Vanity Case

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Naomi0000
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 apr 2012, 23:28
Gender: Trans MtF

Vanity Case

Bericht door Naomi0000 »

Ja, ik ben er zelf eerlijk gezegd nog niet aan toe, eenvoudigweg omdat het voor mij nog niet zo ver is, maarrrrrrr ... *trommelgeroffel*
Make-up tutorials! Als ze er specifiek zijn voor tdames ... misschien des te beter. Misschien juist ook helemaal niet, maar ik zou zeggen: misschien is het leuk en nuttig om hier alle info die we kunnen vinden wat betreft make-up hier te plaatsen?

Bijvoorbeeld, hoe het toe te passen, wat te kopen en waar, kan het ook online, waarom ik niet en de buurvrouw wel, wat bedoel je 'foundation', etc.
Of bestond zoiets al? Ik zag 't niet staan, maar het is mooi wel 2:55 's nachts >.>

Als het er al was, sorry! Feel free to remove.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Vanity Case

Bericht door Hedwich »

Make-up etc is idd nog weinig over gepost sinds dit forum de lucht in ging. Wellicht omdat een flink aantal van de oude lullen / flamoezen die voorheen op transgenders.nl zaten deze kennis al volledig geïntegreerd hebben in hun bestaan; alsof er niets nieuws onder de zon is. Bij deze dus mijn oproep om de zaken die voor jullie al vanzelfsprekend zijn, weer eens op tafel te leggen. Nieuwkomers zoals Naomi hebben hier heel veel aan!
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Vanity Case

Bericht door Raisa »

Wat betreft make-up ben ik heel terughoudend, ik houd van een paar accenten maar echt niet te veel. Vooral die dikke beardcovers vind ik zo lelijk dat ik dan zelfs liever met een beetje baardschaduw over straat ga.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Vanity Case

Bericht door Aster »

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....lastige vraag hoor, voor een T dan...

We beginnen bij het haar: natuurlijk haar als je dat hebt NIET gitzwart of hoogblond/'geel' verven; dat maakt snoeihard en trekt meteen de volle aandacht.
EN het accentueert ongenadig de mannelijke trekken in je gezicht. Zwart/donker geverfd haar/pruik werpt namelijk harde 'schaduwen' in het gezicht.'Geel' geverfd haar maakt gewoon vreemd, hard en alien.

Een 'naturel' gekleurd kapsel/pruik in bv honingblond of lichtbruin MET een schuine pony staat het best en zachtst.
Beide 'gemeleerd' gekleurd want menselijk hoofdhaar bestaat uit div kleuren ipv een 1 kleurig (geverfd) 'blok'. Ook dat maakt onnodig hard.

Indien een pruik nodig is: niet te vol, niet te lang, beter kort. Een 'te volle' pruik trekt ook de aandacht omdat het niet alleen onnatuurlijk oogt maar ook omdat het het meestal toch al grote T hoofd NOG groter maakt.

Wenkbrauwen...ook een lastige. Wenkbrauwen bestaan namelijk uit haartjes en niet uit 'solide 'potloodstrepen/tattoo'balken'. Ook dat maakt snoeihard/goedkoop/hoerig en accentueert ook ongenadig de mannelijke gezichtstrekken.

Natuurlijke wenkbrauwen zijn zeer zelden rood....en dan nog alleen bij roodharige mensen, dus gebruik geen potloden oid die teveel roodtinten bevatten.
Zwarte potloodboogjeswenkbrauwen zijn helemaal een no no.

Het allerallerergste wat ik af en toe bij een TS en heel soms bij een bio vrouw zie zijn de 'glimmende 'schoensmeerachtige' wenkbrauwboogjes.
Glimmende wenkbrauwpotloden: alleen als je zwaar voor schut wil lopen.

De vorm van de wenkbrauwen: nog zeer zelden zie je bio vrouwen met de beruchte dunne, getekende wenkbrauw'boogjes' die ook nog es veel te hoog zitten en te rond zijn getekend.
Dat maakt het gezicht langer dan nodig is en het geeft een 'domme','verbaasde uitdrukking en het maakt dat iemand er goedkoop uit gaat zien.

De boven omschreven wenkbrauwen waren eerst in de jaren 30 van de vorige eeuw in de mode en daarna op herhaling tijdens de jaren 70.
Ik denk dat dat de reden is waarom je eigenlijk alleen oudere vrouwen ziet met dergelijke potloodboogjes wenkbrauwen. Maar om de een of andere reden wel tamelijk veel transen.

Hou je wenkbrauwen zo natuurlijk mogelijk en trek alleen de er tussen of er onder 'zwervende' haartjes er uit. Hou de positie en de vorm ook zo natuurlijk mogelijk.
Hou ze redelijk vol/breed, goddank is dat nu weer in de mode.

Mocht je ze bij willen tekenen gebruik dan wenkbrauwpoeder in een doosje met bijbehorende kwastjes te koop bij oa het Kruidvat voor slechts 3 euri en je doet er een eeuwigheid mee.
De kleuren die het doosje bevat zijn neutraal. Wenkbrauwpoeder gebruik oogt zachter en natuurlijker dan potloodgebruik.
Catrice is het merk.

Oogschaduw: bio mannen hebben dieper liggende ogen dan bio vrouwen.
Te donkere/zwarte oogschaduw doet ze nog dieper lijken te liggen EN het accentueert de mannelijke browridge, die dan verder uit lijkt te steken.
Neutraal, 'muis'grijs kan erg geschikt zijn en staat alle oogkleuren eigenlijk wel. Mascara: beter donkerbruin dan zwart. Oogt zachter.

Foundation: ook een lastige voor een T die eea te bedekken heeft....een vergissing die ik veel zie is totaal 'matte' foundation met een flinke laag poeder er over heen.
En dat lijkt op een soort dodenmasker. Ook eigenlijk alleen te zien bij T's en zeer zelden bij bio vrouwen.

Want: een gezonde, normale huid glanst enigzins (en dat is iets heel anders dan glimmen).

Er bestaan licht glanzende foundations voor een natuurlijker effect zeker met een transparante en dus niet matte poeder er over heen.

Lipstick: knalrood staat alleen jonge meisjes/vrouwen met een spierwit gebit en een volle mond.

Kies een neutrale, koraal of roze kleur. Om de lippen wat voller te laten lijken eerst de contouren ongeveer 1mm buiten de natuurlijke liprand tekenen met een lippenpotlood in ongeveer dezelfde kleur.
Niet meer dan ongeveer 1mm buite anders krijg je 'clownslippen'.

Rouge/blusher: een bio man heeft een minder rond gezicht dan een bio vrouw.
Beter weglaten want of je gaat een soort clown met 'wangetjes' lijken of het verhard de mannelijke contouren in het gezicht juist.

Als laatste tip: (door schade en schande wijs geworden): hele dure make up van allerlei soort is niet per definitie beter of wat dan ook dan de (spot)goedkope huismerken van bv de Etos of de goedkope merken van het Kruidvat.

Sterker nog: de mascarasoorten van het Etoshuismerk zijn een paar keer als beste en goedkoopste getest door de consumentenbond. Ook slechts 3 euri ipv 20 voor de dure merken.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Vanity Case

Bericht door Aster »

Hedwich schreef:oude lullen / flamoezen
Dozen klinkt beter hoor....'flamoes' is zo'n ouderwetsch woord. :lol:
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Vanity Case

Bericht door Hedwich »

Rouge: kun je m.i. wel gebruiken om je gezicht ronder te maken. Maar je brengt het niet aan op de wangen, maar meer richting bakkebaarden, een horizontale lijn, eigenlijk een driehoek met de basis bij de bakkebaarden en spits toe lopend tot onder de jukbeenderen. Volg de kromming van het gezicht onder de jukbeenderen.

Hier een iets andere interpretatie: http://www.modewijzer.com/advies/blush.htm" target="_blank

Als je idd maar zorgt dat je geen "Pipo-wangetjes" maakt; dus nooit frontaal opbrengen!
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Vanity Case

Bericht door Arike »

Hedwich schreef: Als je idd maar zorgt dat je geen "Pipo-wangetjes" maakt; dus nooit frontaal opbrengen!
Ik heb dat ooit eens iets te uitbundig gedaan op een personeelsfeestje :oops:
Was niet blij met de foto's die ik achteraf zag, maar ach het was een feestje ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
marlies
Gast

Re: Vanity Case

Bericht door marlies »

Ik had op het oude forum vrij kort voor de .. tenondergang, een vraag gepost over waar ik het best voor advies terecht kon op dit gebied. Ik hou niet van veel make-up en mijn huid verdraagt het ook slecht, maar wat ik draag moet dan wel een beetje leuk staan. Ik weet dat ze je bij Ici Paris en Douglas enzo wel een beetje helpen, maar zijn ze daar ook bereid om voor het totaalplaatje mee te denken? Of is het dan een beter plan om gewoon een keer een uurtje een professional te huren (diepe zakken heb ik niet, maar goed :P )?

Trans-vriendelijkheid speelt daarbij natuurlijk ook 'n rol.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6816
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vanity Case

Bericht door Eva »

Misschien een keertje naar Truus?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
marlies
Gast

Re: Vanity Case

Bericht door marlies »

Ze is vast hardstikke aardig (en ik heb een paar jaar geleden met het idee gespeeld) maar het is niet wat ik zoek. Ik heb wel eens door de fotogalerij gebladerd, maar hoe zij mensen eruit laat zien past niet bij mijn leeftijd (vind ik) en bij wat ik zou willen uitstralen.