Hey,
Ik heb dus al een aanvraag ingediend voor mijn voornaam te laten wijzigen en dit werd al ondertekend door de minister van dienst. Ik heb toen een brief gekregen dat de dienst financien het nu verder regelt. Natuurlijk zit ik sinds dat moment op hete kolen. Die brief dateert van 20 juni dacht ik (give or take a day). Dus hoelang moet ik ongeveer nog wachten hiervoor.
Wanneer kan ik mijn geslacht laten wijzigen op mijn identiteitskaart ? Ik dacht zelf pas na de geslachtsoperatie maar dan moet ik nog laaaang wachten.
Deze twee vragen gaan dus over de procedures in Belgie. Ik weet niet of jullie mij hier echt bij kunnen helpen maar je weet nooit.
Ik wil dat gewoon allemaal laten wijzigen voor dat mijn schooljaar weer begint zodanig dat het veel eenvoudiger is voor al die papieren. Mijn inschrijving/studiebewijzen/studentenkaart/busabonnement enzo moeten anders weer veranderd worden.
Groetjes
Daphne
Naamswijziging en geslachtswijziging
-
-
Re: Naamswijziging en geslachtswijziging
Paar weekjes voor zover ik heb gehoord (en ook uit eigen ervaring). Rekening houdende met de grote vakantie zal het een dezer weken wel in de bus zittenDaphne schreef:Die brief dateert van 20 juni dacht ik (give or take a day). Dus hoelang moet ik ongeveer nog wachten hiervoor.
Ik had gehoord dat je het ook al kan laten wijzigen als je eerst een orchi laat uitvoeren (omdat je dan toch niet meer fysiek in staat bent je als man voort te planten, wat 1 van de eisen is van de Belgische staat). Als ik het me goed herinner loop je in UZ Gent? Vraag dan eens aan Monstrey als je hem de eerste keer ziet of het optie is.Daphne schreef:Wanneer kan ik mijn geslacht laten wijzigen op mijn identiteitskaart ? Ik dacht zelf pas na de geslachtsoperatie maar dan moet ik nog laaaang wachten.
Op redelijk wat dingen staat toch enkel de naam? Als die al gewijzigd is, zal je al gelukkig niet overal meer een M tegenkomen of met "meneer" aangeduid worden Ik ben nu bezig met mijn diploma te laten wijzigen, is blijkbaar geen enkel probleem hier in BE al duurt het wel ff (al ligt dat eerder aan de grote vakantie natuurlijk nu).Daphne schreef:Ik wil dat gewoon allemaal laten wijzigen voor dat mijn schooljaar weer begint zodanig dat het veel eenvoudiger is voor al die papieren. Mijn inschrijving/studiebewijzen/studentenkaart/busabonnement enzo moeten anders weer veranderd worden.
-
Hey,
Bedankt voor de snelle respons.
Ik zal dan nog wat geduld moeten uitoefenen voor de naamswijziging En ik ga inderdaad naar het Uz Gent ik heb wel pas een afspraak met Monstrey in Januari spijtig genoeg, dus zal het nog even duren voor ik het weet.
En ja de naam staat meestal alleen op die documenten maar in sommige gevallen registreren ze mij met mijn identiteitskaart en komt er automatisch M bij te staan. Het is natuurlijk gewoon toffer om een V op je identiteitskaart te hebben staan dan een M.
Ik hoop gewoon niet te veel problemen te krijgen met mijn school en de registratie van alles moest mijn naam nog niet veranderd zijn tegen september.
Super bedankt voor alles
Groetjes
Daphne
Bedankt voor de snelle respons.
Ik zal dan nog wat geduld moeten uitoefenen voor de naamswijziging En ik ga inderdaad naar het Uz Gent ik heb wel pas een afspraak met Monstrey in Januari spijtig genoeg, dus zal het nog even duren voor ik het weet.
En ja de naam staat meestal alleen op die documenten maar in sommige gevallen registreren ze mij met mijn identiteitskaart en komt er automatisch M bij te staan. Het is natuurlijk gewoon toffer om een V op je identiteitskaart te hebben staan dan een M.
Ik hoop gewoon niet te veel problemen te krijgen met mijn school en de registratie van alles moest mijn naam nog niet veranderd zijn tegen september.
Super bedankt voor alles
Groetjes
Daphne
-
Komt wel goed die naamswijziging
Ah wie weet kom ik je dan in januari tegen bij snorremans
Ja die M is gebaseerd op het rijksregisternummer. Mannen hebben even nummer en vrouwen een oneven (of was het nu andersom?). Vandaar dat we ook nieuw rijksregisternummer gaan krijgen bij geslachtswijziging (en dus gek genoeg ook een nieuwe persoon zijn, als je dan bv. nummerplaat hebt moet je nieuwe aanvragen omdat het voor andere persoon is ).
Misschien al eens contact opnemen met de school? Ik zat met dezelfde zorgen voor mijn nieuwe job maar omdat ik er heel open over was en ze wisten dat het toch allemaal gewijzigd ging wordne op korte termijn, hebben ze mij gewoon overal als Elke geregistreerd in de interne systemen Vragen kan nooit kwaad e, een nee heb je en een ja kan je krijgen.
Ah wie weet kom ik je dan in januari tegen bij snorremans
Ja die M is gebaseerd op het rijksregisternummer. Mannen hebben even nummer en vrouwen een oneven (of was het nu andersom?). Vandaar dat we ook nieuw rijksregisternummer gaan krijgen bij geslachtswijziging (en dus gek genoeg ook een nieuwe persoon zijn, als je dan bv. nummerplaat hebt moet je nieuwe aanvragen omdat het voor andere persoon is ).
Misschien al eens contact opnemen met de school? Ik zat met dezelfde zorgen voor mijn nieuwe job maar omdat ik er heel open over was en ze wisten dat het toch allemaal gewijzigd ging wordne op korte termijn, hebben ze mij gewoon overal als Elke geregistreerd in de interne systemen Vragen kan nooit kwaad e, een nee heb je en een ja kan je krijgen.
-
Zolang die M veranderd is heb ik geen probleem om 1000 zaken opnieuw te veranderen hoor Het is gewoon toch wat spijtig dat dit toch nog wat moeite kost. Ik begrijp deels wel vanwaar de redenering komt maar toch. Ik dacht dat in de VS zoveel moeite niet nodig was om het te laten veranderen.
Ik moet in augustus toch naar mijn school eens gaan dus zal ik een afspraak voor dan eens maken. Ik hoop dat mijn naam al tegen dan gewijzigd en anders zie ik wel. Ik denk wel dat het iets lastiger zal zijn aangezien al mijn prestaties verbonden zijn aan mijn officiele naam en ik dus alles nog altijd met mijn oude naam zal moeten indienen.
Niet te veel zorgen maken en nog even op mijn tanden bijten
Ik moet in augustus toch naar mijn school eens gaan dus zal ik een afspraak voor dan eens maken. Ik hoop dat mijn naam al tegen dan gewijzigd en anders zie ik wel. Ik denk wel dat het iets lastiger zal zijn aangezien al mijn prestaties verbonden zijn aan mijn officiele naam en ik dus alles nog altijd met mijn oude naam zal moeten indienen.
Niet te veel zorgen maken en nog even op mijn tanden bijten
-
Als je er met iemand op de school over kunt spreken, heb je kans dat er wel iets te regelen is om jou gewoon met jouw nieuwe naam en als vrouw in te schrijven. Het papierwerk zal normaal gezien toch allemaal in orde komen voordat je afstudeert.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.