'Wijzigen geslacht/naam met buitenlandse transgender-verklaring'
Ik word behandeld voor genderdysforie in UZ Gent en sta op de wachtlijst voor de srs.
Nu kan ik eerst mijn operatie laten uitvoeren en via de oude procedure een aanvraag doen bij de gemeente met een papier 'onvruchtbaar' , maar nu de nieuwe transgenderwet er is , zou dit veel makkelijker gaan zonder al die poespas van advocaten, wachttijd, veel geld kwijt , etc.
Nu de nieuwe transgenderwet is ingevoerd vraag ik mij af of ik met een buitenlandse verklaring mijn gba zou kunnen laten wijzigen in nederland?
Maw is een buitenlandse verklaring geldig of moet ik perse naar het vu om mij daar te laten diagnostiseren?
Ik heb Jos Megens gecontacteerd van het vu en deze meneer zegt dat het niet kan en dat ik perse naar het vu moet komen met mijn verklaring van het belgisch genderteam ...
maar wie weet weet 1 van jullie meer ?
Mvg, Kimberley!
'Wijzigen geslacht/naam met buitenlandse transgender-verklar
-
-
Re: 'Wijzigen geslacht/naam met buitenlandse transgender-ver
Geen idee ben zelf benieuwd naar, ik woon al bijna 17 jaar in Nederland maar heb gewoon nog steeds (helaas) een Poolse nationaliteit, hopelijk helpt deze wet wel en hopelijk heeft het ook invloed op mijn paspoort anders klopt de boel niet.
-
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Hallo Kimberley,
Zou je zo vriendelijk willen zijn jezelf even voor te stellen in het daarvoor bedoelde deel van het forum?
Dank je wel,
Eva
Zou je zo vriendelijk willen zijn jezelf even voor te stellen in het daarvoor bedoelde deel van het forum?
Dank je wel,
Eva
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Met de buitenlandse verklaring kun je de open haard aansteken, en dan houdt het wel zo'n beetje op.kimberley schreef:'Wijzigen geslacht/naam met buitenlandse transgender-verklaring'
Ik word behandeld voor genderdysforie in UZ Gent en sta op de wachtlijst voor de srs.
Nu kan ik eerst mijn operatie laten uitvoeren en via de oude procedure een aanvraag doen bij de gemeente met een papier 'onvruchtbaar' , maar nu de nieuwe transgenderwet er is , zou dit veel makkelijker gaan zonder al die poespas van advocaten, wachttijd, veel geld kwijt , etc.
Nu de nieuwe transgenderwet is ingevoerd vraag ik mij af of ik met een buitenlandse verklaring mijn gba zou kunnen laten wijzigen in nederland?
Maw is een buitenlandse verklaring geldig of moet ik perse naar het vu om mij daar te laten diagnostiseren?
Ik heb Jos Megens gecontacteerd van het vu en deze meneer zegt dat het niet kan en dat ik perse naar het vu moet komen met mijn verklaring van het belgisch genderteam ...
Mvg, Kimberley!
Je hebt nodig:
a) nederlands paspoort, buitenlands paspoort houders hebben pech
b) een namens het vu/umcg verstrekte verklaring
Overigens is zo'n vu verklaring zo afgegeven als je een gent verklaring hebt, diagnose is niet nodig lijkt mij.
-
@ Eva ... heb ik zojuist gedaan!
-
@ LisaM
haha, ik heb geen openhaard, maar snap de uitspraak
Dank!
haha, ik heb geen openhaard, maar snap de uitspraak
Dank!
Laatst gewijzigd door kimberley op 23 jun 2014, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb het een en ander uitgezocht en je kan alleen met een nederlandse verklaring naar de gemeente om daar je gba aan te laten passen en niet met een andere/buitenlandse verklaring.
Dus voor mij is dat het volgende van toepassing :
Wachten op uitnodiging van het vu voor een diagnose/verklarings-gesprek.
Mee te nemen bij dit gesprek:
- buitenlandse diagnose van het genderteam gent.
Hiervoor betaal ik 250 euro + 65 euro = 315 euro in totaal aan het vu.
Daarna nog de kosten bij de gemeente!
Mensen met een buitenlandse nationaliteit kunnen hun paspoort laten wijzigen in Den Haag.
zie link hieronder voor gedetailleerde uitleg:
http://transgendernetwerk.nl/2014/06/de ... af-1-juli/" target="_blank
mvg, kimberley!
Dus voor mij is dat het volgende van toepassing :
Wachten op uitnodiging van het vu voor een diagnose/verklarings-gesprek.
Mee te nemen bij dit gesprek:
- buitenlandse diagnose van het genderteam gent.
Hiervoor betaal ik 250 euro + 65 euro = 315 euro in totaal aan het vu.
Daarna nog de kosten bij de gemeente!
Mensen met een buitenlandse nationaliteit kunnen hun paspoort laten wijzigen in Den Haag.
zie link hieronder voor gedetailleerde uitleg:
http://transgendernetwerk.nl/2014/06/de ... af-1-juli/" target="_blank
mvg, kimberley!
-
http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... enders.pdfLisaM schreef:Met de buitenlandse verklaring kun je de open haard aansteken, en dan houdt het wel zo'n beetje op.kimberley schreef:'Wijzigen geslacht/naam met buitenlandse transgender-verklaring'
Mvg, Kimberley!
Je hebt nodig:
a) nederlands paspoort, buitenlands paspoort houders hebben pech
b) een namens het vu/umcg verstrekte verklaring
Overigens is zo'n vu verklaring zo afgegeven als je een gent verklaring hebt, diagnose is niet nodig lijkt mij.
Volgens dit is het wel mogelijk, dus ja anders heb ik pech want het wordt flink sparen dan voor naturalisatie.
-
@veronica.
Ik denk dat je mijn vraag verkeerd hebt gelezen.
Ik heb de nederlandse nationaliteit, maar word behandeld voor genderdysforie in het buitenland. maw mijn diagnostiek is door een belgische psychiater geconstateerd.
Mijn vraag is dus als volgt:
mag een belgische psychiater mij een transgenderverklaring verstrekken. Zoja, is deze dan geldig voor de nederlandse genderwet?
mvg, kimberley!
Ik denk dat je mijn vraag verkeerd hebt gelezen.
Ik heb de nederlandse nationaliteit, maar word behandeld voor genderdysforie in het buitenland. maw mijn diagnostiek is door een belgische psychiater geconstateerd.
Mijn vraag is dus als volgt:
mag een belgische psychiater mij een transgenderverklaring verstrekken. Zoja, is deze dan geldig voor de nederlandse genderwet?
mvg, kimberley!
-
Ahja, inderdaad fout begrepen door mij dus.