoek aankondigt............... ;) Maar ik ben wel blij dat er op meerdere fronten enige beweging in lijkt te komen :D
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
Veronica

Bericht door Veronica »

Die commentaren onder dat bericht daar, typisch NU.nl volk.

Maar on topic, VU biedt in Nederland als enige het volledige pakket onder 1 dak aan, of ze misbruik maken van hun macht weet ik niet maar het is zo, als al die mensen zich perse daar aanmelden is dat niet hun schuld.

Maar zoals je nu ziet worden de rijen bij het UMCG en PIG gigantisch lang, hun zijn de 20% en VU de 80%, maar nu het VU een stop heeft gaat die 80% daar.

En dan komt nu iets anders om het hoek kijken, de capaciteit de VU heeft heel veel capaciteit alleen nu er geen geld voor is staat de boel op stop.

De oplossing? 50% naar de VU en beide 25% naar het UMCG en het PIG.
Afbeelding
Sabrina

Bericht door Sabrina »

De reactie van minister Schippers vind ik buitengewoon naïef. Terwijl het VU en de verzekeraars lopen te bakkeleien is de patiënt de dupe, daar zou zij als minister van Volksgezondheid haar verantwoordelijkheid voor moeten nemen. Ik weet niet in hoeverre alle instanties eigen geld gebruiken naast dat van de verzekeraars om de transgenderzorg te financieren, maar als het VUmc hier de enige is klopt het natuurlijk wel dat er sprake is van oneerlijke concurrentie. Ik hoop dat dat debat en dit onderzoek een stapje in de goede richting zullen zijn en dat de wachtenden zich snel weer aan kunnen melden.
Afbeelding
Holden

Bericht door Holden »

weet iemand hoe het ging tijdens het debat?
Veronica

Bericht door Veronica »

Holden schreef:weet iemand hoe het ging tijdens het debat?
Goede vraag, ik kan dat nergens terugvinden.
Afbeelding
Mellaney

Bericht door Mellaney »

Kijk even op de website van Transgendernetwerk Nederland voor de uitkomst van het debat http://transgendernetwerk.nl/2014/03/op ... lsnog-uit/
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!